Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tv-kijker

tv-kijker

13-09-2012 om 21:51

Zit te kijken naar de 5e dag: aan wie geef jij je pincode?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

16-09-2012 om 22:36

En dus

was het niet nodig om je pincode aan je dochter te geven. Want je kon nu ook de chauffeur vragen om even mee naar binnen te gaan. Ik snap wel dat je het dóet, maar de levensreddende noodzaak zoals je die in eerste instantie schetste, was er dus eigenlijk niet.

Tirza

Rodebeuk en anderen

Ik krijg het gevoel dat sommigen niet helemaal een juist beeld krijgen van de huishoudens met gescheiden rekeningen en die hun pincodes niet delen. We hebben allebei gewoon volledig inzicht in onze financiële situatie. Een huisrekening, maar ook een huisspaarreking, we hebben daar beiden toegang toe en inzicht in. Grotere financiële beslissingen nemen we samen. En uiteraard hebben we ook wel enig inzicht in elkaars financiën, ook al hebben we geen toegang tot de rekening van de ander. We maken immers netjes een begroting om vast te stellen wie hoeveel bijdraagt aan de huisrekening en huisspaarrekening. In deze situatie runnen we toch gewoon gezamelijk het financiële huishuden hier. Elk heeft de eigen pas voor die rekeningen en ik heb 's mans pas ook nooit nodig gehad, eigenlijk. Zoals ik al zei, we hebben er nooit over nagedacht of we elkaar onze pincode zouden moeten vertellen. Naar onze inzichten hebben we het zo geregeld dat dat ook niet nodig is.
Ik ben oprecht verbaasd dat veel mensen het kennelijk zien als bewijs van vertrouwen om een ander je pincode te vertellen. Totdat deze draad begon te lopen, had ik er nooit bij stilgestaan dat je het zo zou kunnen opvatten.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2012 om 11:43

Tirza

Ik bedoelde het uiteraard om een situatie te schetsen waarvan je kunt vinden dat het dan wel praktisch is als een gezinslid het pinnen kan regelen. Natuurlijk had ik dit keer de chauffeur ook mee kunnen vragen, maar zo zit ik niet in elkaar. Het 'ongemak' is voor ons, niet voor een ander als dat niet persé nodig is.

Genista

Verreweg het belangrijkste is inderdaad dat je samen om de tafel zit en samen beslissingen neemt die iedereen in het gezin raken. Helemaal waar. En verder ben ik ook heel terughoudend met mijn pincode. Maar wij hebben ook schrale tijden gekend, en toen was het gewoon heel praktisch om elkaars pincode te kennen. Sure, we hadden het ook anders kunnen oplossen, maar dat werkte toen.

Ik denk dat het eigenlijk een onderwerp is waar veel te weinig over gepraat wordt. Het is de andere kant van de medaille, geld. We hebben het wel over de uiterlijke manifestaties van ons gezinsleven, maar geld is natuurlijk heel belangrijk daarbij. Mijn man komt uit een familie waar niet over geld wordt gesproken, en hij vond het heel prettig om van te voren naar de notaris te gaan en afspraken te maken.

Relithe

Relithe

19-09-2012 om 23:21

Man en kinderen

Het verbaasd me trouwens wel dat er toch best veel mensen zijn die hun kinderen hun pincode geven, ik dacht dat ik daar zo'n beetje de enige in was...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.