Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

huismoeder met een baaldag!

huismoeder met een baaldag!

27-02-2009 om 14:31

Wil iemand naar mijn baaldag luisteren?

Gatsie, wat een rotdag vandaag. Ik zal eens opnoemen wat er vandaag zoal gebeurde, in chronologische volgorde:
* baby had vanmorgen diaree door de luier heen, alles vies natuurlijk: hij, beddengoed enz.Ik zat echt te wachten op een extra badbeurt en extra wasgoed
* boodschappen bij de AH waren verschrikkelijk duur, die prijzen zijn echt niet meer normaal!
* oudste klaagde over pijn aan voeten, dus naar de schoenenwinkel. Vorige keer heb ik de verkeerde maat aangemeten gekregen en ook nog eens slechte schoenen (GEOX schijnt toch niet zo heel goed te zijn, zeiden ze daar):wederom een enorme uitgave voor nieuwe schoenen
* tijdens het naar huis rijden schiet de kofferbak open. Geen problemen, wel geschrokken
* thuis haal ik de krat boodschappen uit de auto: krat breekt, gelukkig wel nog boven de kofferbak maar ik kon wel alles weer bij elkaar graaien
* tijdens de lunch eet een buurjongetje mee: er wordt flink gedold (echt jongensgedrag) en grappig gedaan. Gevolg: een half pak hagelslag op de boterham, een kwart op de tafel en een kwart op de grond. Allemaal ongelukjes maar toch baalde ik ervan dat de stofzuiger weer tevoorschijn moest komen
* het ongemanierde gedrag aan tafel was ik op een gegeven moment wel zat en heel onpedagogisch zonder waarschuwing heb ik hen tot "klaar met eten en van tafel"verklaard. Heb zoon de les gelezen in bijzijn van buurjongen en daar baal ik heel erg van.
* vervolgens wordt mijn filmavond van vanavond afgezegd en daar baal ik echt heel erg van: ben in geen jaren in de bios geweest danwel een biertje gedronken in een kroeg met een vriendin. En dan gaat het niet door!

Tot zover de baaldag (het is nog maar 2uur geweest!). Zoonlief en buurjongen hebben eieren voor hun geld gekozen en zijn nu bij hem spelen, de baby slaapt eindelijk.
En natuurlijk gaat het helemaal nergens over wat er is gebeurd maar toch is mijn humeur beneden een dieptepunt. En daar baal ik dan ook weer van, dat ik die negatieve spiraal maar niet uit kan!!!

Nou ja, dank voor het aanhoren!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Julia64

Julia64

27-02-2009 om 14:46

Sterkte...

Ik kan me best voorstellen dat je er even doorheen zit hoor!
Het vervelendst is - lijkt me - dat je afspraak van vanavond niet doorgaat. Als ik wel eens een saaie of ronduit vervelende dag (of zelfs week) heb, kan het vooruitzicht van "iets leuks" me er prima doorheen helpen.
Echt balen als dat dan niet doorgaat... Maareh, als ik lees dat je dat "al jaren" niet gedaan hebt, zou ik je adviseren; meteen een nieuwe datum prikken, en dat ook vaker doen. Tijd voor jezelf is belangrijk hoor!!

Nogmaals sterkte
groet
Julia

Aangehoord

Ik heb zojuist je baaldag aangehoord. En nu even zuchten en gewoon doorademen. Morgen is er weer een dag en die is vast leuker dan deze
Groeten Lieuwkje.

Klinkt bekend

Ik heb ook wel eens van die dagen. De dag erna gaat inderdaad meestal beter. Maar soms ook niet....

Succes en fijn weekend!

Linda

huismoeder met een baaldag!

huismoeder met een baaldag!

27-02-2009 om 15:40

Dank jullie

voor het aanhoren, na een kopje thee met wat libelles gaat het een stuk beter.
Ik ga wel vaker weg hoor, een dagje winkelen of uit eten. Alleen bios heb ik al lang niet meer gedaan.
En wat betreft de supermarkten, waar ik woon (middelgrote stad) is er echt niet veel anders. Er was in de stad een C1000, daar zit nu ook een AH. De dichtsbijzijnde is nu 15 km. verder. Ik heb een super de boer in de buurt, maar is niet echt goedkoper geloof ik. En aan de andere kant van de stad een jumbo, maar in mijn directe buurt om 2 keer per week boodschappen te doen zit volgens mij echt niets anders. Is wel weer leuk voor zoon: hij heeft mega veel voetbalplaatjes!

Groetjes en fijn weekend

Hey balende huismoeder!

Dat balen, dat mag gewoon hoor!
Tuurlijk zijn er altijd veel ergere problemen op de wereld. Maar dat wil niet zeggen dat je niet even zware vloekneigingen op voelt komen, als het zoveelste kleine dingetje tegenzit.
Misschien rare vraag maar als ik ongesteld moet worden merk ik dat ik veel vatbaarder ben voor zaken die tegenzitten. En dat gebeurt nogal eens; ik heb echte botervingers in de week voor ik ongesteld wordt en laat dan veel vallen en ben superonhandig. En kan daar ook zwaar de pe over in hebben.

En wat je opsomt; ja, het klinkt alsof je steeds de rommel van anderen opruimt. En ik denk dat daar de crux zit, net zoals anderen al zeiden, te weinig ruimte voor jezelf.
En; wat kan helpen is even een andere vrouw die in 't zelfde schuitje zit, of iig begripvol is opbellen. Even lekker balen met z'n 2-en kan ook reuze helpen. En vervolgens meteen plannen maken voor een lekkere dag samen als de papa's/oma's/oppas zich met de diarree-luiers, klierende kinderen etc bezig houden!

Tot slot; lief vond ik dat je er van baalde dat je je zoontje zo had toegesproken. Alleen al het feit dat je midden in je baaldaga ruimte hebt om dat in te zien geeft al aan hoeveel ruimte je voor je kind(eren) hebt. Ook hier krijgt mn jongste nog wel eens een irritatie over zich heen die meer met werk of andere zaken te maken heeft dan met haar. Ik leg dat dan later uit, en ze begrijpt dat best. Want ook zij loopt hier wel eens bokkig tegen mij te doen, omdat het op school niet leuk was of zo. You're only human!

Sterkte. Bijna weekend!
Mare

Shit happens

Het zijn snertdagen die te lang lijken te duren. Vanavond lekker veilig vroeg in bed met een leuk boek, dan ziet het er morgen alweer anders uit.

Rafelkap

Rafelkap

27-02-2009 om 18:48

Computertijd

Oh wat lekker, je hebt wel even tijd om achter de computer te zitten! (jaloers, jaloers) Ik nu pas, onee, ik wilde de was nog ophangen voordat we de kindertjes naar bed brengen.
Wel herkenbaar hoor, soms gaat alles mis.

Nivea

Nivea

27-02-2009 om 21:37

Tja....

Je hebt dus zelf besloten dat het een baaldag is. Je kunt ook besluiten dat het vandaag wel een leuke dag is en een rijtje opschrijven wat er vandaag wel leuk ging.

Ik ben helemaal geen rasoptimist maar: je hebt een schat van een baby (poepluiers horen erbij en hoe lang ben je er nu echt mee bezig geweest?), een baby in bad doen is toch heerlijk, je kunt allerlei lekkers kopen bij de AH, geen autoongeluk, stel je voor dat alle boodschappen op de straat waren gerold (en wat dan nog?), etc.

En broodkruimels en hagelslag wegzuigen, boodschappen doen, nieuwe zomerschoenen kopen, opvoeden qua tafelmanieren,.... etc. Geloof me, dat is in ieder gezin elke dag hetzelfde riedeltje...

Degene die de biosavond heeft afgezegd is nu de kwaaie pier omdat jij jarenlang niet naar de kroeg en de bios bent geweest. Okee, dan ga je toch morgenavond?

huismoeder met een baaldag!

huismoeder met een baaldag!

28-02-2009 om 10:40

Nivea

Waar staat dat degene die de film heeft afgezegd nu de kwaaie pier is omdat ik daar al jarenlang niet naar toe ben geweest?

Ik weet heus wel dat mijn baaldag nergens over ging, maar ik vind jouw reactie wel erg onaardig. Het is dat mijn baaldag over is, anders zou ik deze reactie zo aan het lijstje kunnen toevoegen!

Nivea heeft gelijk

maar als je in een baalhumeur bent, dan wil je alles nogal gauw van de donkere kant zien (mag ook, als het maar niet langer dan die dag duurt.. )

Ik hou ook meer van de positieve dingen zien, maar als de M bijna in de maand is, dan vind ik dat ook moeilijker

Kiki

Kiki

28-02-2009 om 12:00

Het zou ook niet de reactie zijn waar ik op zou zitten wachten

Als ik stoom wil afblazen van mijn rotdag wil ik (heel kinderachtig) dat mensen met me meevoelen.

Ik hoef niet te horen dat ik dingen positief moet zien, want ik ben doorgaans 's werelds positiefste persoon. Moet je ook wel zijn als je getrouwd bent met een pessimist
Dus in het onwaarschijnlijke geval dat ik dat niet ben, menstruatie, zwangerschapshormomen, bijna doodervaring op de snelweg wens ik medeleven en geen opgeheven vingertje.

Huismoeder, ik hoop dat je een leuke dag vandaag hebt. De zon schijnt, het is weekend. Ik zou naar de stad gaan en wat leuks voor jezelf kopen

huismoeder met een baaldag!

huismoeder met een baaldag!

28-02-2009 om 13:45

Inmiddels geen baaldag meer hoor

Schijnt het zonnetje ergens in het land? Hier niet hoor maar wel lekker weer dus inmiddels ziet het voortuintje er weer picobello uit.
Mijn baaldag is weg, nieuwe afspraak voor de bios staat en straks nog even naar de stad denk ik.
Dank voor jullie medeleven en steun!!! Laten we de discussie over een gewenste reactie als je een baaldag hebt maar niet voeren, ok?

Lekker weekend

Monique D*

Monique D*

01-03-2009 om 13:05

Was die baaldag op vrijdag de 13e?

Tja, als je zelf niet goed in je vel zit en echt àlles tegenzit dan baal je enorm! En dan dat grijze slechte koude weer erbij.. daar wordt een mens ook niet vrolijk van!
Ieder mens heeft wel eens van die dagen.. en dan moet je even spuien. Jij moest dat even op het forum doen. Prima en leuk dat je dan als tegenhanger de volgende dag(en) jezelf dan verwent met een dagje uit.
P.s.: als de kinderen door klieren aan tafel een troep maken dan laat je ze toch dat zelf opruimen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.