Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

gerdien

gerdien

22-10-2010 om 20:13

Wonen in bennekom?

Wij zitten er over te denken te verhuizen richting Bennekom. Eerst dachten we Ede, maar toen zagen we ook leuke woningen in Bennekom. Is iemand bekend daar? Hoe is het wonen daar?
Het moet in ieder geval dicht bij de snelweg (A12) zijn, mijn man werkt in Utrecht. Ik werk in Ede en we wonen nu meer richting het Oosten.
Groetjes, Gerdien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

22-10-2010 om 21:28

Tja

Wat wil je weten? Wat vind jij prettig wonen? Ik heb jaren in de omgeving gewoond, veel familie woont er nog steeds. Ik kom er nog heel regelmatig, ik wil er voor geen goud meer naar toe, familieleden willen er voor geen goud weg. Dit is zo persoonlijk. Gerichte vragen zijn te beantwoorden, maar een algemeen gestelde vraag zegt zo weinig.

huisje

huisje

23-10-2010 om 12:26

Of veenendaal?

Hallo,
Utrecht - Ede, als je in Veenendaal woont, bijv de Gelderse Blom of het Hoorntje dan woon je op 3 min afstand van de A12 (hoef je ook niet dat stuk tussen ede-veenendaal richting Utrecht) Binnendoor ben je zo in Ede en via snelweg nog sneller Verder is veenendaal heel uitgebreid wat betreft scholen, kerken, winkels, etc. Als je bijv op de Dahliastraat 79 woont (kijk op Funda!) Dan zit je overal vlakbij (Hoogvliet 1 minuut, C1000 1 minuut, school 2 minuten, centrum 5 minuten, alle met de fiets!)
emmmmm is dit reclame

Lidewei

Lidewei

23-10-2010 om 18:23

Pas je er tussen, gerdien

Ik heb altijd begrepen van de Ede/Veennedaal dat er veel mensen wonen waarbij een bepaald geloof een grote rol speelt in hun leven. Als dat voor jou ook zo is, dan zul je er prima tussen passen. Zo niet, dan kan het een goede verbinding hebben met een snelweg en kun jij er een leuk huis zien, maar dan vraag ik me af of je er prettig woont. Ik heb niet zoveel kennis van die omgeving, en welke dorpen wel of niet streng gelovig zijn, maar dat lijkt me het beste om eerst uit te vinden.
In de omgeving waar ik woon, zijn ook enkele dorpen waar je zondag de auto niet mag wassen en met de nek wordt aangekeken als je op zondag niet 3x naar de kerk gaat. Daar wil ik dus niet wonen, omdat ik die overtuiging niet heb. Zo'n 7 kilometer verderop is dat helemaal niet en leeft alles zo'n beetje door elkaar op z'n eigen manier.

Lidewei

huisje

huisje

23-10-2010 om 18:35

Aannames en vooroordelen

daar barst het van als je een huis gaat zoeken in de zgn 'Bible Belt' !! Ikzelf woon dus in Veenendaal, oeioei, sowieso gaat hier niemand 3x naar de kerk, wordt er op zondag vrolijk grasgemaaid, auto's gewassen, de MacDonald is gewoon open zo ook de Shell en zeggen de mensen die naar de kerk gaan gewoon gedag. Onze buren maakt het niet uit wat we op zondag doen, feestje, zwembad in de tuin, etc.etc.
Het wordt al heel anders als een huis gaat zoeken in bijv de Bijlmer en iemand durft je te vragen of je er wel tussen past. Want allemaal huidskleuren....
Je bent toch jezelf? jij maakt het, deels, waar je woont. En als je dan buren hebt die 2x per zondag naar de kerk gaan, dan doe je de buurtbbq toch gewoon niet op zondag? Volgens mij kun je heel goed rekening houden met elkaar als je alle vooroordelen en aannames (vanuit de media oa) eens los laat!!!
Echt die vreselijke mensen, met die rokken, lange haren, tv/dvd loos, 2x naar de kerk, ook soms door de week nog een x, zijn heel wat minder erg dan je denkt! Ze doen hun ding vanuit een bepaalde geloofsovertuiging en wat dan nog? Er zijn wel meer soorten geloven waar ik m'n wenkbrauwen hoog over optrek. Maar ja, ieder z'n geloof (of niet) Persoonlijk denk ik dat als we nou es met z'n allen accepteren wat ieder gelooft (God, Allah, Boedah, weetikveelwatnogmeer) het een stuk gezelliger wordt!
Dusss, Ede, Veenendaal, Bennekom, Ederveen, allemaal prima te doen

huisje

huisje

23-10-2010 om 18:39

ik woon dus in veenendaal, niet op de Dahliastraat 79, maar daar woont een vriendin die dus zelf een 'zwaar gelovige' is (2x naar de kerk, tvloos etc.) Maar geloof wel dat er iets is, meer een gevoel, maar dat kan bij haar gewoon.
Vandaar mijn pleidooi om alle aannames es los te laten. Het is mij (door vriendschap met haar) heel duidelijk geworden dat er van filmpjes over 'zwaar gelovigen' weinig klopt.
Uiteraard vallen misstanden binnen deze groep meer op en worden breder uitgemeten.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-10-2010 om 21:18

Huisje

Als je als niet-gelovige woont tussen de refo's, dan woon je niet prettig. En dan bedoel ik dus in een dorp of straat waar je sterk in de minderheid bent. Omdat je dan niet gewoon je eigen gang kan gaan, maar áltijd heel erg rekening moet houden met een ander. Dat weet ik uit eigen ervaring.
Dat heeft niets te maken met foute aanname's. Als je een huis koopt lijkt het me heel verstandig om naar de omgeving te kijken waar je wilt wonen.

Dendy

Wageninger

Wageninger

23-10-2010 om 21:48

Wel

Ik woon zelf dus in Wageningen, dat bevalt erg goed. Bennekom is ook leuk, beetje kleiner. Ede zelf vonden wij niet zo leuk om te wonen. Vrij groot, maar wel erg dorps, en een beetje ongezellig.

Fianna

Fianna

23-10-2010 om 22:20

Huisje

Die vriendin van jou kan dan wel tolerant zijn, maar dat wil niet zeggen dat de rest dat ook is.
Vlakbij waar ik woon is een gemeente met veel gereformeerden. Ik ken een aantal mensen dat daar gewoond heeft, opgegroeid is of nog woont. Zij werden met de nek aan gekeken omdat ze zondags niet naar de kerk gingen, hun was buiten hingen, zich anders kleden enz enz. Anders denkenden en doenenden werden / worden duidelijk niet geaccepteerd. Vast niet iedereen doet zo, maar kennelijk wel een groot gedeelte.

gerdien

gerdien

24-10-2010 om 08:56

Huisje en de rest

Bedankt voor jullie reacties. Laat ik zeggen dat wij zelf ook gelovig zijn, niet van het hele strenge soort, geen rokken, wel tv enz. maar ik denk volgens velen nog wel streng genoeg, haha. Al houd ik niet van hokjes als streng en minder streng. Wij gaan ook elke zondag naar de kerk, maar ik doe echt wel eens de was op zondag en we kopen ook wel eens een ijsje op zondag. Maar ik zal niet op zondag de was buiten hangen. We hebben dus geen moeite om ons daaraan aan te passen.
Wij houden wel van een beetje contact in de buurt, hoeft echt niet wekelijks een bakkie te zijn, maar een praatje en voor elkaar klaar staan als het nodig is vinden we wel prettig. Hoop dat het zo iets duidelijker is, verder vinden we een kindvriendelijke buurt ook wel fijn )

Jujube

Jujube

24-10-2010 om 13:03

Wageningen

Als ik naar die contreien zou moeten verhuizen zou ik kiezen voor Wageningen. Ede vind ik echt heel erg ongezellig. Veenendaal idem dito (heb familie/vrienden in die plaatsen). Wageningen is mooi en er zijn veel voorzieningen. Bennekom ken ik eigenlijk niet.
Groet,
Jujube

Sawo

Sawo

25-10-2010 om 23:33

Bennekom

Hoi

Wij vonden Wageningen erg duur en best ver van het station, wel erg gezellig. Maar vanuit Bennekom ben je zo in Wageningen, op het station en op de snelweg. Ik ken best veel mensen die heel tevreden zijn in Bennekom. Ede vind ik ook nogal kil en ongezellig.

suc6

Saar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.