Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

schijter

schijter

04-01-2011 om 13:49

Zo vies; hondenpoep; hele huis onder

Gisteren ben ik zonder het te merken in de poep gaan staan. Later ontdekte ik dat omdat er poep op de keukenvloer lag. En op de keukenstoel omdat ik daar gezeten had, je weet wel met je voeten op dat dwarslatje. Ik had mijn laarzen nog aan omdat ik zo weer weg moest.
Ik kon nog net even de keuken dweilen.
Net ontdekte ik net dus nog meer poep, in de gang en op de WC. Het moet echt een enorme drol zijn geweest...
GRRRRR Ik ken best wat hondenbezitters maar die "ruimen het allemaal op". Ja ja.
Hoe halen mensen het in hun botte kop? Ik zie hier regelmatig poep in de speeltuin en in het park (waar je geen honden uit mag laten staat er op een bordje)! En gisteren dus ook al op het kleuter-speelplein (welliswaar bij een boom, maar je weet hoe kleuters zijn) In die drol ben ik in ieder geval niet gaan staan...
Ook zie ik geregeld een hond in mijn tuin lopen, zonder baasje en ik weet ook niet van wie dat beest is (ook al een paar keer poep van gehad).
Dus aan alle hondenbezitters: RUIM OP die poep! Ik vind het zo smerig bah!
En dan heb ik ook nog last van poepende katten in mijn tuin
Ik check vanaf nu weer iedere dag mijn schoenen voor ik naar binnen ga.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

04-01-2011 om 14:36

smerig....hier een groot grasveld voor de deur, voor de kinderen, maar velen laten hun hond er gewoon lopen. wij hadden ook een hond toen wij hier kwamen wonen, maar lieten die alleen uit op de hondenuitlaatplek achter ons...Daar komen alleen mensen met een hond....

vlinder72

vlinder72

04-01-2011 om 18:19

Hondenuitlaatgebied

Wij wonen tegenover een hondenuitlaatgebied. Daar mogen honden dus poepen en loslopen. Het is mij dus ook een raadsel waarom mensen hun hond vervolgens bij ons op de stoep laten poepen. Zo smerig. En ik mijn kinderen maar waarschuwen.

En er ligt ook altijd poep voor het hek van de school. Echt, hoe haal je het in je hoofd om een hond daar te laten poepen en het vervolgens niet op te ruimen. Je moet zo goed kijken als je je fiets neer zet of er geen poep ligt. Of als de kinderen naar het hek lopen om hun tas alvast te geven. Bah, bah, bah. En opnieuw, is de hondenuitlaatstrook een paar meter verderop en dat is zo'n veldje met van die vuilnisbakken met gratis opruimzakjes.

Ik ben trouwens benieuwd of hier nu nog hondeneigenaren reageren die wel gewoon hun hond overal laten poepen. Ik ben namelijk echt benieuwd waarom mensen dat acceptabel vinden.

kaatje1972

kaatje1972

04-01-2011 om 20:38

Vies

Weet je wat vies is? Met je handbewogen rolstoel door een verse drol rijden en dat je handen dan helemaal onder zitten ...
Ik snap die mensen niet. Neem dan geen hond als je geen stront wil ruimen?

Asa Torell

Asa Torell

04-01-2011 om 20:41

Ja getver

Hier ook net weer veel ergernis over die vieze poep! Het ligt nu echt overal, niet alleen zoals altijd in het gras maar ook op alle stoepen en fietspaden. Tot nu toe lijkt het ons gelukt te zijn om het buiten onze woning te houden, maar de hal van onze flat, de fietsenkelder, de schooldeur, alles zat er al weer onder .
Ik vind het zo onbegrijpelijk, degenen die het veroorzaken moeten er zelf toch ook last van hebben dat ze regelmatig in de poep gaan staan?

Kon er maar een boet op staan!

Maar het is misschien moeilijk de baasjes te pakken.

Yura

Yura

05-01-2011 om 09:14

Licht aan de gemeente

Hier in de gemeente staat er wel een boete op, maar heb nog nooit iemand zien controleren. Onze hond houdt van uit het zicht poepen, hij duikt meestal ergens erg dichte struiken in, moet wel eerlijk zeggen dat ik het dan ook niet opruim hoor, houd er niet van om met mijn handen in de brandnetels te gaan zitten en het lijkt me dat dan ook niet dat er daar snel iemand in stapt. Maar soms heeft hij opeens hoge nood en doet het op een heel ongelegen plek, op de stoep ofzo. Ik probeer het dus wel te sturen waar hij het doet, maar dat lukt niet altijd. Uiteraard ruim ik het dan gelijk op, maar als het wat dunner is blijft er wel eens iets achter, dan zou je eigenlijk een beetje water nodig hebben om het weg te spoelen.
Overigens had ik van de week zoiets raars. Loop met hond terug naar huis, is een ongecastreerde reu, die snuffelt dus veel en wil overal een klein plasje doen, hij mag dat niet van mij tegen een tuinhek of heg ofzo, dus ik loop altijd door, soms zijn er dan net een paar druppen gevallen. Loop ik dus langs een tuin, hond snuffelde, maar deed niets en we liepen al weer door, doet opeens een oudere mevrouw haar keukenraam open en gilt me toe: "Laat je hond in je eigen tuin zeiken". Helaas was ik zoals altijd in dit soort gevallen teveel met stomheid geslagen om wat adrems terug te zeggen, maar moet wel zeggen dat als hij per ongeluk eens een drol voor haar tuin legt, ik weinig behoefte voel nog om die op te ruimen.

Yura

Yura

05-01-2011 om 09:14

Ligt

Ligt aan de gemeente, pff nog niet helemaal wakker

Bah ja

Ik kan me er ook zo over verbazen. Midden op de stoep liggen hier vaak de drollen! En inderdaad, al met rolstoel, nieuwe schoenen en kinderwagens erdoor geweest. Al aan handen en in huis gehad en dan kan ik me zo boos maken: de str*nt van een vreemd dier in mijn huis, aargh!
Dat die mevrouw uit het raam riep kan ik me goed voorstellen. Ze zal niet hebben gezien dat deze hond niet aan het plassen was, maar wel al slechte ervaringen hebben. Zo hadden wij een paar jaar geleden onze voortuin mooi omrand met buxusjes. Na een poos waren die vanaf een hoek voor een groot deel helemaal afgestorven. Door een plassende hond. Ik heb ze kunnen uittrekken en weg kunnen gooien, maar nooit iemand kunnen betrappen. Wel toen sneeuw lag mooie gele plekken, en echt als ik diegene had kunnen betrappen!

koentje

koentje

05-01-2011 om 09:51

Yura

ik kan me voorstellen dat jij die behoefte niet voelt om het op te ruimen...
Maar doe het toch maar wel he,...? al is het alleen maar voor de image van de hondenbezitter in het algemeen!

Massi Nissa

Massi Nissa

05-01-2011 om 09:57

Hier zelfs op het prive-grasveld

Achter ons appartementencomplex is een prachtig grasveld met bomen. Er staan zeker vijf bordjes omheen: verboden voor honden. Bovendien is er in de omgeving ontzettend veel ander groen waar je je hond ook kunt uitlaten. En natuurlijk ligt ons prachtige grasveld toch vol poep en mag mijn dochter er dus niet spelen. Er ligt trouwens ook veel kattenpoep.
Als het aan mij lag, werden honden en katten alleen nog toegestaan op boerderijen en andere plaatsen waar ze anderen geen overlast veroorzaken. Ik ben het zo verschrikkelijk zat. Er ligt ook regelmatig urine in de lift omdat iemand een hond heeft die het OF niet op kan houden tot buiten OF incontinent is. En dan niet even zelf opruimen met een doekje. Mijn geduld met dit soort viezigheid is al heel lang op.
En ja, natuurlijk zijn er veel hondenbezitters die alles volgens de regels doen. Het gaat erom dat er altijd teveel anderen blijven die de omgeving heel erg vies maken voor iedereen. Kaatje, dat verhaal over die rolstoel, griebels. Nooit bij stilgestaan dat dat ook nog kan.
Maar misschien is er iemand die de gouden tip heeft waardoor iedereen toch weer fijn samen kan leven met huisdieren zonder dat het een smeerboel wordt?
Groetjes
Massi

Yura

Yura

05-01-2011 om 09:58

Waar

Dat laatste is zeker waar. Als mijn hond hier vlakbij op de middenberm poept (grasveld) ruim ik het dus op. Ik heb soms echt moeite om de juiste drol terug te vinden, voordeel met deze kou is dat er dan nog damp afkomt hahaha. Sta ook regelmatig zelf in een drol als ik die van mijn hond probeer op te ruimen.
Wat je zegt van dat struikgewas heb ik nooit aan gedacht, maar sorry ik duik er toch niet in. Schepje heb ik wel, maar vind ik superonhandig, gebruik gewoon een zakje om mijn hand (niet die dure van de dierenzaak, maar diepvrieszakken van AH, tip voor hondenbezitters), dan krijg ik het veel beter weg. Nee van die mevrouw begrijp ik echt niet, ik bedoel als we zo met elkaar omgaan dan is het einde zoek. Ik irriteer me ook mateloos aan katten in mijn huis (gelukkig over sinds ik een hond heb) of kattenpoep in tuin of speeltuin, maar ik heb me nog nooit zo laten gaan. Je wekt alleen maar agressie over en weer op, ik krijg daardoor juist zin om een drol in haar tuin te deponeren (doe ik niet hoor), wat heb je daar nou aan. Gemeente heeft hier twee dispensers met zakjes geplaatst, maar die zijn gesneuveld met oud & nieuw (hebben een week of 4 gestaan), vind ik nou echt zonde van ons belastinggeld dat soort dingen. Mijn hond loopt niet los, behalve als hij ontsnapt en dat gebeurt helaas wel eens. Vorige week nog, ik was niet eens thuis, maar familielid zou bij mij een was draaien ivm kapotte wasmachine en floep daar ging hij, gelukkig liep er een hond van zijn formaat even verderop en bleef hij daarbij hangen.

Yura

Yura

05-01-2011 om 10:02

Koentje

Ja hoor, sowieso zouden er ook anderen in kunnen stappen als het voor hun tuin ligt en dat is niet de bedoeling natuurlijk.

vlinder72

vlinder72

05-01-2011 om 10:05

Hondenbelasting

Ik heb soms het idee dat mensen met honden poep niet opruimen omdat ze toch hondenbelasting betalen en het daarom een taak van de gemeente vinden. Ik betaal dus mijn hond mag overal poepen.

Zou het helpen om de hondenbelasting af te schaffen en vervolgens echt te gaan bekeuren voor overtredingen? Zoals honden los laten lopen op plekken waar het niet mag. Poep niet opruimen etc.

Mijn oudste is echt heel bang geworden voor honden. En ik heb hem altijd verteld dat hij echt niet bang hoeft te zijn. Maar ja, er is altijd wel weer een hond die op hem afrent. En zo'n baasje maar roepen "hij doet niets hoor". Maar zo'n hond is hartstikke groot voor een klein kind. Ik snap heel goed dat hij het eng vond. Hou zo'n beest nou vast denk ik dan. Zeker op plekken waar ze niet los mogen lopen. Niet alle kinderen houden van honden.

Yura

Nou Yura, je kunt niet ontkennen dat je de schijn tegen je had. Ik zie zó vaak mensen met een hond (aangelijnd, dat dan weer wel) die aan het snuffelen is, en in een onbewaakt ogenblik toch die poot even optilt. De eigenaar heeft dan "niets gezien", want die keek de andere kant uit. Die vrouw uit het raam had ik dus ook kunnen zijn! Sterker nog, ik ben ooit een puberjoch met hond die nét tegen mijn fiets aan had staan plassen achterna gelopen en heb bij hem thuis even gemeld wat er was gebeurd en dat ik dat niet leuk vond. Pa gaf me volkómen gelijk, ma liep vanuit de huiskamer te schreeuwen dat ik "op moest rotten"

Gr. Poezie.

Yura

Yura

05-01-2011 om 12:21

Maar je kunt toch ook zeggen:

"Neem niet kwalijk mevrouw, misschien heb ik het verkeerd gezien hoor, maar ik zou het op prijs stellen als u uw hond niet tegen onze heg laat plassen, daar kan ie niet goed tegen", waarom gelijk die op aannames gebaseerde agressie (er lag trouwens sneeuw en geen geel drupje te bekennen)en dat nare taalgebruik, net als die mevrouw tegen jou met dat oprotten.

Sancy

Sancy

05-01-2011 om 12:29

Overdreven

Sommige niet-hondenbezitters kunnen erg overdreven reageren. Begrijpelijk, maar onterecht. Ik laat mijn hond uit in het park naast ons huis waar een hondentoilet is, een omheind gebied dat de gemeente 3 x per week reinigt. Daarnaast heb ik altijd zakjes in mijn jas voor als er ergens anders per ongeluk gepoept wordt.
Toen ik eens met hond de kinderen van school haalde dacht mijn hond dat hij wel even op de stoep kon poepen (hij doet het dan nooit midden op het trottoir maar in de goot trouwens). Hij stond nog niet stil of er werd driftig op het raam geklopt bij het huis waar we stonden en er werd geschreeuwd tegen ons in niet al te vriendelijke bewoordingen. Waarom?
Ik heb de hond rustig zijn ding laten doen, heb met uiterst trage en theatrale gebaren een zakje uit mijn jas gevist en in slowmotion de boel weer opgeruimd. Zoals ik altijd de boel opruim.

Maxime.M

Maxime.M

05-01-2011 om 12:42

Ook gehad sancy

Thuis liet ik ook vaak onze (kleine) hond uit en we ruimden het altijd op, kon gewoon met een boterhamzakje. En op de route waar wij langskwamen, kwamen we meerdere afvalbakken tegen, dus we konden het altijd kwijt. Stond het hondje eens ergens te poepen, ik had het net opgeruimd, zwaait de deur open, er stormt een woedende vrouw uit die me nét van plan is uit te kafferen (het schuim stond al om haar mond bij wijze van spreken..) toen ze ontdekte dat het drolletje al weg was... en toen smeet ze de deur weer dicht. Haha ik vond het wel grappig, ze zal waarschijnlijk heel slechte ervaringen hebben met hondendrollen, dus de goeden moeten onder de kwaden lijden. Misschien moest ik onze hond een bordje omdoen ('mijn poep wordt altijd opgeruimd')

Yura

Yura

05-01-2011 om 14:46

Sommige mensen (ot)

houden nu eenmaal van zeuren en zich boos maken, is het die hond niet dan is het wel wat anders. Gister keken we de film "The devil wears Prada" er werden onmogelijke eisen gesteld, op een gegeven moment was de hoofdrolspeelster alles gelukt inclusief het onmogelijke, mijn zoon merkte toen op dat hij dacht dat haar baas er stiekum van baalde. Zo ook met deze mevrouw die al naar buiten stormde denk ik, denk dat ze liever had gehad dat er een drolletje had gelegen had ze even lekker uit haar dak kunnen gaan. Heb het ooit jaren geleden gehad, reed door oranje nog net, kwam er een motorrijder achter mij aan en bij het volgende stoplicht tikte hij op mijn raam, waarna ik dat een klein stukje open deed. Hij begon mij opgewonden te vertellen dat ik door rood had gereden en dat hij heel hard had moeten remmen, hij was helemaal klaar voor een fijne discussie. Maar ik zeg: "oh sorry hoor meneer" ipv: "nee, dat was helemaal niet zo" hahaha, hij droop zichtbaar teleurgesteld af, die had zicht echt verheugd om eens lekker al zijn frustraties van zich af te schelden.

amk

amk

05-01-2011 om 19:33

Vlinder

dat wel of niet betalen van hondenbelasting maakt helemaal niet uit. Hier betaal je het niet en er ligt net zo veel. Het ligt echt aan de baasjes.

*bella*

*bella*

05-01-2011 om 21:49

Het is niet zo moeilijk

Honden (zeker als je ze van kleins af aan hebt) kunnen heel goed op commando poepen, en aan de lijn mochten ze van mij echt niet plassen, zelfs niet snuffelen. Die vrijheid is heel leuk iid op het platteland oid, hier hebben de mensen er veel te veel last van.

Yura

Yura

05-01-2011 om 22:04

Bella

Ik heb je zin een paar keer overgelezen, maar begrijp hem niet. Als je honden aan de lijn niet mogen plassen, wanneer mogen ze dat wel dan? Die van mij is altijd aan de lijn behalve binnenshuis en in de tuin en soms in buitengebieden, maar alleen met echtgenoot, want ik durf dat niet aan. Toen las ik verder en dacht aha je woont op het platteland, maar daarna zeg je weer dat mensen er "hier" teveel last hebben, dus ik ben je even kwijt.

Op commando poepen?..

...dat heb ik mijn hond nog nooit aan kunnen leren, plassen wel. Als hij nog niet hoeft, dan kan hij toch niet op commando?, dat kan ik zelf niet eens.. En ophouden als je wel moet, dat valt ook als mens niet mee.
En ik loop altijd met zakjes rond, maar als ze ver in de struiken gaat zitten, dan laat ik het soms ook wel liggen. Ik denk dat er bij onze prikkelbosjes niet veel kinderen tussen spelen.
Overigens is er hier hondenbelasting en beboeten ze ook voor niet opruimen.

*bella*

*bella*

06-01-2011 om 09:57

Nou ja

Heb er iid geen rekening mee gehouden dat honden soms misschien aan de lijn blijven, dan gaat mijn verhaal al niet op. Ik zelf heb mijn honden altijd losgelaten, in gebieden waar dat kon. Dus tijd en plek om te snuffelen en plassen genoeg. Op weg daarnaar toe vind ik dat een hond gewoon rustig mee moet lopen, en verder niets.
Karin, het is krom wat je zegt, en raakt de kern van dit soort discussies. Je zegt dat een hond moet kunnen poepen 'als 'ie moet'. Nou, en dat is precies waar al die mensen over vallen. Het is gewoon ook niet nodig. Maar opruimen is natuurlijk ook best. Maar het klopt natuurlijk niet, een hond is altijd afhankelijk van jou om z'n behoefte te kunnen doen. Je hebt in huis nu eenmaal geen hondentoilet. Ik ga trouwens wel uit van de situatie dat je de hond voldoende ruimte geeft hierin en 'op tijd' uitlaat. Zo'n poeppatroon heb je snel genoeg door. En natuurlijk gaf (heb nu geen hond) ik nooit een commando tot poepen als ik wist dat de hond niet moest.

Bij ons pal voor op de stoep

Zo erg vind ik dat als ze gewoon een joekel van een hondendrol pal voor ons huis op de stoep laten liggen! Of op ons garagepad! Ik vind het echt asociaal.
Ik was in mei in Denemarken en merkte daar dat we in parken en langs de weggetjes en zo altijd lekker door het gras konden rennen. Was echt verbaasd. Hier kan het gewoon niet, je peuter kan in hier gewoon echt niet door het gras rennen zonder poep tegen te komen.

Vanochtend weer

Hier ook voortdurend poep-ergernissen. Mijn buren zijn pas gescheiden en 'hij' is in het huis blijven wonen met de hond. Hij heeft alleen geen zin om het beest uit te laten, dus hij schopt 'm 's morgens de straat op en zoek het maar uit. De hond heeft mijn tuin uitverkoren tot favoriete poepplek en wel het paadje naar mijn schuur. Mijn dochter gaat in het donker weg en trapt dan in de poep. Of ze komt laat thuis en loopt de poep het huis in. Vanochtend kwam een vriendinnetje van mijn dochter met poep aan haar schoenen het huis binnen. Het boeit de buurman voor geen meter. Een keer heb ik de drol voor zijn eigen deur gelegd, maar vond hem vervolgens terug in mijn brievenbus.
Van mijn ex-buurvrouw hoorde ik dat het huis verkocht moet worden, ik hoop dat het snel gebeurt. Ik heb een keer advies gevraagd bij de politie, maar die zeggen dat ik maar een beter hek om mijn tuin moet zetten. Beetje omgekeerde wereld, maar het moet er toch maar van komen. Met de mogelijkheid om er stroom op te zetten, lijkt me

Olivia

Olivia

11-01-2011 om 08:33

Anti-poep spray

Volgens mij heb ik dat ooit wel gebruikt, anti-poep spray. Wij hadden ook een plek bij het tuinhekje waar iedere keer hondenpoep lag. Dader was nooit te zien (waarschijnlijk gebeurde het echt voor dag en dauw) de stoep voor dat tuinhekje helemaal volgesprayd regelmatig (zodra het regent gaat de geur weg natuurlijk) maar het beestje poepte daar niet meer. Wie weet is het wat voor jouw gangetje?
Irrirant hoor, van die asociale buren, hopelijk komt hij zichzelf ooit eens tegen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.