Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bellefleur

Bellefleur

24-05-2011 om 10:29

Zomerlezen

Nu de zomervakantie gloort aan de horizon, ben ik op zoek naar lekkere zomerleesboeken. Hebben jullie tips voor me?
Lekker dik graag! Ik heb net De verborgen geschiedenis van Courtillon van Lewinsky genuttigd. En ik hou van Scandinavische thrillers. De nieuwste van Arnaldur Indridasson gaat in ieder geval in de koffer!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

24-05-2011 om 12:03

Wel grappig

a 1000 years of annoying the French. Ik werk veel met Fransozen samen en dit is erg leuk om te lezen waarom de Fransen zo'n hekel aan de Engelsen hebben. Het is erg humoristisch geschreven.
The English Channel may be only 20 miles wide, but it s 1,000 years deep. In Merde! 1000 Years of Annoying the French, Stephen Clarke takes a penetrating look into those murky depths, guiding us through all the times when Britain and France have been at war - or at least glowering at each other across what we Brits provocatively call The English Channel. Along the way he also explodes a few myths that French historians have been trying to pass off as la verit

De verborgen geschiedenis van Courtillon, vind ik niet om door te komen, maar dezelfde schrijver heeft ook een dikke pil: De geheimen van de familie Lewinski geschreven.

Rieke

Rieke

24-05-2011 om 12:34

Even snel

de boeken van Audrey Niffenegger; de vrouw van de tijdreiziger en de tweeling van highgate, mooi! Alle boeken van Wally Lamb, ook zo mooi, je gaat van de hoofdfiguren houden, van beide auteurs.

Thursday Next

Thursday Next

24-05-2011 om 14:25

Nou,

de trillogie van Nancy Turner: "These is my words", "Sarah's quilt" en "The Star garden". Dit zijn dagboeken van een pioniersvrouw in het zuiden van de VS. Erg mooi!

Belle Époque

Belle Époque

24-05-2011 om 16:26

Dorsvloer vol confetti

Met de wetenschap dat deze gezinnen nog steeds bestaan, heb ik tijdens de meivakantie vol interesse Dorsvloer Vol Confetti van Franca Treur gelezen.
Voor de komende vakantie ben ik aan het investeren in tweedehands boeken (want niet meer te koop) van Scheherazade/Maria Oomkens. Misschien geen hoogdravende literatuur (hoewel over die term te twisten valt), en absoluut enigszins verouderd (ze zou as. zondag 97 jaar geworden zijn), maar toch vol herkenbare situaties!

Thursday

Nancy Turner: "These is my words", "Sarah's quilt" en "The Star garden".

Hoor ik quilt? Gaat Sarah's quilt ook over een quilt, of over quilten? Dat zou ik wel willen weten...

Dorry

Die echt een hele andere boeksmaak heeft dan wat ik hier allemaal lees...

Thursday Next

Thursday Next

24-05-2011 om 21:08

Dorry,

ja, het gaat over een quilt. Onder andere. Sarah en haar moeder maken allebei een quilt, door het maken daarvan komt haar moeder weer een beetje bij de wereld, ze is erg teruggetrokken. Massi weet vast beter hoe het gaat, ik heb het boek al een tijdje geleden gelezen en het ligt nu bij Massi! Er staat geen handleiding quilten in en er komen ook een hoop bladzijden in voor die niet over de quilt gaan.
Wat voor boeksmaak heb jij dan?

Thursday

Ach, ik heb mijn hele leven rondom quilten ingericht Als je googled, kom je er wel achter.

Ik lees graag Maeve Binchy, en ben wel weg van de laatste boeken van Cathy Kelly. Gewoon even wegdromen. En ik lees graag historische romans waar quilten in voorkomt.

Dorry

bibi63

bibi63

25-05-2011 om 21:25

Zweedse thrillers

Daar hou je van, dus waarschijnlijk ken je ze al, maar als dat niet zo is:
Inger Frimansson
Mari Jungstedt
Camilla Lackberg

PS: weet jij nog anderen Zweedse thrillerschrijfsters, die ik eens moet lezen?

Gr. Bibi

Thursday Next

Thursday Next

25-05-2011 om 22:45

Dorry,

Ik denk dat je deze serie wel mooi vindt, historisch, quilten... Dat je daar wat mee hebt weet ik want we hebben de vorige meeting met elkaar zitten praten. Bij zoeken op Nancy Turner vind je mijn oude nick wel
Trouwens, op de voorkant van zowel Sarah's quilt en The Star Garden (het derde deel) staat een quilt afgebeeld! http://www.amazon.com/Sarahs-Quilt-Novel-Arizona-Territories/dp/0312332637/ref=pd_sim_b_1

Nieuwe nick?

o, dan heb je een nieuwe nick hahaha. Vals spelen he!

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.