Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

24-09-2012 om 21:11

Wolk, zonder u

Mijn dochter (7, groep 4) had vandaag een lijstje woorden mee die ze moest leren. Het was het rijtje zoals 'wolk, en de u doet niet mee'. Op het lijstje stonden o.a. melk, durf, wolf, half, golf, film, elf.
Ik kwam er niet uit wat die 'u' er mee te maken had, dus dochter moest hem even uitleggen Zien jullie het in een keer?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tirza

jas jij ook je aar'pols aan t aareg?

Tirza G.

Tirza G.

29-09-2012 om 23:49

Yup

Maar mijn aardbeiden heb je alleen maar in deze regio: erre-bêzers.

Tirza

Thursday Next

Thursday Next

30-09-2012 om 10:00

Arecht...

dat zeiden wij ook altijd thuis. En ik kwam er pas achter dat dat ding "aanrecht" heette toen juffrouw De Vries in de 2e klas gekscherend zei dat iedereen wel een aanrecht had thuis. Of niet soms? Tja, toen durfde ik niet als enige te zeggen dat wij dat niet hadden... (maar wij hadden toch echt een arecht hoor).

Te(n)minste

Mijn zoon ontdekte een paar uur geleden bij zijn huiswerk dat het "tenminste" is. Hoewel ik zelf de n wel uitspreek, heeft hij schijnbaar altijd "teminste" voor ogen gehad.

Knien

een voorbeeld ban lang geleden toen ik in groep 1 kwam samen met een jongetje die net achter moeder's rokken te voorschijn kwam. Ze woonden op een boerderij ver van de bewoonde wereld en was niet naar de kleuterschool geweest. Hij zei:" Woarum mut ik nou konijn schriem'n as ik knien bedoel"

Eerste klas heette dat toen

en niet groep 1........

Marjolein

Marjolein

01-10-2012 om 12:43

Tenminste en limonade of?

Temiste en lumonade.
Nog een voorbeeld uit het schrift van zoon: Reseltaten.
Tja, een stomme e spreek je ook uit als u. Toch?

Maaike

Maaike

01-10-2012 om 15:48

Brongeluk

In een opstel van mijn zoontje in groep 4 las ik dat iets brongeluk ging. Per ongeluk dus.

In onze taal gezien

Dat tijdschrift, ik vond het prachtig! In een woorddictee werd gesteld dat het laagwater werd in zee, het werd eb. Ze moesten eb opschrijven. Toen schreef een leerling: het wordt app. Kind van deze tijd!

Leuk genista!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.