Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Monique D*

Monique D*

10-04-2013 om 17:09

Ziekenbezoek: wat mee te nemen?

A.s. zondag ga ik bij een hele goede kennis op ziekenbezoek. Hij heeft darmkanker en een aantal zware operaties gehad. Op dit moment is hij thuis.
Ik wil graag wat voor hem meenemen, maar ik weet niet wat dat zou moeten zijn. Ik heb totaal geen idee wat wij moeten kopen... een fruitmand is niet zo handig, aangezien hij problemen heeft met zijn darmen. Een wijntje of chocola (bijvoorbeeld Merci) is ook geen goed idee. Hij heeft waarschijnlijk een speciaal dieet. Ik heb zelf ook aan After Shave gedacht, maar dat is geen goed idee, want hij heeft een baard. Een bos bloemen zou voor zijn vrouw goed zijn.
Heeft iemand een idee waarmee ik mijn kennis blij kan maken?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Boek?

Of een puzzel/cryptogrammen/sudokuboekje?
Of een paar tijdschriften over iets wat zijn belangstelling heeft?

amk

amk

10-04-2013 om 18:29

Vragen

gewoon zeggen dat je graag iets voor hem mee wilt nemen en vragen waar hij blij mee zou zijn.

Tijdschriften

Als het een boek is, dan iets lichtverteerbaars. Of anders tijdschriften. De man is waarschijnlijk moe en heeft misschien pijn, dan is het denk ik wat lastig om echt in een boek te komen.
Tijdschriften kunnen wat dat betreft ook een idee zijn. Of muziek.

Groeten,

Temet

Stelle

Stelle

12-04-2013 om 10:12

Brainless entertainment

precies, stapel tijdschriften, niet te ingewikkeld boek, een luister cd, dvd-serie waar hij even mee vooruit kan (the killing ofzo?)

Rafelkap

Rafelkap

12-04-2013 om 11:39

Boekje van

Paulien Cornelisse, 'Taal is zeg maar echt mijn ding'. Dit boekje nam ik mee voor mijn schoonvader in het ziekenhuis. Hij kon geen hele boeken lezen, maar dit zijn korte grappige stukjes, goed om de gedachten wat te verzetten. Het viel heel erg bij hem in de smaak.

Wijn-chocola

Waarom zou hij dat niet mogen? Ik zou het in elk geval even navragen. Jammer als blijkt dat hij dit gewoon mag en je hem er ook een plezier mee doet.
n@nny

+ Brunette +

+ Brunette +

12-04-2013 om 22:25

Leesvoer

Als je ziek bent en dus niet zo actief, dan slaat de verveling al snel toe. Dus ik zou zeggen: leesvoer. Als het geen lezer is dan is een leuke DVD misschien een idee.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-04-2013 om 00:33

Leen hem een mp3 speler

Als jij een mp3 speler hebt of van iemand kunt lenen, zou je die vol kunnen zetten met muziek waar hij van houdt en die dan weer aan hem lenen zolang als nodig is.
Een man met een baard houdt misschien wel van een lekker geurtje. Er zijn volgens mij redelijk betaalbare mannengeurtjes.

Monique D*

Monique D*

13-04-2013 om 11:28

Reactie

Het idee van Rafelkap over dat boekje "Taal is zeg maar echt mijn ding" vind ik een uitstekend idee! Hij was onderwijzer op een basisschool, dus dat komt heel goed uit.
Maar de volgende vraag is waar ik dat boekje snel kan halen..als het niet op voorraad is dan moet het besteld worden en morgen ga ik naar hem toe.

Een mannengeurtje zou ook van pas kunnen komen.

Rafelkap

Rafelkap

14-04-2013 om 08:07

Monique

Als hij onderwijzer was, dan zeker! Ik had het in een heel gewone ako of bruna gekocht, gaat sneller denk ik dan bol.com ! (en anders kan je het altijd per post versturen als het vandaag niet lukt en geef je vandaag een luchtje)

Monique D*

Monique D*

15-04-2013 om 18:06

Ik heb het boek gevonden, maar...

..hij heeft hem al!! En ik, die altijd bonnen bewaar, had het juist deze keer niet bij mij!
Hij zal iemand anders blij mee maken, zei hij.
Bovendien waren hij en zijn vrouw ook heel erg blij met de begonia die ik voor hen had gekocht!
Al met al was het gisteren een hele gezellige dag.

Tigress

Tigress

15-04-2013 om 18:19

Als je meer tijd hebt?

Google op: Juf dar zit een weduwe in de boom. Tweede hands uitgaven van boekjes met uitspraken van kinderen. Andere titels zijn: Juf, de slak zijn pet staat scheef en Juf, die vlinder heeft mijn pyama aan.

Voorbeeld (uit mijn geheugen)
Meester verteld over de geboorte van een kalfje; "Eerst komen de voorpoten, dan de kop, het lijf en dan de achterpoten." Kind: "Wie zet 'm dan in elkaar?

+ Brunette +

+ Brunette +

15-04-2013 om 22:48

Vervolg op taal is zeg maar echt mijn ding

"En dan nog iets". (Voor de liefhebbers.)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.