Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

angelina ballerina

angelina ballerina

06-11-2010 om 19:36

Word ik oud? kinderen voor kinderen

Ik ben met mijn dochter van 5 kinderen voor kinderen aan het kijken, voor het eerst weer na een jaar of 15/20, toen ik het zelf met veel plezier keek, en ik vind de meeste liedjes veel minder leuk als toen en vooral de stukjes tusssendoor vind ik echt verschrikkelijk, is dat nou leuk tegenwoordig? Doe mij maar gewoon liedjes als ik heb zo wa wa wa waanzinnig gedroomd en op een onbewoond eiland. Overigens vindt dochter het wel leuk. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en zou de jeugd van tegenwoordig dit wel leuk vinden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m ik

m ik

06-11-2010 om 19:43

Herken het

Ik heb hetzelfde als jij. Ook van wat zijn die liedjes niet leuk en vroeger wel. Komt denk ik doordat we die liedjes van vroeger (NU) goed kennen, waardoor ze leuker lijken zeg maar. Ik heb tenmimste met liedjes die ik ken dat ik die leuker vind (klinken) dan liedjes die ik nog (niet) zo goed ken.
En tja, al dat gebabbel er tussendoor ... da's bij vrijwel alle programma's, dus zal wel nieuwerwets zijn (maar wel irritant inderdaad)
Dochter vindt het wel erg leuk. Paar jaar geleden ben ik samen met dochter naar de opnames geweest. Die liedjes vind ik dus wel weer leuk, maar dus doordat ik die (een beetje) ken.
Als je trouwens via youtube KvK terugkijkt van toen is het echt héél erg !! (qua dansjes en kleding) Maar wel weer grappig om te zien.

Tirza G.

Tirza G.

06-11-2010 om 22:29

Hhahahhaha

Waanzinnig gedroomd is uit de tijd dat ik jong en hip was. Ik vond het zo'n belachelijk stom lied, dan heb je een kind met een spraakgebrek (stotteren) die ga je toch niet dwingen om te zingen?! En dan die tékst: bij het ontwaken bedenk je beschroomd.........dat zijn toch geen woorden van een kind?!
Neeeeeee, dan de KvK uit de tijd dat mijn kinderen klein waren, dát waren nog eens goeie. Met medewerking van Youp vt Hek en Herman v Veen, ik bedoel maar. Met een klassieker als "De kerstezel", waar je gewoon na één zin weet hoe die klas in elkaar zit (maar natuurlijk werd Peter weer Jozef).
Vandaag de dag is er geen hout meer aan

Tirza

Stomme liedjes

nou, ik vind de meeste kinderen-voor-kinderen-liedjes niet om over naar huis te schrijven, vroeger ook al niet. Zo overdreven allemaal. En die woorden, inderdaad, 'beschroomd'. Het rijmt ja, maar verder. Brr.

De kerstezel is dan wel weer leuk.
Maar waanzinnig gedroomd, bah, eng liedje.
Door iedereen gekust en gekroond worden, nou, lijkt me niks.

Hier vinden ze het leuk

juf draait de CD (uit 1985...) vaak in de klas bij de kleuters. Dus kinderen hier vinden het een succes, want juf heeft het. Wij dus inmiddels ook, ik vind er niks aan, maar ja.

Hermiena

Hermiena

07-11-2010 om 15:30

Ook ik ben oud

Ik vond gister de stukjes tussendoor ook afgrijselijk. Wat een geschreeuw en raar taalgebruik. Mijn kinderen (6 en 8)gebruiken echt nog niet het woord "dissen" en dat viel wel 3 keer. Mijn dochter vond dat de liedjes wel erg vaak over het milieu gingen. De cd willen ze niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.