Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polly Shearman

Polly Shearman

08-09-2010 om 19:55

Willen jullie mijn achterbuurvrouw ontmoeten

http://www.sbs6.nl/web/show/id=1052744/langid=43/media=206433/page=1

zie hier, en blader dan even door naar het item: droomhuis!

OH kwijl kwijl kwijl, dat huis staat dus recht achter mijn huis. Ik zou zo graag in dat huis wonen... maar dan zou het er vast heeeeeeel anders uitzien.. maar die ruimte!!! kwijl kwijl kwijl!!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

09-09-2010 om 21:15

Voor iedereen en sancy

Ik vind het intrieur ook gruwelijk, maar JA ik zou heel graag die ruimte hebben, natuurlijk met bijbehoorende huishoudelijke hulp. Maar wauw wat zou ik met mijn 4 mannen daar iets leuks van kunnen maken.
Kan je je voorstellen dat ik dan een geheel eigen kleedkamer, incl badkamer zou kunnen hebben!! zonder nevel naast de toiletpot!!

en sancy, wat vreselijk rot voor je, en je omgeving dat je zo;n vreselijk humeur hebt. Kan ik iets doen om je op te vrolijken?? Ik heb mijn achterbuuf net zo vaak gezien als jullie, namelijk die ene keer op tv ( of uitzending gemist) wij kijken alleen al een tijdje op dat huis, en natuurlijk zijn wij immer nieuwsgierig!
Aangezien er hier regelmatig draadjes zijn van "kijk nou dit huis op funda" leek het me niet zo verkeerd om jullie dit te laten zien. Wie het programma heeft gezien, dacht misschien wel: heee etten-leur? daar woont polly! misschien zijn het wel buren.

groet, pol

Joh morgen misschien

dan is de trekking van de staatsloterij weer, maar dan moet je wel een lot hebben gekocht natuurlijk

Sinds er een rimpeling verscheen in ons woongeluk hier ben ik opeens genezen van het dwangmatig kijken naar grotere huizen. Ik hoef niet meer zo nodig dat kapitale herenhuis uit 1900 aan de singel.

(alhoewel, straks als de kinderen het huis uit zijn, straks ? wat zeg ik dat duurt nog dik 18 jaar hopelijk !! maar dus ook nog 216 trekkingen in de staatsloterij dus wie weet, goh ik ga toch eens kijken op funda of er nog eentje te koop staat)

krin

krin

10-09-2010 om 14:14

Oh miriam

Dat is nou een droomhuis voor mij. Het is dat ik het niet kan betalen, en man niet meekrijg (die houdt niet van polder, tsk) en net verhuisd ben, maar in mijn dromen zou ik het wel weten.

krin

krin

10-09-2010 om 14:23

Al wil ik eigenlijk

al mijn hele leven hier wonen:
http://www.funda.nl/koop/nieuwkoop/huis-47623774-t-laantje-1/

Jujube

Jujube

10-09-2010 om 15:16

Mooi

Mooi huis, Miriam. En mooie plek.
Ik aas op dit huis (even door de coniferen en lelijk geschilderd houtwerk in de hal heen kijken)
http://www.funda.nl/koop/nieuwegein/huis-4378811-utrechtsestraatweg-23/
Ik houd niet van Nieuwegein, gelukkig staat het buiten de bebouwde kom. Maar helaas boven budget, ook al is het al flink afgeprijsd....
Groet,
Jujube

En ik

word wel blij van de mogelijkheden voor dit huis, dichjt bij het centrum en in een mooie wijk bij een bos/park.

http://www.funda.nl/koop/haarlem/huis-47561229-westerhoutpark-1/fotos/

Nieuwe vloeren, houtwerk, nieuwe keuken, badkamers, ja heerlijk lekker slopen en restaureren. Het is alleen een miljoen te duur en dan nog de verbouwing erop, nee dat gaat niet lukken. Maar het staat al wel een hele tijd te koop, misschien zakken ze naar 4 ton

Nu, met luchtfoto's

Gisteren reed er ineens een auto met een hele hoge paal langzaam voorbij. Het bleek een fotograaf. Zijn werk is achteraan de serie geplakt.
http://www.funda.nl/koop/ouderkerk-aan-de-amstel/huis-47894805-holendrechterweg-62/
Tjonge jonge, wat wonen die mensen leuk
Ik wil kleiner wonen dus val niet voor de voorbeelden. Zelfs niet voor die van Sini.
Groet,
Miriam Lavell

ijsvogeltje

ijsvogeltje

11-09-2010 om 11:33

Miriam

Mooi stulpje Miriam! Is er al veel interesse voor?

Storm

Ja. Het loopt storm. Waarmee trouwens nog niet gezegd is dat ze allemaal mee willen bieden.
Tegelijkertijd: 2 bieders is genoeg. De poel van geinteresseerden die niet schrikt van de prijs lijkt groot genoeg om er minstens 2 te halen.
Maar het blijft spannend.
Groet,
Miriam Lavell

Tirza G.

Tirza G.

11-09-2010 om 21:34

Wauw

Mijn complimenten voor je stulpje. Zo zie je maar weer: een mooi mens hoort in een mooi huis. Benieuwd waar jullie naar toe gaat trekken. Belangstelling voor Zeeland? Léuke huizen en huisjes hebben we hier hoor!

Tirza

Margriet*

Margriet*

12-09-2010 om 00:18

Wauw

Miriam, krijg je die prachtige wolken luchten er gratis bij..... Ziet er mooi uit maar als stadsmens lijkt me het een beetje afgelegen...

Gratis

Tirza:"Zo zie je maar weer: een mooi mens hoort in een mooi huis. "
Kijk, dat hoor ik graag.
Nee, Zeeland gaat het niet worden. We schipperen nog wat tussen Muiden of Weesp, hoewel het ook nog Zandvoort kan worden. Op zoek naar weer een mooi huis, maar dan veel kleiner. En dan ook iets in Frankrijk. Zonder zwembad svp.
Margriet, die wolken zijn helemaal gratis. Net als de rivier, het gras, de vogels en de weidebloemen.
Stads is het niet, maar afgelegen ook zeker niet. De bioscoop (theater, groots winkelcentrum, trein de hele wereld over) is 15 minuten fietsen. De Burger King is nog geen 10 minuten fietsen. Dat is ook gratis
Maar je kunt natuurlijk ook met de auto. Er is parkeerplek.
Toen wij er 23 jaar geleden kwamen wonen was het nog wel afgelegen trouwens. Er is in die tussentijd heel veel veranderd zonder dat we buren hebben gekregen.
Mijn ega wilde destijds absoluut de stad niet uit. Totdat we dit vonden. Juist op deze plek ten opzichte van de stad, leek het wel wat.
Dat werd een compleet ander leven, maar dat paste wel bij het krijgen van kinderen. De eerste was er binnen drie weken nadat we introkken.
Het verschil in leefstijl zal vandaag niet meer zo groot zijn. De winkels in de omliggende dorpjes zijn tegenwoordig ook na zes uur open. Mijn kelderkast is zodoende tegenwoordig bijna leeg.
En vooral: er is internet.
Maar 's avonds na 9 nog even op een loopje naar de avondwinkel is er niet bij inderdaad. En kennissen die even langswippen omdat ze toch in de buurt (lees om de hoek) zijn, ook niet. Tenzij ze een fietstochtje maken, van vissen houden of de hond uit laten in het omliggend natuurgebied.
Dat zijn er uiteindelijk bij ons best veel gebleken.
Groet,
Miriam Lavell

Sancy

Sancy

12-09-2010 om 12:04

Mooi hoor

Het is een mooi stulpje , ik geniet van die foto's en zie mezelf best wonen in zo'n karaktervol pandje. Daar heb ik een enorm zwak voor.
Maar toch... hoe mooi ook... niks voor mij. Ik kan niet aarden met zo'n weidse omgeving, ook niet als de skyline van een stad in beeld is. Ik zou het Achterhoeks Coulissenlandschap vreselijk missen.

Baas boven baas

Sancy:"Ik zou het Achterhoeks Coulissenlandschap vreselijk missen. "
Ja, maar ons vliegveld is _wel_ rendabel!
Groet,
Miriam Lavell

Ik had vroeger

altijd het droombeeld van een boerderij achtig huis, met veel dieren enzo. Nu moet ik er niet meer aan denken. Voordat we dit huis kochtten hebben we hier nog even in de bollenstreek gekeken, voor 4 ton heb je daar een vrijstaand herenhuis met tuin rondom, voldoende ruimte voor kippen, geiten en kinderen. Maar nee, ik zag mezelf opeens opgeknoopt aan de hoogste mooie balk op zolder, gek van de rust geworden.

Reuring wil ik, hier veel reuring van kinderen. Ik vind het erg fijn dat dochter op een buurtschool zit en de hele dag is het hier en op de stoep een schoolplein, wat ik soms irritant vind want je moet ook leren omgaan met al die mensen, hoe doe je dat, hoe maak je een niets zeggend praatje, hoe zorg je dat andermans kinderen zich enigzins aan je regels houden, maar dat heb ik nu geloof ik na 2,5 jaar een beetje door.

Maar ik mis nog steeds wel het centrum. Gewoon meer dan alleen de plaatselijke mono ervaren. Komt later wel weer, als we oud zijn en we het schoolplein hier niet meer nodig hebben.

ja, een herenhuisje nabij het centrum, dat is wat mijn droomhuis is, met mooie oude ornamenten en een leuke tuin voor de poezen met leuke diverse buren.

krin

krin

12-09-2010 om 16:13

Dat dacht ik ook

dat ik na een paar jaar gezellig in de stad het weiland niet meer zou missen. En ik zie ook echt de voordelen wel, van alles in de buurt en mensen en reuring en altijd kinderen voor zoon onder handbereik.
Maar. Als ik de de stad uit kom en de polder in rij, voel ik dat mijn ogen zich uitrollen, met een zucht. Dat iets 'thuis' zegt. Dus nee, ik zou mij niet snel opknopen in Miriams huis. Ik zou elke dag genieten van de steeds andere lucht, het strijklicht over het veelkleurig groen, de herfststormen over het water. Weids zien is weids denken, zei ik weet niet meer wie.
Dat krijg je ervan, misschien, als je net als Miriams oudste drie weken na de verhuizing van stad naar polder bent geboren. Gelukkig wonen mijn ouders er nog, hopelijk nog lang.
Miriam, hoe vinden je kinderen het dat ze straks nooit meer in 'hun' huis terecht kunnen?

Tikkeltje bedrukt

Er komen ineens emoties los die we niet hadden vermoed. Zij waren het die drie jaar geleden al ter tafel brachten dat we moesten gaan verkopen. Manlief (houdt niet van verandering) moest daar lang aan wennen. We hebben het nog gerekt door wat verbouwingen waardoor de kinderen langer konden blijven dan ze aanvankelijk van plan waren.
Maar het uitvliegen was toch onvermijdelijk.
Ze waren flink, die kinderen, totdat de borden in de tuin stonden. Tranen heb ik nog niet gezien. Wel een tranentrekkende tekst voor een uitnodiging aan de vrienden voor een afscheidsfeest dat (niet zonder gevoel voor drama) 'het laatste feest' is gaan heten.
Die tekst heb ik ook maar gebruikt voor mijn eigen vrienden en kennissen. Mijn kinderen verlaten geboortegrond, man en ik niet. Ik ken dat gevoel zelfs helemaal niet, want ik ben als kind 7 keer verhuisd. Diep van binnen ben ik een zigeuner geloof ik. Als ik mezelf maar bij me heb, dan ben ik thuis.
Ja, de grootste stap wordt door de kinderen gemaakt, al wonen die hier niet eens. Maar we hebben wel mooie foto's!
Groet,
Miriam Lavell

reina

reina

12-09-2010 om 19:08

Miriam

Ik snap je kinderen wel, hoewel ik al heel lang uit huis ben had ik er moeite mee toen mijn ouders 2 jaar geleden gingen verhuizen uit het huis waar ik 10 jaar woonde, mijn zus heeft nog een hele fotoserie gemaakt, mijn moeder snapte niks van onze emoties

Sancy

Sancy

12-09-2010 om 19:18

En reina

Ja, ik begrijp het ook wel. Ik ben dan ook zeer blij dat mijn broer de woning van mijn overleden ouders heeft kunnen betrekken.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-09-2010 om 20:18

Ik doe ook even mee

Niet echt een droomhuis, maar er is wel een huis waar ik altijd heel nieuwsgierig naar ben als ik er eens langsfiets, hoewel het van buiten niet heel sfeervol is, wel heel groot en intrigerend. Dus even gekeken, en jawel, het staat op funda. Nu weet ik dus ook hoe het ver van binnen uit ziet.
http://www.funda.nl/koop/tilburg/huis-47617304-reeshofdijk-15/
De "knusse woonkamer" uit de omschrijving heb ik niet kunnen vinden, andere woorden als huiselijk of gezellig ontbreken terecht uit de omschrijving. Ik vind het binnen mooi, door de grote ruimtes en vooral doordat er heel veel ramen zijn. Het heeft wel wat van dat van de achterburen van Polly, net zo weinig sfeer en ook zwembad, sauna etc. Ik gok er trouwens op dat hier een alleenstaande man met een belangrijke baan, nooit thuis, woont.
En wat vinden jullie van deze?
http://www.landgoedaalsven.nl/
Moet nog wel gebouwd worden en moet volgens funda 7 miljoen opbrengen. Misschien kunnen we dan met z'n allen kopen? Dat levert vast een heel ander type inrichting op.

Sancy

Sancy

12-09-2010 om 21:16

Intrigerend tijgeroog

Wat zou er op de briefjes boven de eettafel staan?

Tijgeroog

Tijgeroog

12-09-2010 om 21:29

Sancy

Dat kan ik vanaf de weg niet zien (je ziet dan alleen de kant van de oprit, en een aarden wal die om een deel van de tuin ligt).
Maar ik heb die lampen vaker gezien en ik heb het idee dat er vaak nog de standaard briefjes op zitten. (de fabrieksinstellingen dus) Gezien het gebrek aan persoonlijkheid in de rest van het huis verwacht ik niet dat de eigenaar hier zelf briefjes van teksten heeft voorzien, hooguit dat de binnenhuisarchitect dat heeft gedaan om ervoor te zorgen dat het huis nog unieker wordt.

Ja maar....

Sancy, weet je wel wat dat kost!
Groet,
Miriam Lavell

Sancy

Sancy

13-09-2010 om 08:56

Ja zeker! maar...

dat is het mooie van gebrek aan geld: je kunt de hoogste eisen stellen aan je dromen zonder op de centen te hoeven letten

Yta Chalne

Yta Chalne

13-09-2010 om 10:00

Mooi

Oh, wat mooi gesproken Sancy!

Die lamp

is de klassieker van Ingo Mauer, Zettel, er zijn 2 varianten geloof ik. Is echt een prachtige lamp, er zitten een paar voorgedrukte briefjes bij met schetsjes van de ontwerper en wat tekstjes en andere briefjes zijn leeg, daar kan je dan zelf iets op schrijven of tekenen.

Ja hij is te duur en vriend heeft er geen gevoel bij en hij hangt overal al, maar toch, ik vind hem zo geniaal. Ben trouwens groot van van Ingo Mauer, die man is zijn hele leven alleen maar bezig met lampen en blijft maar experimenteren, echt heel bijzonder.

Fan

fan van.

anyway moest ik even kwijt

Tijgeroog

Tijgeroog

13-09-2010 om 13:33

Manda

"fan van."

Dat was meteen al duidelijk hoor. Ik ken de lamp, heb 'm een paar keer "in gebruik" gezien, maar wel met niet of nauwelijks zelf-beschreven papiertjes. Ik vind 'm erg mooi, (als onze tafel nou wat groter was...), zou 'm graag volhangen met papiertjes die door ons gezin, vrienden en familie gevuld zijn. Dat is juist wat ik die lamp zo bijzonder vind maken.
En daarom vind ik 'm in dit huis niet zo passend. Daar is zo'n gebrek aan persoonlijke dingen dat er vast ook geen persoonlijke dingen op de papiertjes staan.

Issie duur?

Das nou jammer, want ik vind die lamp heel leuk.

En tja via Marktplaats schiet in dit geval ook niet op hè. Om nou steeds naar andermans persoonlijke ontboezemingen te kijken is toch niet wat ik in gedachten had

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.