Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

16-08-2010 om 12:47

Zomergasten

Hee, het draadje wat er liep is al gearchiveerd. Gisteravond Annet Malherbe. Gekeken? Ikke wel. Ik vind JBC verder wegzakken, hij had volgens mij vaak totaal geen idee waar ze het over had, zat maar een beetje te mummelen. Niet echt de strakke leiding die ze aangaf nodig te hebben
Wat Annet betreft: na een halfuurtje begon ik me af te vragen of ze luizen had. Goeie help, wat zat die veel te krabben en te frunniken. Ik moest wel lachen, ik zag veel aanhakertjes bij OO-topics:
eten/overgewicht in haar keuzefilm, puisten uitknijpen (zit in het bekentenissendraadje), solozeilen, leuke mannen (drummer van The Band)......

Tirza


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

16-08-2010 om 13:00

Ik vind hem een gluiperd!

Ik vond het bij tijd en wijle tenenkrommend. Zoals hij doordramde over haar 'depressie'. Terwijl zij duidelijk aangaf dat dat geen issue meer was. Ik vond hem inderdaad ook zwabberig, vragen stellend waar ze al een antwoord op gegeven had. Ik vond hem seksistisch en dom. Bij een oefensessie bij moderne dans, zei hij dat hij niet goed kon zien wie er leidde. Annet legde hem vriendelijk uit dat het daar bij ballet ook niet om ging. Even later vertelde ze dat ze vaak meespeelt in films van haar man. Waarop JBC vroeg of dan haar man haar leidde... Brrr. Bij het puistenknijpverhaal was duidelijk dat JBC er van griezelde. Dat had hij wel wat steviger neer mogen zetten. Ik vind hem een gluiperd!

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2010 om 13:06

Ach

hij is op het ene moment wat sterker dan op het andere moment. Heel menselijk. Waarom nou weer een gluiperd? En ik denk dat hij verre van dom is. Je hoeft toch niet overal verstand van te hebben?

Ja dat viel mij deze keer wel tegen

ik was heel mild hoor, vind het erg knap zo op je 32e maar toch dat gezaag over die depressie... vond ik wel ergerlijk. Ik heb verder niet veel gekeken was druk met andere dingen.

Maxime.M

Maxime.M

16-08-2010 om 14:56

Overbodig

Ik vond hem regelmatig iets overbodigs zeggen. Dan was Annette Malherbe al iets aan het uitleggen, en dan ging hij er weer doorheen, was zijn van haar apropos en ging het soms ineens de andere kant op.. vond ik erg irritant.

Bastet

Bastet

16-08-2010 om 15:43

Gluiperd?

waarom nou weer een gluiperd?Die man heeft mooie integere tv gemaakt over de USSR,ik vind hem hier iets minder op zijn plaats.maar een gluiperd?
Bastet

Welnee, geen gluiperd

da's onzin. Hij moet alleen wat beter luisteren

(dat stuk met dat instortende topdessert - aaacchh wat sneu....)

Marleen

Marleen

16-08-2010 om 18:50

Saai

Hoi, eigenlijk vond ik haar een beetje saai. Dan vond ik zo'n Maarten het Hart heel wat meer te vertellen hebben. Weet dus niet of het nou aan hem ligt. Wie krijgen ew nog?
groetjes, Marleen

Zus

Zus

16-08-2010 om 18:56

Ook saai

Ja, ik vond haar ook saai en dat gefrunnik werd ik ook lichtelijk geirriteerd van. Valt mij op dat ik actrices altijd saai vind eigenlijk. Net als vorig jaar die actrice die je nu in elke film ziet opduiken, van Zwartboek (kan niet op haar naam komen). Daar zat ik ook bij te gapen. Vorige week vond ik weer zeer boeiend, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ze precies de dingen koos die ik ook leuk vond altijd

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2010 om 20:02

Marleen

Volgende week Paul Verhoeven. En de week erna fotograaf Erwin Olaf. Die man ken ik naar mijn idee niet. Paul Verhoeven heb ik een beetje een haat/liefde verhouding mee. Ik weet niet goed wat ik van hem moet vinden. Het zal mij benieuwen dus.

Tirza G.

Tirza G.

16-08-2010 om 20:21

Die van vorig jaar

was Carice van Houten. Tjongejonge, wat zat die haar best te doen om een gewoon echt mens te zijn. Helaas, dat mislukte. Net als Linda de Mol, brrrrrrr. Daar was ook niet doorheen te komen, je had echt de hele tijd het idee dat ze niet echt was. En verdomd, twee dagen later werd bekend dat ze ging scheiden. Nou, dat heeft ze toen ook al wel geweten lijkt me.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

16-08-2010 om 20:22

Generatieconflict

Ik denk dat er gisteren een generatieconflict speelde. Zoiets. Net of hij niet tegen zo'n echte mevrouw die zijn moeder had kunnen zijn, op durfde ofzo.

Tirza

Roosje Katoen

Roosje Katoen

16-08-2010 om 21:21

Ja saai

Ik vind Zomergasten dit seizoen ook erg saai. Alleen de uitzending met Maarten 't Hart vond ik leuk, terwijl ik daar vooraf het minste vertrouwen in had. Ik vind Jelle ook niet echt geweldig op zijn plek, maar op zich nog altijd 10 keer beter dan die Margriet van vorig jaar.

Ik heb het idee dat de uitzendingen 'vroeger' veel interessanter waren, leukere en interessantere fragmenten. Gister heb ik tussendoor twee afleveringen van 'In therapíe' gekeken omdat ik dat volksdansen enzo niet om door te komen vond.

Rieke

Rieke

16-08-2010 om 21:25

Minst leuk tot nu toe

Terwijol ik mij verheugd had op deze actrice. Net wat meer diepgang dacht ik. Maar dat viel me tegen. Ik heb niet alles gezien, viel er laat in. En ze was zichtbaar geirriteerd door de opmerkingen van JBC. Wel terecht, hij dramde door. Hahah inderdaad alsof ze zijn moeder was, zo had ik het nog niet gezien!
Hebben jullie ook haar voorkeuzefilm gezien? Ben benieuwd wat jullie daarvan vonden. Ik vond het echt niks. Maar ja, ik ben ook niet 16 en uit Zwijndrecht afkomstig in 1974.
Maarten 't Hart was leuk en Paulien Cornelisse vond ik erg origineel.
Erwin Olaf is toch die controversiele fotograaf. Lijkt me ook wel wat worden en Paul Verhoeven heeft vast ook veel in zijn mars. Als JBC dat eruit weet te krijgen.

Carmen

Carmen

16-08-2010 om 22:09

Jbc

De grote waterige blauwe ogen van JBC doen me zo ontzettend denken aan boer Hans van het afgelopen BZV seizoen. En dat leidt nogal af, want om boer Hans moesten mijn dochter en ik steeds erg lachen

Carmen.

Margriet*

Margriet*

16-08-2010 om 23:34

Volgens mij

doet ze zus het leuker. Ik vind de presentatoren van tegenwoordig niets, geef mij maar Adriaan, daarbij ging het ergens over. Of zou het aan de fragmenten liggen. Annet voelde zich duidelijk erg niet op haar gemak, gezien al het gegrummel. En nu weet ik het verhaal van de hindoestanen waar Frans Bromet kwam ook niet, omdat hij haar interumpeerde...

liora

liora

17-08-2010 om 07:21

Ook apart dat hij het puistfragment stopte met de mededeling 'zo kan ie wel weer'. Het is toch haar avond?

Ik vind hem ook saai maar Annet vind ik geweldig. Wat een leuke vrouw!

Mijn zoon vond trouwens niet dat ik op haar lijk.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bellefleur

Bellefleur

17-08-2010 om 08:51

Welles! 't is wel een gluiperd

Lijzig, wazig, en van die vreemde ogen. Je zult het maar tussen de lakens vinden. brrr. Hij was in die documentaires over rusland beter op zijn plaats.

Tussen de lakens

" zolang ik het maar niet met Andries Knevel hoeft te doen"

Miepje

Miepje

18-08-2010 om 14:02

Lakens..

Mmm, een mannelijk familielid meldde mij dat hij JBC graag tussen de lakens had willen hebben..

Vond Annet ook veel saaier dan ik me had voorgesteld. Kennelijk vergeten we soms dat actrices ook maar gewone mensen zijn..

margje van dijk

margje van dijk

18-08-2010 om 14:07

Lekker

De aflevering met Annet Malherbe vond ik wel te pruimen, hoewel het mij ook opviel dat ze zo aan heur haar zat te frunniken, en in haar oren zat te pulken en zo. Het allermooiste vond ik het fragment 'de open circel', met zo'n blijde EO-jongere die in discussie ging met zijn ouders over hoe laat hij vroeger thuis mocht zijn. Echt geweldig, ik wilde dit zo graag nog eens opzoeken (en meer van kijken) maar ik kan er geen online versie van vinden (niet bij de EO en ook niet op Youtube of zo).

Jelle Brandt Corstius vind ik zwaar tegenvallen, en vooral nu was het vooral 'ondanks hem' dat het toch nog zo leuk was. Hij viel haar voortdurend in de rede op momenten dat ik net benieuwd was wat ze wilde gaan zeggen.

Vorige week kon ik het echt niet aanzien, met Paulien Cornelisse. Al die dingetjes van haar zijn best leuk, ik heb heus wel dingen langs zien komen die ik interessant vond, maar waarom moet zij zelf zó ongelofelijk saai zijn? Ze zat er vooral iets uit te stralen van 'ja, sorry, ik kan het ook niet helpen dat het zo is, en ik heb er verder ook geen oordeel over, hoor'. Dat was nou juist zo jammer. Er is niets aan iemand die geen oordeel heeft (of die hoogstens alles 'grappig' vindt). En Jelle had ook al nergens een oordeel over. Dan ben ik na een uur echt volledig klaar, ik ben dus ook afgehaakt die keer.

Ik vond trouwens de beide keuzefilms fantastisch.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

18-08-2010 om 14:09

PS Maarten 't Hart vond ik subliem, dat was het hoogtepunt tot nu toe voor ons. Of had ik dat hier al eerder rondgeorakeld? (Ik ben de draad een beetje kwijt).
Margje

Maarten t hart was

geweldig, vorige week heb ik niet gezien, afgelopen zondag wel..Ik ergerde me, vooral omdat JBC Annet zo vaak niet uit liet praten, ik zat al voor de tv, hardop te mopperen ´neeeeeeeee, zal ze net wat vertellen, kapt ie het weer af!´ Erg jammer...

margje van dijk

margje van dijk

18-08-2010 om 19:53

Tussen de lakens

Notuleert iemand 'tussen de lakens' wel even als de nieuwste OO-tweet zeg maar? Hoe vaak ik dat nou wel niet tegengekomen ben.

(O, gruwel, Maarten 't Hart).

Margje

Kaaskopje

Kaaskopje

19-08-2010 om 01:38

Paulien cornelisse

Op de schaal van saaiheid vond ik Paulien Cornelisse interessanter en dus minder saai dan Annet Malherbe. Ik vond het zelfs een onverwacht leuke avond. Paulien kende ik alleen van een aflevering van De Wereld draait Door (en ik heb haar boek), Annet waardeer ik als actrice al langere tijd. Of de avond beter geslaagd is als je iemand langer kent is dus niet vanzelfsprekend. Ik vind het grappig dat er meer op het gepulk van Annet is gelet als van Paulien, terwijl die ook de heel tijd in haar nek zat te krabben e.d..

margje van dijk

margje van dijk

19-08-2010 om 10:31

Tja

Ik heb me zo aan Paulien geergerd dat het me niet eens meer opgevallen is wat ze ook nog aan haar hoofd zat verder

Margje

Jujube

Jujube

20-08-2010 om 15:38

Ding

Paulien Cornelisse is zeg maar echt niet grappig. En haar boek vond ik ook al zo tegenvallen....

Bellefleur

Bellefleur

23-08-2010 om 09:26

Paul verhoeven!

De man zegt me niets. Maar wat een leuke tv-avond! Onze JBC was op z'n best. Hij probeerde nog wat rode draadjes in het programma te vlechten, zoals 'go with the flow', kreeg een opgewonden piepstemmetje toen hij een scoop kreeg (Verhoeven gaat De stille kracht verfilmen), en probeerde Verhoeven luchtiger onderwerpen te laten behandelen. Lukte lekker niet. En Verhoeven vertelde zo open over zijn nachtmerries, dat hij de 2e WO eigenlijk wel leuk had gevonden, dat hij een paar slechte films had gemaakt, dat hij heeft gebogen voor de commercie (go with the flow). Ik vonnut leuk!

margje van dijk

margje van dijk

23-08-2010 om 09:32

Inderdaad!

Wij hebben ook weer gekeken gisteren, en wij hadden weer een verrassend leuke avond, net als met Maarten 't Hart. Dat je van tevoren denkt: Hmmm, vind ik die man nou leuk. Maar dat je dan gaat kijken en dat hij je echt weet te boeien.

Maar we hadden wel hetzelfde als Berber: Jelle, Jelle, Jelle, Jelle. Hij matchte gewoon niet met Paul Verhoeven, of zo. Het toppunt vond ik het laatste: Verhoeven wilde weloverwogen met de Vuurvogel van Stravinsky. Dus dat gebeurt, een ontroerend beeld van de oude Igor himself die staat te dirigeren. Het is afgelopen, en Verhoeven heeft de tranen zowat in de ogen staan.

Wat ik dan verwacht, is dat de presentator meegaat in die emotie (voor zover hij dat ook mee kan voelen natuurlijk), en het moment in ere laat. Bovendien: Verhoeven is regisseur, die doet dit niet per ongeluk of zo, die wil dit graag zo, dat het op deze manier eindigt.

Maar wat doet Jelle: hij onderbreekt tot drie keer toe de zin die Paul Verhoeven wil uitspreken, want nee, wacht, toe nou, hij had nog een citaatje opgezocht in de biografie. Dus dat citaat moet voorgelezen worden. Nou, werkelijk, ik zat nog midden in die Vuurvogel, en ik kon amper volgen waar het over ging. Je zag de gezichtsuitdrukking van Verhoeven ook verstijven: o, waar gaat-ie nou weer heen. Ik vond het echt te genant voor woorden.

Overigens vond ik het meest onroerende dat tekenfilmpje van Dudok de Wit, "Father and daughter". Voor wie dat gemist heeft: het duurt 8 minuten en het staat in z'n geheel op youtube.

En al die Stravinsky, dat vond ik echt leuk. Hij liet zelfs De Bruiloft zien, in een choreografie van 1984. (O.t: toevallig ga ik met mijn koor over ruim een jaar dat stuk ook doen: samen met dansgezelschap Introdans, die het gaan dansen. En wij moeten het dan zingen, ook op het podium. Twintig voorstellingen of zoiets door heel het land (nou ja, vooral onder het midden van het land geloof ik, maar goed). Het was ook al te zien bij het koninginnedagconcert, maar veel moderner geensceneerd. Ben zo benieuwd hoe Introdans het gaat doen met ons. Maar het leukste is dat Stravinsky zo 'hot' lijkt te zijn, ik kom hem al het hele jaar tegen, terwijl het nou niet bepaald erg toegankelijke muziek is).

Maar al met al, dus: een erg leuke avond gehad met Verhoeven. Wat een energie heeft die man. Ik zei tegen mijn man: hij is net zo oud als jouw vader. Ik zag mijn man echt opkijken: wat zeg je nou. Want Verhoeven is zo veel jonger "in het gesprek", hij is in zijn gedachten zoveel minder oud dan zijn leeftijdsgenoten. Prachtig, vond ik dat.

Margje

Gemiste kans inderdaad

Verhoeven was een leuke gast aan tafel, maar inderdaad, Jelle ging maar niet met hem mee! Hij gaf geen weerwoord, speelde nooit eens advocaat van de duivel. Jammer.

Opvallend vond ik de manier waarop Verhoeven over 'zijn' acteurs praatte: Carice, Rutger, Sharon en de artistieke verliefdheid die hij voor hun voelde. Verder was ik ook verbaasd dat Verhoeven al 76 is, wat een onzettend vitale man nog (die dus nog rustig naar concerten van Rammstein gaat).

Chris

Leuk

heb niet de hele uitzending gezien maar wat ik zag vond ik erg leuk, ik ken Verhoeven wel van andere interviews met name rond de tijd van Basic Instinct was hij veel in beeld, enorme bal met energie is die man. Ook enig om te horen dat hij -tig boeken over Jezus heeft en al 20 jaar mee doet aan die werkgroep. Gewoon zo'n persoon die alles uit zijn leven haalt, zijn interesses volgt en als een klein kind nieuwsgierig blijft. En ja geweldig, go with the flow.

Wat ik even niet snapte was hoe het nou zat met Sharon Stone en waarom hij niet met haar naar bed was gegaan, hoezo gaat hij met regelmatig met zijn actrices naar bed ? Zoiets van dat Martine zjn vrouw het geen goed idee vond.

Ik vond Jelle wel weer storend, ik had graag gezien dat hij de regie wat had los gelaten en Verhoeven had laten uitpraten over al zijn passies en ideeen en kennis. Dan maar minder onderwerpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.