Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Malihu

Malihu

23-09-2009 om 20:52

Zeer slechte bejaarde chauffeur. Melden?

Ik zit voor mijn werk al jaren elke dag anderhalf uur op de weg. Zo bont als vandaag heb ik het nog nooit meegemaakt. 2 auto's voor mij een bestuurder die 60 rijd op 80 km weg tijdens de avondspits. De auto tussen hem en mij in probeert herhaaldelijk op gevaarlijke wijze in te halen, uiteindelijk lukt dit. Nu zit ik achter de langzame chauffeur. Ik kan van achteren zien dat dit toch wel oude mensen zijn kalend en erg wit haar Man achter het stuur, vermoedelijk zijn vrouw ernaast.

Hij slingert behoorlijk, maar blijft gelukkig wel op zijn eigen weghelft. Onderweg een paar verkeerslichten tegengekomen. Wat gebeurd, hij is nog op enige afstand (ik schat zo'n 100 meter) en het licht springt op rood. De man trapt meteen de rem in en staat op deze afstand ook praktisch al stil! Dit gebeurde dus meerdere malen bij verschillende verkeerslichten. Ook liep zijn snelheid af toe op richting de 75 km/u, om vervolgens weer plotseling af te zakken naar zo'n 60 km/u. Ik verbaasde mij zeer over dit gevaar op de weg en heb het nummerbord genoteerd. Ik moet zeggen dat ik wel vaker slechte chauffeurs tegenkom, waar ik me dan erg aan erger, maar nog nooit is het zover gekomen dat ik het idee had het nummerbord te moeten onthouden.

En dan nu na dit lange relaas. Zou je dit nu ergens moeten melden? En waar dan? Ik heb gezocht op de site van het CBR, maar kan niets vinden.
Wie kan mij hier meer over vertellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

23-09-2009 om 20:55

zou gewoon de politie even bellen en het aan hen vragen.

gr.
Petr@

Maxx

Maxx

23-09-2009 om 21:33

Ik heb het een keer gedaan

Bij knooppunt Holendrecht, waar de A9 met een ruime bocht naar de A2 buigt, zag ik een automobilist en ander opduwen. Uiteindelijk haalde hij de auto in en ging ervoor rijden. Toen trapte hij de rem in. De ander is daar zó van geschrokken dat halverwege de bocht op de vluchtstrook stopte. Ik was zelf ook behoorlijk geschrokken trouwens.
Ik reed er ongeveer 40 meter achter toen het gebeurde. Heb het kenteken doorgebeld naar de politie. Kreeg te horen dat ze met zulke meldingen niets doen. Mijn woord tegen het woord van de dader. Zoiets. Ik begin er dus niet meer aan.
Maxx

Toch politie bellen

Mijn schoonvader heeft het ook een paar keer gedaan, met noemen van kenteken erbij en daar is wel wat mee gedaan. Hoe dan ook, dan heb je zelf in elk geval de actie ondernomen die je kunt. Ik zou wel bellen.

Isis

Isis

24-09-2009 om 09:23

Reaktie politie

Ze moeten het zelf zien, anders zou je iemand kunnen 'pesten' door de politie te bellen. Zelfs bij meerdere meldingen van verschillende personen doen ze niets. Het checken of er wel/geen relatie bestaat tussen de melders kost teveel tijd. Ook is men bij de politie niet van plan om te posten als persoon op een vaste tijd de overtreding(en) begaat. (ging in ons geval over een alcoholist is straallazarus in de auto stapte, keer op keer). Ze was bij de politie bekend en had zelfs op het moment van melding geen rijbewijs.

Hillary

Hillary

24-09-2009 om 10:03

Eerst wat gebeuren

Er moet toch eerst wat gebeuren helaas. MIjn moeder heeft een paar jaar geleden van alles geprobeerd om haar vader uit de auto te krijgen. Hij was dik in de tachtig en beschadigingen aan de hersenen. Hij was een paar keer door rood gereden en een keer door een voetgangerszone gereden. Mijn moeder heeft geprobeerd: huisarts, maatschappelijk werk, CBR en politie. Maar helaas er moest echt gewacht worden tot de volgende keuring. Daar is opa overigens niet meer naartoe gegaan, blijkbaar had hij zelf drommels goed in de gaten dat hij er niet meer door zou komen.

Maxx

Maxx

24-09-2009 om 11:22

Pelle

Of de automobilist die zo gehinderd werd zélf ook gebeld heeft, dat weet ik dus niet. Ik heb het hem uiteraard niet kunnen vragen (was hem al voorbij gereden).
Maar de reactie van de politie vond ik wel teleurstellend. Als je gevaarlijk rijgedrag meldt doen ze er niets mee. Alleen maar als ze het zelf zien.
Maxx

Puck2

Puck2

24-09-2009 om 13:01

Even advocaat van de duivel

Tja, ik zou me er ook vreselijk over "verwonderen" maar aan de andere kant:
60 rijden waar je 80 mag is niet verboden, evenals variëren in snelheid. En ruim voor een stoplicht afremmen is ook niet verboden, als jij er tegen aan zou rijden dan is het bovendien jouw fout, jij zit er dan te dicht op. En zolang je op je eigen weghelft blijft is slingeren ook niet gevaarlijk.
Ik denk dan ook dat de politie er niets mee zal doen, je kunt het beste zelf zo alert mogelijk zijn en zeer ruim afstand houden van zulke "hoedjes" en verder maar accepteren en rustig blijven.

sierlo

sierlo

24-09-2009 om 13:55

Neuroloog

Mijn schoonvader kreeg na zijn hersenkneuzing en epileptische aanvallen een verklaring van de neuroloog die hem verbood (aanbeveling? geen idee hoe dat heet) om een auto te besturen. Als hij dat wel deed en aangehouden zou worden zou hij strafbaar zijn geweest. In het ziekenhuis hebben ze er ook folders over. Maar zolang er niet zo een verklaring is afgegeven kan de politie er niks mee. Na zo een verklaring ben je ook onverzekerd in geval van een ongeluk en elke auto(bestuurder) is verplicht zichzelf te verzekeren. ook weer een punt waarop gehandhaafd kan worden.

Tineke

Tineke

24-09-2009 om 15:54

Zeer slecht?

Wat jij beschrijft Malihu, maak ik zeker dagelijks mee. Natuurlijk hinderlijk, maar als je gewoon goed afstand houdt, is er niks aan de hand.

Tirza G.

Tirza G.

24-09-2009 om 17:32

Ongeruste dochter

Laat de behandelend arts een verklaring afgeven. Die bestaan echt (die verklaringen bedoel ik).

Tirza

Mwah

Ik ben het met Kaatje eens dat deze situatie me niet zo heel uitzonderlijk overkomt. Blijkbaar reed deze persoon redelijk standaard 60km en remde hij al op 100m van een stoplicht af. Als je daar een tijdje achter rijdt, dan kun je die situatie toch redelijk inschatten?
Het kan hinderlijk zijn, dat ben ik met je eens. Zeker als zo iemand in de spits rijdt. Maar om nou van de politie te verwachten dat ze gaan ingrijpen en deze persoon van de weg halen, vind ik wat ver gaan. In het verkeer kun je nu eenmaal van alles tegenkomen en je moet altijd waakzaam blijven. Niet iedereen is even handig of alert.
n@nny

Ongeruste dochter

Ik snap iets niet. Je schrijft dat je vader de diagnose alzheimers heeft en daardoor onverzekerd is bij een ongeval. Dan rijdt hij toch onverzekerd? Dat is verboden, kan de politie daar dan niks mee?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.