Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

dc

dc

19-02-2012 om 09:28

Ze hebben weer een slimme kandidaat gevonden hoor!


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yn-eejMcmuA

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

19-02-2012 om 11:16

Niets nieuws onder de zon

Niet gehinderd door enige kennis van zaken wordt op geleide van de polls zo veel onzin verkocht als waarheid tijdens de Amerikaanse verkiezingen.
Dit stond in het NRC: http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/18/rick-santorum-gedwongen-euthanasie-in-nederland/
zie vooral ook de link bij de update: http://www.reddit.com/r/Netherlands/comments/pvn8n/rick_santorum_on_the_netherlands_and_its_abortions/c3sm3rm

Ely

Ely

19-02-2012 om 19:05

Je zou toch hopen

Dat er een keer een leuke journalist is die die man vraagt Nederland aan te wijzen op een kaart of een andere actie waarin hij even ter plekke kan laten zien dat hij echt geen idee heeft waar hij het over heeft.
Ik bedoel Bush deed dat helaas pas nadat hij al president was geworden (9/11)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brianna F

Brianna F

19-02-2012 om 19:17

Neverland

Veel Amerikanen denken trouwens toch dat wij in neverland wonen

Ely

Ely

19-02-2012 om 19:48

En dat

We de hoofdstad van Kopenhagen zijn

Maar serieus: zo'n 10 jaar geleden zat ik tegenover een collega die op een dag stikverontwaardig de telefoon ophing: een Amerikaans contact had hem zojuist gevraagd of 'wij Europeanen' ook dagelijks douchten en een douche thuis hadden dan? En ook of wij cd-spelers hadden? Mijn collega sputterde verontwaardigd: we hebben de cd's zelfs uitgevonden
En zelf heb ik een keer van een Amerikaanse trainer (tijdens een training leidinggeven, training was ook in de vs) tips gekregen hoe ik zijns inziens het beste om kon gaan met medewerkers die onder invloed van drugs waren tijdens het werk. Dat was ingewikkelder in de vs, meende hij, want in Nederland was het immers hooguit onwenselijk maar niet illegaal....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

20-02-2012 om 08:56

Net niet hilarisch

En nu staat hij nog voor in de peilingen ook.

Het zou hilarisch zijn als we het niet hadden over een presidentskandidaat voor een van de machtigste landen in de wereld.

Ik heb "hem" een mailtje gestuurd hierover. Als er nog meer geinteresseerd zijn:
http://www.ricksantorum.com/contact

Isabella

Isabella

20-02-2012 om 12:12

Liegen

Maar hij voldoet wel aan een van de belangrijkste voorwaarden om Amerikaanse president te worden namelijk: goed kunnen liegen.

mirreke

mirreke

20-02-2012 om 15:56

Hoe hilarisch ook

Ik maak me toch grote zorgen. Een land krijgt de regering(sleider) die het verdient, maar wat zegt het dan over het volk. Ook al is het een kandidaat, hij wordt door een deel Vd bevolking toch behoorlijk serieus genomen en dat beangstigt me ook. Weten jullie dat er nu in de VS een soort strijd om voorbehoedmiddelen ( dus gewoon de pil) wordt gevoerd, dat er staten zijn waar je die niet meer kunt krijgen ook al zijn er geloof ik nog wel rechtszaken over, en dan hebben we het nog niet over abortus. Dit wordt Dat er staten zijn waar men op school de evolutietheorie niet wil onderwijzen, omdat die tegen de bijbel indruist.
Typisch land.

mirjam

Ilva

Ilva

20-02-2012 om 16:02

Wat een idioot

Ik heb 'm maar even op m'n facebook gezet. Ik heb niet veel Amerikaanse vrienden maar die paar wil ik toch graag even waarschuwen.

Maylise

Maylise

20-02-2012 om 19:43

Santorum

Santorum's ideeen zijn niet zo anders dan die van Bush door de bank genomen. De kans dat hij de kandidaat voor de republikeinen zal worden lijkt groter te worden. Interessant aangzien niemand hem van te voren als serieuze kanshebber had gezien.

Overigens als hij gekozen wordt zal hij op de zaken die Mirreke noemt niet zo heel veel invloed hebben. Wat op scholen onderwijzen wordt is geen federale zaak. Santorum's poging jaren geleden om de mogelijkheid tot het onderwijzen van ID op te laten nemen in een wet is niet gelukt. Daarnaast schijnt hij hier zelf inmiddels (om electorale redenen?) van terug gekomen te zijn.

Abortus, zolang Roe vs Wade niet verworpen wordt kan niemand hier veel aan veranderen. Mocht Roe vs Wade verworpen worden dan zal abortus hoogstwaarschijnlijk een zaak van de staten worden. Dus dan zal ongeveer de helft van de state abortus illegaal maken. Maar als de meerderheid van de bevolking in een staat dit wil dan is het weinig onwenselijk lijkt me. Ook in West Europa is abortus niet overal toegestaan (Ierland) en zolang dat een democratische beslissing is lijkt me het toestaan van abortus niet meer waard dan het verbieden.

Voorbehoedsmiddelen is op dit moment een heel gedoe vanwege de nieuwe health care policies waardoor bepaalde organisaties (christelijke) gedwongen zouden kunnen worden om voorbehoedsmiddelen uit te delen. Ongewtijfeld zal hier een compromis worden gevonden aangezien Obama zich op dit moment niet kan veroorloven om te veel christelijke organisaties tegen zich te krijgen. Nog afgezien van dat hier ook deels wel een fundamenteel punt bestaat over vrijheid van geweten.

In elk geval mocht Santorum gekozen worden (en uiteindelijk is die kans niet heel groot) zal het voor een groot deel business as usal blijven. De president is tenslotte geen alleenheerser en zit door de supreme court, congress en de senaat toch redelijk vast.

Hmm 2

En ik hoop dat iedereen die smalend roept dat Amerikanen niet weten waar Nederland in Europa ligt, zelf Maryland op een blinde kaart kunnen aanwijzen. Of Slovenië.

Volgens mij gaan in de VS dit soort indianenverhalen over euthanasie in Nederland al langer rond. Een jaar of wat geleden hoorde ik een politicus o.i.d. daar beweren dat alle mensen boven de 70 hier sowieso een spuitje kregen. (Toch raar dat de gemiddelde levensverwachting hier zo ruim boven de 70 ligt.) Volgens mij is dit verhaal de wereld in gekomen n.a.v. het burgerinitiatief Voltooid Leven uit begin 2010. Wel klok, geen klepel en een hoop zelfverzonnen gebeier.

Een paar jaar geleden beschuldigde een Italiaanse minister Nederland van nazipraktijken omdat hier volgens hem op grote schaal baby's gedood worden omdat de arts ze het leven niet waard vindt. Dat ligt natuurlijk ook net even anders.

skik

"Ik beweer in ieder geval geen onwaarheden over Maryland!"

Da's mooi. Maar wat heeft dat te maken met het feit of je wel of niet weet waar het ligt?

skik

mirreke

mirreke

21-02-2012 om 11:56

Zorgen verklaard

Normaal interesseert het met niet zoveel wat men ergens ver weg van Nederland of van abortus vindt. Maar Amerika is toch de self-professed wereldleider... Dat is wat anders dan een minilandje met een bizarre en xenofobe partij.
Overigens: in tijden van financiële onzekerheid stemt de werkende klasse links. In termen van culturele onzekerheid stemt de werkende klasse rechts. Ik denk dat nu de culturele onzekerheid enorm gevoed wordt door Wilders en het platform dat hij mi continu krijgt in de pers. Dat verklaart het succes van de pvv nu. Kan trouwens goed zijn dat als de finaniële nood hoger wordt, er nog meer mensen links gaan stemmen (SP die nu ook in de peilingen een behoorlijk succes heeft).
Bovendien wordt Wilders gefinancierd door Amerikaanse ultrarechtsstemmers en pro-Israel fans, zo gaat althans het gerucht (binnen de journalistiek, dus geen echt geroddel meer).

dc

dc

23-02-2012 om 09:08

4 pinokkios!

http://www.washingtonpost.com/blogs/fact-checker/post/euthanasia-in-the-netherlands-rick-santorums-bogus-statistics/2012/02/21/gIQAJaRbSR_blog.html

Niet dat wij dat niet wisten, maar fijn dat een hoop amerikanen het nu ook weten, de statistieken van mijnheer Santorum zijn nergens op gebaseerd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.