Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

26-12-2009 om 21:52

Wie weet welke engelse serie dit ik?

Gisteren zapte ik langs HumorTV en bleef hangen bij een Engelse serie, maar ik kan nergens vinden hoe hij heet. Er stond VPRO in de bovenhoek, maar het wás dus Humortv. Het was een Engelse serie, allemaal jongelui bij elkaar in een huis, een moeder, een camper en een heleboel gedoe met relaties en drank uiteraard. Eén van de hoofdrollen is Marty, een jongen met Tourette. Een Fiona die zwanger is, een Sue die aan de kant wordt gezet, een Victoria die wordt uitgescholden voor Blondie en een heel lief meisje Debs. Iemand enig idee welke serie ik bedoel?
Ik kan het niet vinden op de site van HumorTV en ook niet op de site van de VPRO.

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

@ tirza

Ik heb het niet gezien, geen idee waar je het over hebt, maar ik heb wel even gegoogled voor je en denk dat je de serie Shameless bedoeld:

Shameless is een onconventionele Britse komische dramaserie, die zich afspeelt in Manchester in Engeland. De serie, die startte op 13 januari 2004, wordt geproduceerd door Channel 4 en oogstte veel kritiek uit diverse sectoren van de Britse media.

Shameless is bedacht en aanvankelijk hoofdzakelijk geschreven door Paul Abbott, tevens uitvoerend producent van de serie. Veel gebeurtenissen in de serie zijn gebaseerd op Abbott's eigen ervaringen, hij groeide op in een gelijkaardige situatie als die van het gezin Gallagher.

De eerste serie was mede geschreven door Danny Brocklehurst en Carmel Morgan, de volgende serie hoofdzakelijk door Abbott and Brocklehurst.

De serie toont het leven van de familie Gallagher in Manchester. De familie bestaat uit vader Frank Gallagher en zijn zes kinderen: Fiona, Lip (Phillip), Ian, Carl, Debbie en Liam. Andere karakters uit de serie zijn: Fiona's vriendje Steve, autodief; Kev and Veronica, goeie buren; Kash, plaatselijke winkelier en zijn vrouw Yvonne; agoraphobische Sheila en haar dochter Karen en de politieagenten Tony and Stan.

In april 2005 won de serie de British Academy Television Award in de categorie Beste Dramaserie.

De serie is in diverse landen uitgezonden, in Nederland door de VPRO in 2005 en 2006. In België zal vanaf mei 2009 Shameless worden uitgezonden op de digitale zender acht

Tirza G.

Tirza G.

26-12-2009 om 22:47

Oeooeoeoeoe

Ik dénk dat dit inderdaad klopt, ik ga eens even op zoek naar plaatjes. Maar wat ik dan niet snap, is hoe jij het wel bij elkaar gegoogled krijgt?
Bedankt!

Tirza

Google

Ik heb gezocht op 'Marty Tourette', pagina's in het Nederlands en op nr 8 staat het onder 'Shameless - Wikipedia'

Zelf heb ik een zoon met Tourette, dus ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar deze serie. Als ik het zo lees, lijkt het op de Engelse familie Flodder, haha.

Tirza G.

Tirza G.

27-12-2009 om 00:15

Nou

Stom is dat toch. Ik zocht op BBC-serie Marty Tourette - en hij kwam met van alles, maar niet met die serie. Ik weet niet zo bar veel van Tourette, maar als hij het niet echt heeft, acteert hij het zoals ik denk dat het is Affijn, je snapt me wel, de vooroordelen. Als het spannend is zegt hij ongepaste woorden, maar bovenal de tics en het ongecontroleerde ge-beweeg is duidelijk.

Tirza

Femke:-)

Femke:-)

27-12-2009 om 13:25

Ja shameless

Prachtige serie is dat!! Wij kijken er ook altijd (nou ja...als we zappen en we komen hem tegen)

Erg leuke serie

margje van dijk

margje van dijk

27-12-2009 om 18:45

Precies

Man en ik hebben serie 1 en 2 op DVD gekeken.
Schitterend.
Maar na 2 series waren we er ook wel klaar mee.
Margje

Katja

Katja

27-12-2009 om 22:31

Inderdaad shameless, fantastisch...

.. we hebben het er al eens over gehad in een ander draadje over onconventionele series en toen zei ik ook dat het op Flodder lijkt maar dan GOED. (zoals alleen de engelsen dat kunnen haha).
Wij hebben serie 1 en 2 uitgekeken en manlief heeft serie 3 van de sint gekregen, voor een appel en een ei te bestellen op play.com (wel alleen met engelse subs). Blijft goed!
Katja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.