Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

oregano

oregano

29-12-2010 om 11:01

Zijn er nog meer schaatsers onder ons?

Schaatsen jullie ook en hebben jullie al een mooie tocht gereden? Ik ben benieuwd naar andere schaats ervaringen.

Wij gaan vandaag de toertocht doen op het paterswoldsemeer, leuk lijkt me! Heb loopbroek over fleecelegging aan, ziet er erg progessioneel uit,terwijl ik al een tijdje niet meer heb gelopen )
Groetje Oregano.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

29-12-2010 om 11:11

Helaas

Tochten schaatsen zit er voor mij sowieso niet in, maar ik heb er altijd een paar dagen been- en rugpijn voor over om even te kunne schaatsen (wij wonen aan een brede sloot, dus kunnen, als er ijs ligt zo vanuit de tuin op het ijs stappen!). Helaas is het ijs hier niet goed, de bovenlaag is niet stevig door de sneeuw die er op lag. De ijsbaan is wel open, maar zoals mijn zoon zegt "schaatsen doe je toch niet op een ijsbaan?"

Gek hè ik ook niet meer

Heb vroeger ook veel geschaatst en tot een paar jaar terug ook graag op inlineskates. Pootje over ook geen probleem. Toen een tijd lang niets, nou ja een paar slappe skipogingen misschien. Toen ik vorig jaar me met mijn kinderen enthousiast op de schaatsbaan toog, merkte ik dat ik heel wankelig en angstig nauwelijks 1 rondje vol kon maken. En mijn voeten deden vreselijk pijn.

Ik durf het gewoon niet meer. Jammer.

Minet

Minet

29-12-2010 om 13:52

Nee en......

Nee, ik schaats al jaren niet meer omdat mijn incomplete knie daar echt niet van houdt, mijn man echter wel, die schaatste gisteren de wiedentocht, en viel na afloop van de tocht bij het verlaten van het ijs rechtachterover op zijn hoofd/rug. Die is de komende dagen dus heeeeel kalm.
Buurman ging ook schaatsen, en viel.......heup gebroken.
Ik weet nu zeker dat ik ze nooit meer aantrek!

Brianna F

Brianna F

29-12-2010 om 14:03

Jammer

maar ik durf ook niet meer, ik sta te krampachtig op de schaatsen, waardoor mijn hielen pijn gaan doen. Ben zo bang om te vallen.
En dat terwijl ik vroeger toertochten reed van 30 km.

Nasha 1st

Nasha 1st

29-12-2010 om 15:12

Vroeger wel

Kinderdijk inderdaad, prachtig. Of gewoon hier in het durp in het park. Maar ik durf ook niet meer. Wetend dat bij een breuk van een der ledematen het leven hier gewoon stil staat....3 jonge kinderen, en een man die onregelmatig werkt en geen famillie om op terug te vallen....

Frappant

Ik dacht dat ik de enige was die het niet meer durfde. Is het de leeftijd, zijn we krakkemikkig geworden? Het gevaar om te vallen en iets te breken is nu toch niet groter dan vroeger?

reina

reina

29-12-2010 om 15:40

Bang

Eigenlijk snap ik niet dat ik het wel durf. Als er iemand een krakkemikkig lijf heeft ... Maar ik vind het zo leuk dat ik daarover stap, al maak ik geen tochten uit angst dat mijn been het echt opgeeft en dan sta/lig/zit ik daar ergens in de kou Terwijl ik niet op de fiets stap nu en eigenlijk ook liever niet buiten glibber, doodsbang dat ik iets breek (en ik uit ervaring weet dat ik daar meestal niet met 6 weken vanaf ben...) Mijn man en kinders hebben ooit een paar seizoenen schaatsles gehad, die kunnen het echt, al heeft mijn dochter een vreselijke hekel aan kou, dus die schaatst nooit.

oregano

oregano

29-12-2010 om 18:23

Zelfbeeld van angsthaas is opgekrikt, dank!

We hebben 25 km geschaatst! 5 rondjes van 5 km en het was prachtig...
Vingers zijn nog ietwat stijfjes nu. Maar als er iemand een angsthaas is ben ik het wel, ik heb steeds visioenen van vallen. bloed, en rondvliegende tanden
Steeds als ik in een scheur kom schrik ik ook best wel even..
Ik durf bij wijze van spreken niet ergens te schaatsen waar geen ambulance kan komen (daarom durf ik ook geen kloof te lopen in Griekenland, geen bereik mobiel en los daarvan kan er geen ambu komen )
Dus alleen georganiseerde toertochten van de KNSB.
Maar die sfeer, al die mensen, zonnetje erbij en de koek en zopie, muziek, natuur, vergezichten, weegt zwaarder. Ik ben ook opgegroeid met ijs voor de deur en schaatse al vanaf dat ik een jaar of 3 was.
Ik heb ook een conditie van nul momenteel, maar toch ging dit prima, morgen gaan we weer, als ik dan niet teveel spierpijn heb Ik ben nu toch best trots op mezelf (terwijl dit niet de inzet was van mij vraag, ik vind het echt jammer voor diegene die niet meer durft!)

Ikke wel!

Ik ben dol op schaatsen en heb sinds dit seizoen officiele schaatsles. Ik had namelijk 10 jaar niet geschaatst en toen stond ik zo angstig en wiebelig op de ijzers. Ik heb mezelf ten doel gesteld voor het einde van het seizoen pootje over te kunnen. Ik kan nu met een half visje mijn rechterbeen ervoor schuiven (voor de kenners onder ons...)
Maar helemaal soepel gaat het nog niet. Toertochten schaatsen lijkt me enig, toen ik 14 was nog de Kinderdijktocht geschaatst van 50 km. Maar nu kan ik eigenlijk alleen maar 's avonds en dan is een overdekte baan in de stad wel zo prettig. Ik ga zo weer, effe oefenen, schaatsmaatjes ontmoeten, heel gezellig. Heb nu super Viking-noren, als ik naast het ijs sta lijkt het heel wat hahaha.
Ik kom uit een schaats geslacht, want mijn vader heeft drie Elfstedentocht kruisjes, en wil dit jaar weer samen met mijn broer. Hij is namelijk al 67 1/2 (tja op die leeftijd telt een half jaar op de ijsbaan).
Ooit wil ik de tocht der tochten ook schaatsen, in een zwart pak met mijn bedrijfslogo op de rug. Lijkt me nou echt cool.
Schaatsangst ken ik wel degelijk, maar mijn schaatslessen hebben me er echt overheen geholpen. En een paar keer oefenen met vallen; gecontroleerd je op de grond vleien. En niet vergeten te lachen als je valt, dan ontspan je en heb je minder pijn.
Ik heb ook veel pijn in mijn schenen en voeten gehad, bleek dat ik te veel voorop mijn voeten stond met schaatsen. Je moet echt achterop hangen en dan glij je vanzelf.
Cobi, waar ga jij schaatsen? Volgens mij woonde je ook in Brabant?

Dorry

Ook

Toertocht op he Zuidlaardermeer. Prachtig rondje van 10 km.Prachtig,in het zonnetje. Oregano, als jij nou morgen naar het Zuidlaardermeer gaat, ga ik naar het Paterswoldse!

oregano

oregano

29-12-2010 om 21:22

Mach

Ik ga morgen weer nh Paterswoldsemeer, nu met mijn geliefde Was vandaag met mijn zus. Ik vond het Paterswoldsemeer makkelijker dan het zuidlaardermeer vorig jaar of 2 jaar geleden, wanneer was dat ook al weer?
Deze rondjes zijn 5 km en lijkt beter te overzien
Misschien zie ik je, heb je een OOL uitstraling hahahaha )

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2010 om 02:25

Helaas

Ik heb als kind wel een poging gedaan om het te leren, maar toen mocht het niet meer. Ik heb op mijn 11de een netvliesloslating gehad en sindsdien is schaatsen taboe.

Cobi

Dat was het ja, de lichtstad! Gaat die ijsbaan nu weg? Dat hoorde ik zo. Vroeger kwam ik er ook, maar nu ga ik naar ons Ireen. Gisteren nog 1 1/2 uur heerlijk gezjoefd en wat halve visjes ervoor langs gedaan. Is er ergens een toch nog op 1 januari? Of valt de dooi hard in?

Dorry

Rieke

Rieke

30-12-2010 om 15:37

Ben net terug

Samen met man heb ik net de blokzijlermerentocht gereden, dat was heerlijk. We wisten niet dat er een georganiseerde tocht was. Bleek het me toch vol te staan met auto's. Maar je we waren er al en zijn meegegaan met de flow, was erg leuk achteraf. Verder hebben we in Wanneperveen geschaatst, de route van het NK. We wonen in de buurt, het probleem voor ons is om steeds een oppas voor de kinderen te vinden.
Ik kan het echt iedereen aanraden, ik heb Noren met hardschalen schoen, rij je zo op weg.........vroeger had ik alleen maar kunstschaatsen.......

Beleid en beleid

Zo zie je maar dat het beleid van stad tot stad zo kan verschillen. Zoveel jaren plezier heb ik van de eindhovense baan gehad! En om heel eerlijk te zijn, ik ben drie keer in de week bij ons Ireen, maar haar heb ik nog nooit gezien

Dorry

En zo is het

Want Tilburg had toen nog helemaal geen baan! Ach en mijn hubby uit Tilburg heeft met Pieterke in die bak met water liggen raussen. Ach, kleine wereld toch Brabant. Ik hoop dat de schaatsbaan blijft! Ik stem eerder voor subsidie voor overkapping.

Dorry

Coby helemaaaaal ot

Nou, ik zag hem afgelopen zomer op de kermis, met een heel strak T-shirt aan. Nou, dat was me wat! Zucht....

Dorry

Fiorucci

Fiorucci

31-12-2010 om 18:44

Ach...

Ik heb leren schaatsen op een bevroren sloot in Berkel Rodenrijs, vlakbij het huis van mijn opa en oma. Dat was een mooie tijd, ik was toen zes.
Ik schaats daarom nog steeds het liefste op natuurijs, heerlijk. Helaas heb ik geen schaatsen omdat je hier jaren nauwelijks kon schaatsen door de kwakkelwinters.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.