Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

moen

moen

29-08-2011 om 22:28

Zo jong fluiten? [scheidsrechter van 12]

Lachen, mijn dochter hockeyt dit jaar voor het eerst in de C. Daar horen ook bepaalde verplichtingen bij zoals fluiten bij de jongste jeugd. Binnenkort wordt ze 12 en net na haar 12e verjaardag mag ze een wedstrijd fluiten, met een 2e jaars C. Ze is ook nog eens de kleinste van haar elftal. Ze heeft er zin in, ik denk dat ze het ook goed zal doen maar jeetje, ik heb me nooit gerealiseerd toen ze zelf nog bij de f'jes hockeyde dat die scheidsen zo jong zijn!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lieke

Lieke

30-08-2011 om 07:56

Hier ook!

Met ingang van dit jaar fluiten eerstejaars C-kinderen de F-jes en tweedejaars C-kinderen de E-tjes. Vorig jaar was deze constructie er nog niet en heeft dochter als toen eerstejaars C de dans ontsprongen. Maar nu mag zij ook aan de bak , zij is 13, zit in de tweede klas van het voortgezet onderwijs

Hartstikke goed

Ik heb zelf zeker 30 jaar hockey gefloten en toen het bij ons verplicht werd om in de C je scheidsrechtersdiploma te halen, was het ook gelijk afgelopen met het gezanik van pubers tegen de scheidsen. Je ondervindt aan den lijve hoe moeilijk het is om goed te fluiten (voordeelregel wel of niet hanteren) en hoe vervelend het is als er steeds commentaar komt. Starten bij de kleintjes geeft alvast routine en inzicht. Hoewel ik bij de F-jes ook wel eens te maken heb gekregen met een coach die helemaal door het lint ging over een beslissing die zo'n 13jarige nam, kakkineuze idioot (alsof het om jong oranje ging). Bij ons werden de nieuwe, jonge scheidsen nog een half jaar begeleid bij het fluiten en dat vond ik erg goed.

Annet

Annet

30-08-2011 om 17:49

Hele goede ervaring

Mijn dochter fluit ook sinds haar 12e wedstrijden. Ze groeien er enorm van. De eerste wedstrijd durven ze haast niets te zeggen en is het fluiten veel te zacht. Maar dat komt met wat begeleiding vanzelf goed.
Ondertussen traint ze ook jonge kinderen (ze is nu 13).

moen

moen

31-08-2011 om 13:11

Oh ja zeker!

Oh ja, ik denk dat dit zeker een goede ervaring is voor haar en dat ze er van leert. Ze verheugt zich er behoorlijk op. Misschien omdat dochter zo klein van stuk is, dat het mij zo verbaast. Ze zal niet echt veel langer zijn dan een lang f'je. Leuk Annet, dat je dochter al traint.

Annet

Annet

01-09-2011 om 19:13

Indeling gaat automatisch

Hier worden alle C-tjes automatisch ingedeeld. De meeste C-tjes zijn al 12 aan het begin van het seizoen, en anders zijn ze bijna 12.
Het zou vreemd zjn om op lengte te letten. Als je dochter oud genoeg is om mee te doen met de C, dan is ze ook oud genoeg om te fluiten. Het zou eerder erg zijn als ze niet mocht fluiten, alleen om haar lengte.
Verbaasde blikken zal ze wel krijgen. Maar dat went snel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.