Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

koentje

koentje

08-02-2012 om 10:06

Wooncomplex voor homo's

In Den Haag overwegen ze een wooncomplex voor homo's te maken. Daar kunnen lesbische en/of homostellen dan een appartement huren of kopen. Of mensen die homo's een warm hart toedragen.
Ik begrijp dat homostellen zich veilig willen kunnen voelen in hun woonomgeving. Maar is dat nu de manier? Zou je niet juist een toeloop creeren van jongens die juist mot zoeken met homo's?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weet niet

Ik vond het ook curieus. Natuurlijk is het uit de buurt wegpesten van homoseksuele stellen totaal uit den boze, maar een aparte wijk creëren vind ik nogal stigmatiserend. Ik draag veel oudere mensen een warm hart toe, maar ik was niet van plan om in een seniorencomplex te gaan wonen.

En ja, ik denk ook dat dit vraagt om moeilijkheden en extra beveiliging.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2012 om 15:09

Wat vinden ze zelf?

De oorzaak waardoor deze plannen zijn ontstaan is de boosdoener, wat doe je daaraan? Een collega van mij heeft haar huis ook moeten verlaten door vijandigheden in de buurt. In de woonplaats waar ze nu woont is het geen probleem.
Maar mijn vraag is vooral: wat vinden homo's er zelf van? Ik kan niet voor hen oordelen of dit in zijn geheel een slecht plan is. Dat het nodig lijkt, dát is slecht.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2012 om 15:14

Fély

Er zijn wel complexen waar rekening met gemengde bewoning wordt gehouden. Waar ouderen dus tussen jongere mensen wonen, met of zonder kinderen. Een bewuste keus dus om ze betrokken te houden met elkaar. Ik weet niet hoe het met de tevredenheid gesteld is in dergelijke constructies.

Aha

Dat wist ik niet. Te lang uit Nederland weg denk ik.

Enkidoe

Enkidoe

09-02-2012 om 18:56

Koentje

In plaats van lukraak een vraag hier te posten zou je, als je oprecht geïnteresseerd ben in het onderwerp, eens kunnen googlen op discriminatie onder ouderen op sexuele voorkeur. Het is al heel lang bekend dat het heel lastig kan zijn voor alleenstaande homo's in de reguliere bejaardenzorg.

Hoeft niet hoor, maar zolang je dat niet doet, verschoon ons dan van dit soort schieten met hagel.

Fiorucci

Fiorucci

09-02-2012 om 21:26

Vind ik ook

Er zijn toch homobars en disctheken, dus waarom geen wooncomplex. Er is ergens ook een homo verzorgingstehuis.

krin

krin

09-02-2012 om 21:54

Ik heb

Ik heb wel eens aan een bevriend mannenpaar gevraagd waarom zij soms op vakantie speciaal een homohotel (die heb je dus ook) boekten. Om eens niet de uitzondering te zijn, luidde hun antwoord. Ook als je niet raar aangekeken wordt in een doorsnee hotel, en niet anders wordt behandeld, is het toch lekker om eens de standaard te zijn. Zoiets als vrouwendag in de sauna, denk ik dan. MIsschien dat dat voor wonen ook opgaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit aan had gedacht aan zo'n complex een makkelijk doelwit wordt.

Marketing in een slechte huizenmarkt

Er zijn al homo-buurten. Die ontstaan vanzelf. Iemand vindt een superschattig appartement in een énige buurt en krijgt vanzelf buren die er net zo over denken. Jos Brink had zo verrasend veel gelijkgeaarde buren.
Het is een soort modedingetje op de golf van trendsetters en volgers. De doelgroep doet het als het ware zelf. Het is niet voor hen, maar door hen gemaakt.
Vinexwijken worden voor gezinnen gebouwd, dus komen er gezinnen. Dat is veel minder een kwestie van smaak en veel meer een kwestie van gedeelde praktische belangen: hekje om de tuin, autoluwe straat, speeltuintje, school in de buurt, etc.
Homo's hebben geen andere voorzieningen nodig dan andere kinderlozen die zelfstandig kunnen wonen. Ze hebben, zeker als het stellen zijn, vaak wel veel geld.
En daar gaat het om.
Zou het niet heerlijk zijn om dat onverkoopbare bouwpproject aan homostellen te verkopen! Alleen, hoe breng je dat nu aan de man zonder dat dat stigmatiserend of discriminerend is?
Nou, dan doe je net alsof ze wél een praktische behoefte hebben, namelijk gevrijwaard zijn van mensen die homo's geen warm hart toe dragen. En vervolgens stel je het project open voor homo's, lesbo's én mensen die homo's een warm hart toedragen (lees ook zoveel geld uit te geven hebben).
Eén dingetje, de goed bemiddelde homoscene laat zich niet kennen als een eenvoudig en in een klap te vangen doelgroep. Nou ja, behalve tijdens het Eurovisiesongvestival.
Groet,
Miriam Lavell

Meer over nagedacht

Inderdaad is het prettig om in een omgeving van gelijkgestemden te vertoeven. Of het nu om leeftijd, gezinssamenstelling, cultuur of afkomst gaat. Dat weet ik uit ervaring, als 3e indische generatie en als buitenlandse in mijn huidige woonplaats. Aan de andere kant is het natuurlijk jammer dat er zo'n onderscheid wordt gemaakt en men zich bedreigd voelt/wordt als men "anders" is dan zijn of haar omgeving.

ilsepilse

ilsepilse

10-02-2012 om 11:11

Ghetto?

homo-ghetto?
neen grapje..
ik heb homo's als buren, zij worden gewoon in de buurt geaccepteerd, we hebben ook veel buitenlandse buren en die hen ook aanvaarden.
Ik klop het af maar we wonen in een heel diverse buurt (nederlanders, surinamers, antilianen, indonesiers, belgen (moi),marokanen) en het gaat heel goed... altijd afwachten wie er weer bij komt bij verhuizingen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.