Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

17-09-2011 om 21:49

Zeg, ligt dat nou aan mij (holland got talent)

Of aan mijn TVset, of aan mijn oren of zong Aliyah vals?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2011 om 22:03

Ja,

helemaal zuiver vond ik het ook niet klinken. Volgens mij heb ik haar bij een eerder optreden beter horen zingen. Ik had wel de indruk dat het met scholing iets moois kan worden.

Vic

Vic

17-09-2011 om 22:06

Nou

Ik vind het wel enorm knap dat een 11-jarig meisje er zo'n geluid uit kan krijgen. Als ik dat nummer zou zingen zou het beduidend minder klinken.

kaatje43

kaatje43

17-09-2011 om 22:18

Heb alleen de toegift gezien

Maar dat was inderdaad aan de valse kant. Ik weet het dan maar aan de spanning. Als ze tijdens het eerste liedje vals heeft gezongen vind ik het bedroevend dat ze gewonnen heeft. Mensen stemmen dan meer omdat ze er schattig uitziet en nog zo jong is. Ik vind dat ze een minimum leeftijd voor dit soort talentenjachten in moeten stellen.

Fiorucci

Fiorucci

18-09-2011 om 07:53

Kaatje

Als mensen stemmen, baseren ze dat natuurlijk ook op wat ze hebben gezien in voorgaande afleveringen.

Foo

Foo

18-09-2011 om 10:35

Talent

Talent heeft het meisje zeker en op zo'n jonge leeftijd zo zingen is natuurlijk buitengewoon. MAAR ik zou haar nog, zowel als ouders als als jury, niet zo voor de leeuwen hebben geworpen want het lijkt mij beter voor het meisje zich eerst verder te ontwikkelen. Want het was inderdaad niet helemaal zuiver en het was vaak ook geschreeuw. Ze kan dan, als ze wat ouder is haar eigen pad bewandelen zonder dwang van contract oid. Ook ligt beschadiging van stem(banden) dan minder op de loer. Ik vraag me af of ze ook gewonnen had als ze niet zo jong was geweest maar met dezelfde stem.
Jammer vond ik dat andere bijzondere acts zoals die jongen in het rad (wow, nog nooit eerder gezien) minder aandacht hierdoor kregen.

koentje

koentje

18-09-2011 om 14:21

Ja, ze zong vals

maar ze heeft een enorm talent! Ik vind alleen dat ze een minimumleeftijd hoger moeten instellen. En voor kinderen aparte talentenjachten organiseren...
Want mensen kiezen ook vanwege de schattigheid. Dus helemaal eerlijk is dat niet. Nou hou je dat toch omdat de een er nu eenmaal leuker uitziet dan de ander en dat bewust of obewust meespeelt. Maar ik vind het gezonder om het te scheiden. Zo'n kind ook in de grote mensenwereld.... Een beetje Tuh!

Tineke

Tineke

18-09-2011 om 16:09

En de prijs...

Wat gaat dat kind (ja, vals) met de gewonnen auto doen?

doortje

doortje

19-09-2011 om 11:52

Wat een zure reactie's

Zuiver of niet (ik ben geen expert op dat gebied) ik vond het ontroerend mooi en knap gedaan! De rest is de verantwoordelijkheid van de ouder's en de mensen erom heen, die zullen hun verantwoordelijkheid vast wel (moeten) nemen. Anders kunnen we nog altijd massaal het amk bellen. Pfffff

Tirza G.

Tirza G.

19-09-2011 om 15:06

Tja doortje

Dat is nou ook precies waar het mij om gaat. Ze is door/heeft gewonnen op schattigheid, leukheid en de Hollandse liefde voor zingen: hard is mooi.
Ze heeft ongetwijfeld een talent, maar je hoort gewoon donders goed dat ze nog jong is, geknepen zingt (door de stress), vals zingt (onervarenheid) en zichzelf overpowert (en haar stembanden om zeep helpt). Dat gééft niet, maar of het het winnen waardig is heb ik mijn twijfels over.
Als ze bij The Voice had geauditeerd, hadden ze zich niet omgedraaid denk ik.

Sinds de versie van vorig jaar (toen die opera-zingende bakker won) heb ik het idee dat HGT ontzettend graag een YouTube-topper wil vinden. Bij die bakker vorig jaar was de blik van Gordon richting Patricia precies hetzelfde als hoe Simon Cowell keek toen Susan Boyle auditeerde. En dat was bij dit meisje idem dito. Ze hebben andere, betere zangeressen weggestuurd op onrijpheid en bij deze dame zeiden ze: jij wordt een YouTube-hit. Okeeeeeeee, dus dát is waar het ze om gaat.

Tirza

Puck

Puck

19-09-2011 om 15:17

Doortje

"De rest is de verantwoordelijkheid van de ouder\'s en de mensen erom heen, die zullen hun verantwoordelijkheid vast wel (moeten) nemen. "
In mijn beleving nemen op dit moment de ouders en de programmamakers die verantwoordelijkheid al niet door het meisje aan zoiets mee te laten doen, dus waarom zouden ze dat in de toekomst wel doen.
En mooi? Wat is er mooi aan valse noten?

Foo

Foo

19-09-2011 om 15:44

Schattig

Dat is ook wat mij stoort: heeft het meisje gewonnen op schattigheid of op talent? Heeft ze sympathie-stemmen gekregen of waardering-stemmen?
Als haar ouders/producers het beste met haar op hebben, dan zouden ze hebben gezegd: "Meid, je hebt talent maar het is nu nog te vroeg. Blijf oefenen, ga lekker groeien, forceer je onvolgroeide stembanden nog niet (denk aan problemen van oa Jan Smit). Kom over een aantal jaren terug."
Wat mij betreft stellen ze een leeftijdgrens in van 16 of zo. En misschien een zangwedstrijd voor jongere kinderen? Wn als ik dan toch bezig ben, misschien een idee om zangers juist niet mee te laten doen aan Holland's got talent. Dan krijgen juist acrobaten, die raddraaier etc een echte kans. Zangwedstrijden zijn er al genoeg.

doortje

doortje

19-09-2011 om 16:41

Ik dacht toch echt

Dat het een talentenjacht was en geen profjacht. Het meisje deed het met passie en overgave en talent heeft ze zeker. Sommigen weten zelfs van honing azijn te maken, ook een talent

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-09-2011 om 16:49

Jongens jongens

Zeg, het is wel commerciële TV hoor. En bij commerciële TV gaat het om de kijkcijfers. Want kijkcijfers betekenen hoge bel-opbrengsten en reclamegeld.
Het gaat bij dit programma helemaal niet om talenten te scouten, om platencontracten te sluiten, om de beste te laten winnen of wat dan ook maar. Het gaat erom dat Nederland op vrijdagavond massaal met een bak chips op de bank gaat zitten. En met de telefoon in de aanslag om zo veel mogelijk te SMS'en.
Jonge kinderen laten meedoen, zal een bewuste keuze zijn. Want goed voor de kijkcijfers, én voor de SMS'jes.

Belle Époque

Belle Époque

19-09-2011 om 17:30

Tja...

Ik heb het niet gezien, maar heb wel een idee hoe het gegaan is. Een talent-in-de-knop, gecombineerd met een dosis schattigheid... This is TV, man!

Neem het alsjeblieft niet te serieus. Het is alles voor de kijkcijfers

Ik hoop alleen wel, serieus, dat dit meisje goed begeleid wordt. Roem is heel vluchtig, vandaag sta je op de voorpagina's van de kranten en morgen verpakken ze de vis in diezelfde krant (is niet mijn quote). En er zijn maar weinig mensen die daar goed mee overweg kunnen.

doortje

doortje

19-09-2011 om 19:09

Nieuw fenomeen

Kijken om te zeiken

Tineke

Tineke

19-09-2011 om 19:19

Psies doortje

Doortje: "Kijken om te zeiken "
Helemaal gelijk, alleen is het niet bepaald nieuw. Samen ergeren schept een veel betere, hechtere band dan samen genieten.
En ik vond het verder weinig schattigs hebben. Vals schreeuwen is niet schattig. Natuurlijk, het was een popje, maar ach, dat zijn bijna alle kindertjes, dus dat kan geen reden zijn om het kind te laten winnen.

Fiorucci

Fiorucci

20-09-2011 om 07:07

Doortje

Nee hoor, dat is niet nieuw. Wij keken vroeger graag naar Henk van der Meyden. Konden we ons lekker ergeren aan zijn slechte engels en domme vragen... (doe joe heve bik suukses??)

Boy

Ik vond het wel knap. Maar dacht ook meteen: die gaat op schattigheid winnen. Helaas. Want je wilt niet winnen omdat je schattig bent, toch? Ik was erg erg erg gecharmeerd van Boy, de jongen met het rad!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.