Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Yuri, wilskracht, vrije keus, vrienden


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Chippie

maar geef mij 1 flink vol glas wijn en ik functioneer totaal niet meer zoals een werkgever zou willen.

En een ander drinkt 3 biertjes en haalt nog prima een order binnen.

Ik vind dat allemaal heel rekbaar. En dat die auto dan tegen die lantaarnpaal staat met het logo erop, dat doet er niet toe vind ik, dat is een leaseauto met toestemming tot gebruik in de vrije tijd, daar betaald zo'n werknemer ook voor. Je moet als baas niet willen snuffelen in andermans vrije tijd en als je dan echt wil voorkomen dat werknemers dingen doen in die auto die jij niet gepast vindt dan moet je dus je leasecontracten aanpassen en die auto's na werktijd niet mee geven, het is kiezen of delen.

Stel je zit als werknemer met je leasebak in de bosjes seksueel te doen en je wordt gezien. Moet je dan als baas je gaan bemoeien over a. niet met mijn logo erop of b. werknemers mogen van mij uberhaupt geen vieze dingen doen in het zicht want reputatieschade etc.

Weet je ik vind het allemaal veel te ver gaan maar dat zei ik al

Gerdina

Gerdina

15-10-2010 om 11:42

Wat ik me nog wel afvraag

Yuri zou tegen de bondsarts gezegd hebben dat hij weer gebruikt heeft. Die heeft dat vervolgens naar de turnbond doorgebriefd. Maar mag dat wel? Hoe zit dat met het medisch beroepsgeheim?

Chippie

Chippie

15-10-2010 om 11:45

Manda

"Stel hij heeft gesnoven buiten een wedstrijd om, nou dan mag hij gewoon meedoen met dat wk."

In principe mag hij wel meedoen aan het WK, maar de turnbond gaat hem niet afvaardigen.

De kans is groot dat hij zich laat naturaliseren tot (?) Portugees of weet ik veel en dat hij voor Portugal uit gaat komen.

Volgens mij

gerdina is dat net als met bedrijfsartsen. Maar misschien weet Temet dat die is jurist (toch ?).

Portugal

geen slecht idee, iig beter weer dan hier en lekkere portugese hapjes en cocaine is in Portugal vast veel strafbaarder dus dan moet hij gewoon eerst helemaal afkicken met buddy en iedereen erbij en hup voor portugal uitkomen volgende keer.
Arme ziel, zo zielig en alleen en verlaten, ja Portugal
zo dat heb ik mooi even bedacht voor hem

Vic

Vic

15-10-2010 om 12:45

Drugs en werk

Bij ons staat in de voorschriften dat medewerkers ontslagen kunnen worden als ze, tijdens of buiten werktijd, drugs gebruiken. Ik weet niet in hoeverre dat stand houdt voor een rechter, en ik weet ook zeker dat er collega's zijn die zo nu en dan wel eens iets gebruiken. Nou zijn ze bij ons sowieso wel streng. Als er een strafrechtelijk onderzoek tegen je loopt moet je dat melden en word je op non-actief gesteld. Bij veroordeling word je ontslagen.

fladder

fladder

15-10-2010 om 12:54

Manda

"geen slecht idee, iig beter weer dan hier en lekkere portugese hapjes en cocaine is in Portugal vast veel strafbaarder dus dan moet hij gewoon eerst helemaal afkicken met buddy en iedereen erbij en hup voor portugal uitkomen volgende keer."

Lijkt me inderdaad gezonder dan, bijvoorbeeld, Colombia...!

Tirza G.

Tirza G.

15-10-2010 om 16:35

In elk geval

om welke reden dan ook, willen ze hem niet mee hebben naar het WK. En dat mag een bond beslissen, zo is het nou eenmaal. Vergelijk het maar met het opstellen van het nederlands elftal: dat beslist de bondschoach.
Hij schijnt aangegeven te hebben zich psychisch zo labiel te voelen dat hij bang is om terug te vallen. Nou, iemand die psychisch zo labiel is dat hij bang is om in een verslaving terug te vallen moet je vooral tegen zichzelf beschermen. En dus maar even niet onder druk zetten.

Tirza

fladder

fladder

15-10-2010 om 16:56

Tirza

"Hij schijnt aangegeven te hebben zich psychisch zo labiel te voelen dat hij bang is om terug te vallen. Nou, iemand die psychisch zo labiel is dat hij bang is om in een verslaving terug te vallen moet je vooral tegen zichzelf beschermen. En dus maar even niet onder druk zetten."

Ja, die indruk heb ik ook. En ik ben het helemaal met je eens dat dat een goede reden is om te zeggen: "Jij gaat even niet mee" of "ik ga even niet mee."

Maar er is glashard gezegd dat hij gebruikt heeft. Een verslaggever heeft zelfs expliciet gevraagd of er cocaine is gebruikt. Het antwoord was, na enige aarzeling: "Ja."

En dan denk ik opnieuw aan verkeerde aannames die een eigen leven gaan leiden. In dit geval het verschil tussen "angst voor een terugval" (niet onrealistisch bij afkicken) en "hij heeft weer gebruikt".

ijsvogeltje

ijsvogeltje

15-10-2010 om 17:00

Testen

"Ook maakte ik uit het gesprek op dat er géén dopingtesten zijn o.i.d. en dat het besluit is genomen op aanraden van de arts."
Ik heb juist begrepen dat hij veelvuldig is getest, zelfs deze week nog. En altijd negatief: niets gevonden dus.
Vreemde gang van zaken dus: volgens mij ben je als sporter 'onschuldig', tot het tegendeel is bewezen. Nu lijkt het omgekeerde aan de hand te zijn.

fladder

fladder

15-10-2010 om 18:45

Dat zuigt dan big time

IJsvogeltje: "Ik heb juist begrepen dat hij veelvuldig is getest, zelfs deze week nog. En altijd negatief: niets gevonden dus."

De meneer op de radio (type bobo) zei zeer expliciet dat er gebruikt is.
Ik had al de neiging Yuri te geloven (hoewel ik niet voor het eerst in "vermoorde onschuld" zou trappen; voor mij was zelfs Gertjan Theunisse destijds lelieblank ) maar ik vrees voor Yuri dat ik zowaar gelijk dreig te krijgen...

Lidewei

Lidewei

15-10-2010 om 19:33

Bedrijfsleven

Deze zaak lijkt sprekend op de gang van zaken in het bedrijfsleven; je mag de 'baas' niet uit het zonnetje halen want anders ben jij 'werkbij'(lees topsporter) de klos.
Het lijkt er op dat de turnbond en de topbestuurders daarin er niet tegen konden dat Yuri zoveel aandacht opeiste. Jammer geval van zielige baasjes vind ik dat....

Lidewei

Even een vraag

er is dus een test die onomstotelijk kan bewijzen dat hij afgelopen jaar niet gebruikt heeft (dus sinds zijn schorsing) ?

Als nou blijkt dat hij indd niets gebruikt heeft aan cocaine, dan neem ik aan dat die Yuri wel een schadeclaim kan indienen ??

Ik heb zo hoop dat die jongen gewoon zich wel een keertje nog kan bewijzen en dan gewoon wint en dan als gevierde bnn'er een leuk meisje treft en dan samen een sportwinkel oid gaat openen. Iets wat melodramatisch, maar ik vind hem zo zie-ligghhh.

Gerdina

Gerdina

15-10-2010 om 20:50

Volgens mij

kun je in een haar van iemand zien of hij cocaine gebruikt heeft. Het blijft daar heel lang inzitten volgens mij. Ik zal er eens op googelen.

Gerdina

Gerdina

15-10-2010 om 20:53

Google

Cocaïne is oplosbaar in water en wordt sneller afgebroken door de lever dan cannabis. Afhankelijk van de dosering is cocaïne ongeveer vijf uur na inname voor 98% uit uw bloed verdwenen.

Bij de afbraak van cocaïne komen echter afbraakstoffen vrij die tot zeven dagen na het gebruik aantoonbaar zijn in de urine. Vaak is een lichte hoeveelheid al na twee tot drie dagen niet meer aantoonbaar in de urine. Een uitzondering is de haartest. In haren kan cocaïne nog na een half jaar aangetoond worden.

Staat in deze link:
http://www.nuchterrotterdam.nl/index.cfm?page=FAQ&category=Drugs&faqID=14181F26-A6DB-C666-8335EA841BB927A7#14181F26-A6DB-C666-8335EA841BB927A7

fladder

fladder

15-10-2010 om 21:01

Zojuist op de radio gehoord...

...dat er flink getest is, alles negatief, en dat het hele zaakje schimmiger en schimmiger wordt...

Haren

volgens mij heeft die yuri niet zulke lange haren dus een half jaar gaat hij met die korte stekeltjes niet redden.

Eigenlijk kunnen ze het dus niet aantonen dus bij hem, stel dat hij voor het laatst 4 maanden geleden gesnoven heeft en zijn haar in die tijd dus geknipt is dan vinden ze het niet terug.

Dan kan hij dus beter volhouden en er weer voor gaan, met een rechtszaak voor gelede schade, dan moet hij dat maar met zichzelf en zijn geweten recht trekken.

ach wat een overtrokken gedoe om een eventuele lijn coke, ja hij is verslaafd maar los daarvan, als je zelfs als geen neuspray mag gebruiken als je verkouden bent !!!!

Tirza G.

Tirza G.

15-10-2010 om 23:30

Nou ja

dat is het natuurlijk niet helemaal, het is Onze Yuri van Onze Ringen die Ons Land gaat vertegenwoordigen.

Hij is mentaal blijkbaar niet in staat deel te nemen. Nou, opzij stappen dan zou ik zo zeggen. Wegwezen.

Tirza

Fladder

Ik vind het ook geen ongeloofwaardig scenario. Gewoon een misverstandje in het gesprek, en nu heeft de bond geroepen dat hij gebruik heeft, en dus kan men nu niet meer terug.

Vraag is dus op wie de bewijslast ligt: op de bond dat hij gebruikt heeft, of op Van Gelder dat hij niet gebruikt heeft. Dit ervan uitgaande dat van Gelder de strijd aangaat, dat weet ik eigenlijk niet. Zo intensief volg ik het ook weer niet.

Groeten,

Temet

Rodebeuk en sancy (e.v.a?)

Op wie de bewijslast rust of bij wie de bewijslast ligt...

Bewijslast

Het lijkt mij dat de bewijslast voor de straf die van Gelder is opgelegd, levenslange schorsing, bij de bond ligt.
Ik denk eigenlijk dat Yuri de oorzaak van het probleem zelf al heeft benoemd. Hij heeft te lang gewacht met zeggen dat ie de druk niet aankan. Zijn mededeling dat hij toch niet meedoet, is als belediging opgevat. De bond heeft zich voor aap gezet gevoeld en heeft dat keihard terug gespeeld.
Overigens sluit ik niet uit dat Yuri in dat gesprek wel degelijk benadrukt heeft dat hij feitelijk nog steeds verslaafd is. Want dat leer je in de afkick kliniek. Je bent pas echt clean als je zonder problemen (stemmingswisselingen, depressie, verlangen naar) je verplichtingen aan kunt gaan. Zo ben je verslaafd zonder te gebruiken. Zo kun je een terugval hebben zonder te gebruiken.
Maar de heren van de bond hebben die cursus niet gehad.
Groet,
Miriam Lavell

Puck

Puck

18-10-2010 om 12:59

Zou goed kunnen miriam

En aangezien de bobo's van de turnbond geen tegenspraak dulden en iedereen die een beetje "afwijkt" van hun ideaal op allerlei vieze manieren proberen te lozen zou het maar zo waar kunnen zijn wat je zegt.

Chippie

Chippie

18-10-2010 om 15:13

Hoe zat het met die wildcard?

Ik volg het turnen absoluut niet. Ik geloofde ook niet zoveel in de theorie van Miriam. Totdat ik gisteravond bedacht: wat was er toen met de Olympische Spelen of WK. Hij kreeg geen wildcard. Klonk toen heel erg onlogisch. Nu denk; speelde er toen al iets? En dan bedoel ik in eerste instantie zoiets als trammelant Yuri-KNGU en in tweede instantie werd die trammelant veroorzaakt door cocaine?
Trouwens ook vreemd. Yuri zegt heel stellig dat hij geen cocaine heeft gebruikt. Dan denk ik meteen dat hij daarmee zegt dat hij iets anders heeft gebruikt. Tenminste zo komt zoiets bij mij over.

Bastet

Bastet

18-10-2010 om 18:15

Trouwens

Ik zie helemaal geen turnen op tv,weet iemand dat,op welke zender kan ik WK turnen zien?

Bastet

Bastet

19-10-2010 om 10:02

Pelle

Ja,en daar baalt mijn dochter,die turnt,erg van,zelfs op eurosport kan ik niks vinden,tssss.....

Precies

Chippie:"Tenminste zo komt zoiets bij mij over. "
Dat is precies wat reputatieschade doet. Tegen de beschuldiging die is geuit kan Yuri zich niet verdedigen. Er zal altijd de zweem van wantrouwen en ongeloof blijven.
En dat is dan ook precies waarom de bond het niet zo naar buiten had mogen brengen.
Maar goed, de schade is al aangericht. Daar kan niemand meer wat aan doen.
Groet,
Miriam Lavell

Puck

Puck

19-10-2010 om 11:03

Bastet (o.t.)

Voor je turnende dochter: ken je het Univé-gymgala. Dat wordt aan het eind van het jaar op diverse plaatsen in Nederland gegeven. Is echt de moeite waard, wij hebben vorig jaar genoten.

Bastet

Bastet

19-10-2010 om 11:34

Puck

Oh leuk,ik ga even googlen,dank voor de tip.
Wat het WK betreft zullen we het moeten doen met wat video's op de site van NOSsport,vrees ik.

Bastet

Bastet

19-10-2010 om 13:23

Ok!

Dus het moet toch via de pc,nou vooruit dan maar,ik kijk liever op tv,maar goed,dat is een illusie.
Dankje!
Bastet

Bastet

Bastet

20-10-2010 om 19:16

Finale

Leuk,we konden net op tv de landenteams finale zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.