Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MerelR

MerelR

14-11-2011 om 20:33

Zeilmeisje laura is niet gestopt met school

Om maar weer opnieuw te beginnen over het zeilmeisje Laura, vandaag las ik dit op haar website:
Media
'Ik heb gehoord dat er sinds mijn vertrek uit Darwin op internet en in andere media alweer berichten over mij verschijnen, die echt nergens op slaan.. Zo is nu weer te lezen dat ik gestopt zou zijn met school. Dit is dus echt niet waar en dit is ook nooit door mij in een interview gezegd! In sommige media wordt zelfs ook nog gemeld dat ik mijn schoolboeken overboord heb gegooid. Dat is dus helemaal volslagen onzin, ik heb al mijn schoolboeken gewoon aan boord. Als ik een rustige zeildag en 's nachts voldoende slaap heb kunnen krijgen, pak ik een boek. Dit heb ik steeds gedaan! Ik leer namelijk gewoon door, alleen gaat het wat langzamer. Ik ben nog steeds van plan mijn diploma te halen. En het is voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat er als maar weer zoveel onware berichtgeving door de Nederlandse media de wereld in wordt gestuurd..
Laura '

Waar komen die praatjes in hemelsnaam dan vandaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

14-11-2011 om 21:51

De media geeft wat de mensen graag willen.

En de mensen willen blijkbaar verontwaardigd kunnen afgeven op "dat verwende, over het paard getilde wicht dat denkt dat ze heel wat is".
Misschien (veronderstel ik) heeft ze ooit gezegd dat ze wel eens moeite heeft genoeg tijd te vinden om haar werk te doen. En dan is met wat schaven en draaien makkelijk om te zetten in "ik heb geen tijd voor mijn werk" en vervolgens "ze is gestopt met school omdat ze geen tijd heeft". Een sensatieblad maakt er vervolgens een uitbundig "Laura gooit haar schoolboeken overboord" van en we zijn er weer.
Zie (hierboven) de maagoperatie ("Slank in één dag") van Zembla. Men neme een aantal maagoperatie-patiënten, kieze daar de meest kansloze uit, zoekt een dokter die niet in zijn eerste ongenuanceerde opmerking is gestikt et voilá...! Eén sappige brok van de media voor het naar sensatie en "zie je wel!" hongerende volk...!

En ja, ik weet uit eigen (werk)ervaring hoe de diverse media hun werk doen

Belle Époque

Belle Époque

14-11-2011 om 21:56

"de media geven" natuurlijk...

Ik ga nu even een kwartiertje in de hoek, me schamen...

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2011 om 00:16

Even graven

Had ze dat niet zelf gezegd een poosje terug?

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2011 om 00:18

... niet dat ze gestopt was

Ik meen me dus echt te herinneren dat ze zei dat ze geen huiswerk deed en zich daar niet druk om maakte.

-janneke-

-janneke-

15-11-2011 om 14:12

Ze is nu in zuid-afrika

Laura is sinds een paar dagen in Zuid-Afrika, waar ze na een oversteek van vele weken over de indische oceaan is aangekomen. Hoe je ook over haar denkt, dit is toch echt een prestatie van formaat!

Janneke

Ja, dat vind ik ook. En eigenlijk vind ik het wel jammer dat haar tocht niet op tv gevolgd wordt. Volgens mij is het echt een leuke meid. En ze kan blijkbaar echt goed zeilen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-11-2011 om 01:47

Goed zeilen

Ik denk dat niemand ooit in twijfel heeft getrokken dat ze goed kan zeilen.
Misschien maar goed dat ze niet gevolgd wordt voor livebeelden. We krijgen er vast nog wel wat van te zien als ze terugkomt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.