Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

10-05-2011 om 21:58

Woordenschat

Even een testje. Weet je, zonder te googelen, wat het woord flegmatiek betekent?
Ik heb het vandaag gehoord en opgezocht, nadat iemand me als zodanig typeerde.
En wat is het laatste nieuwe woord dat jij geleerd hebt?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

16-05-2011 om 11:42

Brunette....

Brunette, dat verhaaltje over epiberen staat in de link die Rosa erbij schreef....

Paddington

Paddington

20-05-2011 om 12:11

Een vraag

Ik heb ooit eens een woord gehoord dat iets betekende van: 'een persoon met een zeer brede muzieksmaak'
Helaas weet ik de term niet meer, kan iemand mij daarbij helpen? Help ik misschien andere mensen weer aan een nieuw woord....

krin

krin

20-05-2011 om 12:53

Eclectisch?

Dat slaat dan wel op de smaak, niet op de persoon.
Iemand met een eclectische muzieksmaak, dus.

Eclectische bouwstijl

.. mijn favoriet.. zwijmel... om naar te kijken hoor, zelfs met de grote prijs uit de staatsloterij kan ik dat onderhoud nog niet betalen.

Tirza G.

Tirza G.

27-05-2011 om 14:41

Ik had gisteren een overleg in een be-hoor-lijk deftig comite kan ik wel zeggen. Inclusief ambtenaren Ik heb het gremium er meteen ingegooid. Ik hoor er weer helemaal bij.

Tirza

Krin

Krin

27-05-2011 om 15:12

Ha 2

Ik dacht gisteravond aan dit draadje toen ik een onbekend woord hoorde en ook aan de context niet kon afleiden wat het was. Weer een nieuw woord geleerd, dus.
Lapidair.

Tirza G.

Tirza G.

27-05-2011 om 15:17

Gut

wat een mooie! Het eerste waar ik aan dacht was: konijnachtig ) Een lapus (ofzoiets) is volgens mij een Nijn. Offfffff aan lapdance Ik stel me dan niks ordi's voor, maar gewoon een wat hangerige, lapidaire kleuter
Ik neem hem mee naar de volgende vergadering

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

27-05-2011 om 15:25

Dat zinnetje

is het precies Cobi. Je redenering is correct. Ik verklap het straks, want ik heb natuurlijk met de DvD aan zijn staart getrokken. Dus ik weet het

Tirza

krin

krin

27-05-2011 om 16:41

Cobi

is op haar lapidairderst tot de kern doorgedrongen, als je het mij vraagt. Lapis, steen, hard, kern, kernachtig.

Tirza G.

Tirza G.

27-05-2011 om 20:13

Zucht

Zoals je ziet, Berberdeberberdeberrie, schrijf ik DvD. Kleieiieieine v dus. Van het woordje van. Dikke van Dale. Ja, ik vind Dikke ook een rare voornaam, maar als woordenboek fungeert-ie prima.

Grapje.

Tirza

Ik ken alleen

lapis lazuli

logisch dus.

En natuurlijk

kwee lapis
Maar dan wordt de betekenis wel heel anders: zoetgevooisd?

Tigress

Tigress

31-05-2011 om 11:59

Ostentatief

Laatst kwam ik het woord ostentatief tegen in een boek. Had er nog nooit van gehoord. Het betekent "demonstratief" en "met opzettelijk vertoon".
Leuk draadje dit!

Abstineren

Het beleid kende ik wel, maar de term niet. Tot mijn schande waarschijnlijk.

Lusitaantje

Lusitaantje

31-05-2011 om 14:39

Pedaleren

gebruikt door dochter van 10 die het Nederlandse woord voor trappen (op een fiets) niet wist en dus maar even letterlijk uit het Portugeees vertaalde. En ja, het bestaat echt volgens van Dale!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.