Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Zomergasten!

Oh dear, hans teeuwen als gast. Ik wens wilfried veel sterkte haha. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden..


liora

liora

28-07-2013 om 21:26

Geweldig

Voor het eerst sinds heel lang dat ik er gewoon energie van krijg en niet in slaap val. Wat houd ik van Hans Teeuwen!

Vertigo

Vertigo

28-07-2013 om 21:32 Topicstarter

Ik zou wel op wilfrieds stoel willen zitten
Hij komt nu op dreef en steelt er lelker een peukie bij op - vast een voorwaarde om mee te willen doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2013 om 01:31

Ik wist niet wat ik moest verwachten

maar ik vond het een zeer geslaagde avond. Ik ben inderdaad niet een moment afgedwaald met mijn gedachten, wat bij andere gasten toch wel eens gebeurd is.

neteret mut

neteret mut

29-07-2013 om 08:32

ik heb maar een paar stukjes gezien en die konden me niet boeien, ben dan ook niet blijven hangen, iets dat me bij sommige andere keren wel gebeurde.

Fiorucci

Fiorucci

29-07-2013 om 09:09

Ik vond...

Ik vond de presenator beter dan de gast..

Vertigo

Vertigo

30-07-2013 om 23:13 Topicstarter

Die sigaret

Levert nog een boete van 600 euro op voor de eigenaar vs studio..
Vond iemand dat niet kunnen? Na kinderbedtijd denk ik dan: ach ja, laat die freak zijn peukje maar roken, anders draaot ie helemaal door.

Er waren trouwens rond 800.000 kijkers, vorig jaar rond 500.000, dus niet slecht..

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2013 om 00:24

Vertigo

Waarom nou weer freak? Ik vind dat hij zich de hele avond van een prettige kant heeft laten zien. Los daarvan verbaasde het mij wel dat hij die sigaret opstak.

Moet niet mogen

Die boete vind ik werkelijk schandalig. Dat grijpt in op de vrijheid van meningsuiting. Een filmset is ook een werkplek. De huiskamer van iemand die geïnterviewd wordt ook. Dat iemand een sigaret opsteekt, zegt ook wat. Het hoort bij het totaalbeeld.
Nee, daar moet geen autoriteit tussen mogen komen. Ik hoop op een procedure.
Groet,
Miriam Lavell

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2013 om 10:47

Of je het daar mee gaat winnen

weet ik niet maar een boete vind ik ook wel een beetje ver gaan.

Radicaliseren op een plein of in een park

Nee, in eerste instantie niet. De warenautoriteit is vast bestuurlijk bevoegd om te doen wat ze deden. Moet je nog een hele rij rechtbanken langs voordat er misschien een gelijk uit rolt.
Maar een radicaliserende burgerij woedend op een plein of in een park om dit soort idioterie te stoppen, zie ik voorlopig ook niet voor me.
Groet,
Miriam Lavell

Pluk53

Pluk53

31-07-2013 om 13:04

Miriam

"Dat grijpt in op de vrijheid van meningsuiting" ?? Is roken een meningsuiting?

esmee

esmee

31-07-2013 om 13:26

Eens met pluk53

ik ben het helemaal eens met Pluk. Wat heft roken met vrijheid van meningsuiting te maken?

Open deur

Sorry Pluk en esmee, maar ik vind dit echt een suffe vraag.
Als rokers niet meer geïnterviewd mogen worden, dan mis je daarmee meningen.
Groet,
Miriam Lavell

Pluk53

Pluk53

31-07-2013 om 14:38

Open deur2

Een roker mag rustig geinterviewd worden, alleen mag hij op bepaalde plekken daarbij niet roken. Een zwemmer interview je toch ook niet altijd in het water, een alcoholist niet noodzakelijk met een glas in.de hand, een.obees persoon al etend etc.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2013 om 14:57

Verantwoordelijkheid van de omroep

Ik vind dat het onder de verantwoordelijkheid van de omroep en studio valt dat er geen rokende mensen in beeld worden gebracht die in de stúdio aanwezig zijn. Het is ondertussen nergens, waar meer dan een persoon werkzaam is, nog toegestaan om op de werkvloer te roken. Laat staan dat er op het werk gerookt wordt en ook nog eens gefilmd wordt voor uitzending naar 'de maatschappij'. Dat kán gewoon niet. Wilfred had er iets van mogen zeggen en Hans had moeten beseffen dat hij niet rokend in beeld hoorde te komen. Ik vond dat het enige punt van kritiek over deze uitzending.

Rookgordijn

Mijn hemel, zo moeilijk is het toch niet.
Misschien snap je de volgende vergelijking: Stel je voor hoe eenvoudig het wordt om lastige journalisten op afstand te houden. Je werpt gewoon een rookgordijn op en er mag geen journalist meer langs.
Denk er nog maar eens over na. Oh en vergeet niet dat de voedsel en waren autoriteit nog heel wat te incasseren heeft aan boetes. Tel alle films en tv series waarbinnen iemand een sigaret op steekt.
Ik hoor Maarten van Roozendaal schaterlachen: al die odes die zijn uitgezonden. Al die sigaretten! Allemaal een boete.
Hm, dat gaat wel wat worden met die besparingen zo.
Groet,
Miriam Lavell

Pluk53

Pluk53

31-07-2013 om 15:22

Rookgordijn?

"Je werpt gewoon een rookgordijn op en er mag geen journalist meer langs"
Waar dacht je dat te doen? Binnen ben je (vrijwel) altijd in overtreding, buiten mag het ( en de journalist gaat bovenwinds staan)

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2013 om 15:23

Miriam

Als het in jouw kraam te pas komt, mag er wel het een en ander geloof ik hè?
Een film vind ik iets anders dan een rechtstreekse uitzending op tv. Een film kun je onder kunstzinnige vrijheden scharen. Hoe kun je mensen in beeld brengen in een verhaal, als je die mensen niet realistisch in beeld mag brengen? Ik vind dat acceptabel. Een live-uitzending op tv kun je misschien ook onder die kunstzinnige vrijheid scharen, maar ik vind dat de omroep daarbij wel moet beseffen dat bij het 'gewon tv kijken' juist gestreefd wordt naar 'het goede voorbeeld'. Geen tabakreclame dus meer (daar ben je neem ik aan wel voor?) en geen rokende mensen bij een actualiteitenprogramme. Waarom dan wel rookslierten in een avondvullend programma als Zomergasten?

Is de kwestie niet

Kaaskopje:"Een film vind ik iets anders dan een rechtstreekse uitzending op tv. "
Dat mag je wel vinden, maar dat is de kwestie niet. Een filmset is net zo goed een werkplek als die set van zomergasten. Ik heb het niet verzonnen hoor.
Verder heeft die boete helemaal niks met het 'goede voorbeeld' te maken (hoe verzin je het!) en deze opmerking "Als het in jouw kraam te pas komt, mag er wel het een en ander geloof ik hè? " begrijp ik niet.
Ik mag toch hopen dat je hecht aan onafhankelijkheid van de media. Ik vind het ondertussen prima dat werkgevers verantwoordelijkheden hebben ten aanzien van hun werknemers, ook als het over roken gaat. Maar als de overheid zich daar actief mee gaat bemoeien wordt het eng.
Groet,
Miriam Lavell

Vertigo

Vertigo

31-07-2013 om 15:47 Topicstarter

Freak en sigaret

Ik bedoel 'freak' niet akelig hoor, ik waardeer 'dat soort' mensen juist wel. Of hij nu een warme, benaderbare persoon is, mwoah.. Er zijn ook lieve freaks, die zijn het best

In die lijn vind ik t best kinderachtig dat hij een peuk opstak - hij zegt zelf dat hij er niet bij nadacht maar hij zette Wilfried er mooi mee voor het blok. Stel dat hij er iets van gezegd had: dan had hij de boel kunnen saboteren: weglopen, nog dwarser worden.

Eigenlijk gedroeg hij zich een beetje als een kleuter Hij draait misschien nog wel bij als hij vader wordt haha.

Pluk53

Pluk53

31-07-2013 om 15:47

Overheid

"Maar als de overheid zich daar actief mee gaat bemoeien wordt het eng" Is niet zo eng hoor. Overheid zorgt voor handhaving; vind ieder iha wel ok.
Wel grappig dat er dus in Nederland geen (film)scenes meer zouden mogen met rokend acteurs; nooit bij stilgestaan.

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2013 om 16:50

Vertigo

Je bent nu wel erg aan het invullen...

Vertigo

Vertigo

31-07-2013 om 18:17 Topicstarter

Fio

Gun mij mn lolletje nou

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2013 om 20:03

Dit is best hilarisch (vertigo)

Dit is best hilarisch: het asbakje is keurig geinspecteerd....
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21776184/__NVWA_inspecteert_asbak_Teeuwen__.html

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2013 om 22:32

Miriam

Ik zie dat je een punt hebt met roken op een filmset, werk is werk, dus daar mag het ook niet, maar ik lees net in de Volkskrant dat je in filmscènes de suggestie kunt doen alsof er echt gerookt wordt, terwijl het om een kruidensigaret of elektrische sigaret gaat. Die zijn niet verboden. Er zijn films die in een tijd spelen dat er nog geen rookverbod was en dan moeten ze toch wat lijkt mij.
Ik weet dat die boete niets met het goede voorbeeld te maken heeft. Die boete is voor de overtreding 'roken op de werkvloer'. Maar feit blijft dat de omroep roken op de werkvloer niet toe mag staan en het ziet er toch raar uit naar de kijker toe als ze dat toch laten zien? Ik was er in ieder geval erg verbaasd over.

Kruidensigaret

Kaaskopje:"Maar feit blijft dat de omroep roken op de werkvloer niet toe mag staan en het ziet er toch raar uit naar de kijker toe als ze dat toch laten zien? Ik was er in ieder geval erg verbaasd over."
En precies dat is onderdeel van de vrijheid van meningsuiting. Een sigaret opsteken kan in die context een bewuste daad zijn.
Maar je hebt gelijk: blowen mag wel
Groet,
Miriam Lavell

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2013 om 13:50

Miriam

Het roken van een echt tabakproduct is wettelijk verboden op de werkvloer. Dat is niet uitgevonden om een kunstenaar monddood te maken.
Het is zeer goed denkbaar dat Hans Teeuwn een recalcitrant moment had. Het is een hele zit tenslotte, zeker als lang stilzitten niet in je natuur zit en je als rokerzijnde graag even een rookpauze gehad had willen hebben. Maar ook als je even recalcitrant wilt zijn heb je je aan dat rookverbod op de werkvloer te houden. Je kunt niet alles onder 'vrijheid van meningsuiting' toestaan toch? Dan kun je ook je vraagtekens gaan zetten bij straffen voor bepaalde vormen van misdaad. Tja, dat was mijn mening...

Pluk53

Pluk53

03-08-2013 om 12:22

Miriam, verzet?

"Een sigaret opsteken kan in die context een bewuste daad zijn."
Opsteken van de sigaret als "bewuste daad", en wat symboliseerde dat dan? Dat HT tegen het rookverbod is? Dat hij lak heeft aan alle regels?
Het was dan duidelijker geweest als hij bij het opsteken ook verteld had waarom. Nu is het allemaal speculaas, en is het terecht dat daar een boete aan hangt.

Vertigo

Vertigo

04-08-2013 om 22:45 Topicstarter

En door met nelleke!

Een stuk serieuzer en diepzinniger dan met Hans en ook al geen sigaret
Wat vinden jullie?

Saai

Ik vind het gebabbel maar saai.
Het fragment over de slaven vond ik mooi, net als het gedicht erna, verteld door Ramsy Nasr, maar wat zij vertelt kan me weinig boeien. Ze vertelt ook helemaal niet to the pointe. Dat verhaal over werkende ouders en kinderopvang, daar was geen touw aan vast te knopen. Ik snap wel wat ze bedoelde, maar ze had het beter in drie zinnen kunnen zeggen dan zo te draaien. En daarna die sneer van de presentator dat het makkelijk preken was als rijke vrouw
Het fragment over de baghwanbeweging was erg grappig. Leuk tijdsbeeld en gaf ook leuk aan hoe mensen kuddedieren zijn. Dat geknuffel in het openbaar, kuddegedrag. Ook vertelde ze een paar keer dingen die ik allang wist op een toon alsof zij die had bedacht. Maar dat is waarschijnlijk mijn interpretatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.