Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

28-03-2011 om 09:58

Zomertijd


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angelina ballerina

angelina ballerina

28-03-2011 om 21:04

Geen probleem

De kinderen waren zondag 6.00 uur wakker en toen was het dus al 7.00 uur, dat was fijn, het klonk in elk geval al een stuk beter.Ze lagen 19.30 nieuwe tijd in bed en werden vanmorgen gewone tijd wakker. Ik ging zelf al 22.00 uur nieuwe tijd slapen, eindelijk een excuus lekker vroeg naar bed te gaan zonder dat het heel vroeg leek, en vanmorgen weer gewone tijd eruit.Wij hebben nooit problemen met de overgang naar de zomertijd.
De overgang naar de wintertijd vind ik altijd wel verschrikkelijk, de kids zijn dan nog eerder wakker en het duurt dan altijd een hele tijd voor iedereen weer in het ritme is/

Asa Torell

Asa Torell

28-03-2011 om 21:33

Best wel

al viel het me voor mezelf nog mee: ik was en ben wel duf, maar slaagde er (hoera!) in om zoon op tijd op school te krijgen en had daarna zowaar aan één uurtje hangen genoeg om vervolgens aan de slag te gaan met de thuisdagklusjes. Maar de kinderen waren duidelijk erg hangerig en tamelijk chagrijnig. Pas na de nieuwe bedtijd leefden ze weer op .

Asa Torell

Asa Torell

28-03-2011 om 21:34

Nasha!

Bedankt voor dit prachtige bloedstollende verhaal! Ik heb het ademloos uitgelezen.

Vic

Vic

28-03-2011 om 22:10

Zondag

Die zondag, daar merk je toch helemaal niets van? Ik ben opgestaan om 10 uur. Mijn biologische klok dacht dat het 9 uur was, maar dat is voor de zondag nog best acceptabel. Gisteravond hebben we een half uurtje later gegeten, en iets later naar bed. Vanmorgen ging de wekker wel gewoon om 7 uur. Dat is de vroegst mogelijke tijd dat ik wakker wil zijn, maar mijn bio-klok is er van overtuigd dat het midden in de nacht was. Dat werd bevestigd toen ik in de keuken de klok 06.25 zag aangeven ;-(
Overigens was vandaag helemaal een butdag. De hele dag geen bereik op mijn mobiel, en nog steeds niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-03-2011 om 01:29

Niet erg

Ik moet mijn vroege moment nog krijgen morgenochtend, of straks.... Ik zal wel even moeten slikken omdat het weer donkerderder is, maar voor de rest vind ik het alleen maar feest nu het weer zomertijd is.

Fiorucci

Fiorucci

29-03-2011 om 07:09

Neteret

Dan kan mijn man riant uitslapen, dus opstaan wanneer hij wil, en dan merkt hij het dus niet.

Geen rechtdoorconclusie, pelle...

Wij zijn hier geen van allen specifieke ochtendmensen. Toch weinig last met de zomertijd, om eerlijk te zijn.

Hoofd/lichaam

In theorie, met mijn hoofd, ben ik erg blij met de zomertijd. Licht, extra licht! Ik houd van vroeg opstaan, de ochtendstond heeft goud in de mond enzomeer.
In praktijk, met mijn lichaam gaat het de eerste dag goed. Zat me gisteren (maandag) dus heel gewoon goed te voelen. Maar vandaag is 'ie binnengekomen, de zomertijd. Lijkt wel een kater. Doing!

NaShA

NaShA

29-03-2011 om 10:46

Ja, avondmens

dat ben ik inderdaad, en zo heb ik nu 's avonds om 23:30 (eigenlijk nog 22:30 volgens mijn eigen klok) nog lang geen slaap. Met als gevolg dat ik veel te laat naar bed ga...(01:00) en vanmorgen om 7:00 uur (6:00 volgens mijn klok) dus weer met moeite er uit kwam...1 voordeel, vandaag hoef ik geen tram te halen, ik hoefde alleen maar te zorgen dat er drie kinderen op tijd op school waren....en nu hang ik een beetje rond in huis, beetje wazig in mijn hoofd....vanavond probeer ik toch maar wat eerder naar bed te gaan....

NaShA

NaShA

29-03-2011 om 11:17

Berber

ik merk dat ik meer last van krijg naarmate ik ouder wordt. Ik kan me inderdaad niet herinneren dat ik dit "vroeger" had....Maar de laatste jaren....

Kaaskopje

Kaaskopje

30-03-2011 om 01:00

Pelle

Na jarenlang hetzelfde draadje op het forum is het mij duidelijk dat avondmensen altijd al moeite hebben met opstaan en dat hebben ze deze dagen dus nog eens een x meer.
Als ik voor mezelf mag spreken: nee hoor ik heb er niet meer last van omdat ik een avondmens ben. Ik vind de zomertijd zo fijn dat ik het ongemak in de ochtend voor lief neem. De tijd dat het nog schemerig is in de ochtend is best kort. Eind april is het alweer een stuk lichter in de vroege ochtend.

Fiorucci

Fiorucci

30-03-2011 om 11:02

Kaaskopje

Jij neemt het kennelijk kleine ongemak voor lief. Een ander, die al vaak ochtendziek is, zit nu hondsberoerd te zijn. Mijn man is ook blij dat het lente wordt, maar graag zonder zomertijd.

Overdagmens

Ik denk dat wij wel een soort overdagmens zijn.

Chronisch ziek

ik ben een avondmens, maar noodgedwongen lig ik meestal rond 22 uur in bed, anders hou ik het niet vol.

De zomertijd vind ik een ramp, mijn ritme raakt erg verstoord, ik moet meestal meer dan een week 'wennen'

Bij mij is het vast een combi van én avondmens én chronisch ziek waardoor bij het omschakelen naar zomertijd mijn rust, reinheid, regelmaatriedeltje in de war raakt..

Fiorucci

Fiorucci

30-03-2011 om 18:09

Hmmm mien

Dat zou in het geval van mijn man ook een verklaring zijn,ja. Dat ziek zijn maakt het er niet beter op.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-03-2011 om 21:22

Pelle

Het ongemak is wat mij betreft hooguit dat het weer een beetje schemerig is als je vroeg je bed uit moet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook daar gister en vandaag weinig last van had. Het is al zo licht rond half 8 dat er eigenlijk geen licht meer aan hoeft, tenminste bij een kamer waar genoeg licht van buiten in kan vallen. Ik heb er echt geen last van. Ik kom met hetzelfde gevoel mijn bed uit als vorige week. En als er hier op OO eentje avond/nachtmens is dan ben ik het wel

Kaaskopje

Kaaskopje

30-03-2011 om 21:45

Pelle 2

Ik begin op dinsdag later, dan mag ik om kwart voor 9 mijn bed uit. Toevallig was deze week mijn rooster anders en ben ik gister en vandaag om 8 uur de deur uitgegaan (wekker kwart voor 7). Vrijdag en zaterdag ga ik weer, standaard, om die tijd van huis.

Fiorucci

Fiorucci

31-03-2011 om 07:24

Kaaskopje

Het maakt geen fluit uit of het schemerig is of niet, het is meer een bioritme verhaal. Sommigen hebben heel veel last van een uur eerder op moeten, zeker als vroeg opstaan zowiezo al een probleem is.

Valkyre

Valkyre

31-03-2011 om 08:50

Eten

Zoonlief was natuurlijk toch al van slag door de operatie, dus die zomertijd maakt dan ook niet meer uit - dachten we. Maar hij heeft met het avondeten steeds weinig trek, en roept dan bij het naar bed gaan ineens "ik heb HONGER!!" Lastig.. Hij slaapt ook vrij laat in steeds, maar gelukkig wel net voor 't journaal

Valkyre

Valkyre

31-03-2011 om 08:50

Berber (ot)

Beterschap!!

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2011 om 11:57

Fiorucci

Dat neem ik direct aan van je Ik heb daar alleen geen last van. Het zal een foute opmerking zijn, maar ik denk ook wel eens dat het 'tussen de oren' zit waardoor je er last van hebt. Als je van te voren al druk maakt omdat je een uur eerder moet slapen, voelt het niet goed en is inslapen een probleem. Als je opstaat met het gevoel dat je wel een héél uur eerder je bed uit bent, dan voelt dat ook als iets akeligs. Ik zie het als voldongen feit. Ik ga een uur eerder mijn bed in en kom er een uur eerder uit. Maar... zo is mijn beleving, laat ik dat er bijzetten

Fiorucci

Fiorucci

31-03-2011 om 13:11

Kaaskopje

ja, foute opmerking. Maar goed, jij kent mijn man niet en hebt geen idee met welke conditie hij gewoon doorwerkt, terwijl een ander zielig de ziektwewet in zou duiken.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2011 om 13:41

Fiorucci

Ik heb geen oordeel over je man gegeven, Fiorucci. Ik vind het knap van hem dat hij ondanks zijn slechte gezondheid zijn werk doet. Ik vraag mij alleen af, laat ik duidelijk stellen dat ik dat vanuit mijn beleving zeg, hoe het kan dat slechts 1 uurtje verschil een probleem kan vormen. De eerste dag zal misschien vreemd zijn omdat je lichaam geen klok kan kijken. Maar de volgende dag en de dag erna wordt dat uurtje vroeger toch alweer normaal?

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2011 om 13:47

Pelle

Dat zal uiteraard meespelen, hoewel ik eerder denk dat ik wat spartaans voor mezelf ben in dit opzichtIk weet nog dat de zomertijd ingesteld werd. In dat jaar kon ik nog niet loslaten dat we een uur eerder de dag en nacht begonnen. Niet merkbaar door slaapproblemen, maar gewoon het gegeven op zich. Net als bij de euro, dat ik in het begin bij alles nog omrekende en dat langzaam verdwijnt. Het jaar erna vergat ik dus al dat we in de zomertijd een uurtje verschoven waren. Meer is het niet voor mij. De nacht begint en eindigt een uur eerder met net zoveel slaap als in de 'wintertijd'.

Fiorucci

Fiorucci

31-03-2011 om 14:49

Kaaskopje

Ik vertel je dat over mijn man, om duidelijk te maken dat het tussen zijn oren wel goed zit, en hij geen zwelger is die zichzelf wijsmaakt dat het naar is.
Dat uurtje wordt normaal, over een week of twee, weet ik uit ervaring. Voor zijn gevoel, zijn lichaam, is het gewoon een uur te vroeg opstaan. Als je van nature al behoorlijk ochtendziek kunt zijn, is dit dus de druppel zeg maar.

Maylise

Maylise

31-03-2011 om 15:15

Avondmens

Ik ben een avondmens dus die verklaring gaat voor mij niet echt op. Wat het misschien is dat mijn biologische klok niet zo hard staat afgesteld. Ik slaap nooit hetzelfde aantal uren per nacht. Ik slaap tussen de 5 en 7 uur. Ik merk een uurtje meer of minder dus niet zo snel. Ik eet ook nooit altijd precies op hetzelfde tijdstip. Mijn lichaam moet dus wel flexibel reageren. Misschien dat daarom een uur verschil geen reactie geeft.

Ik kan me er echt weinig bij voorstellen dat een gezond mens zo'n last heeft van een uurtje verschil.

Ik vind het wel een interessant fenomeen. Zou het ooit onderzocht zijn.

Vic

Vic

31-03-2011 om 16:19

Avondmens?

Ik weet niet of ik echt een avondmens ben. Het is wel zo dat ik meestal niet moe ben als het bedtijd is (23.00 uur), maar echt nachtbraken lukt me ook niet. Toch heb ik heel veel moeite met vroeg op staan. Als ik vroeg opsta voel ik me niet lekker, misselijk en een beetje brak. Vanmorgen was het echt erg. Ik moest al om 06.30 uur op, terwijl mijn bio-klok nog steeds denkt dat het 05.30 uur is én terwijl ik alles voor 7 uur nacht vind. Ik moest naar een cursus die vijf uur duurde, dus waarom laten ze die dan niet wat later beginnen? Jongste was ook niet topfit, zelfs een beetje verhoging, dus paracetamol gegeven (want mama moet zo nodig werken, arm kind), en hup naar de vso. Kom ik op mijn cursus aan (met de auto, reiskosten + parkeren zelf betalen, maar met ov kon ik niet op tijd zijn), ben ik de eerste! De rest van mijn collega's kwam 10 minuten te laat aankakken, want 'dat kwam beter uit met de trein'. Stelletje lamzakken ;-(

Fiorucci

Fiorucci

31-03-2011 om 16:56

Maylise

Zie reactie Mien: mijn man is niet 100% gezond, wellicht geeft dat net de doorslag.

Maylise

Maylise

31-03-2011 om 18:44

Fiorucci

Ja dat had ik gelezen. Daarom zette ik er ook gezond bij. Er waren ook andere mensen die schreven er last van te hebben. Ik weet natuurlijk niet of die ook een ziekte hebben maar het lijkt dus dat ook sommige gezonde mensen er last van hebben?

Ik weet niet of avondmens zijn er wat mee te maken heeft. Ik ben het eerste half uur nooit op mijn best, zelfs als ik laat ben opgestaan.

Fiorucci

Fiorucci

31-03-2011 om 19:29

Maylise

Mijn jongste oppaskind had ook een aardappelhoofd en zat hevig te gapen, en te mopperen dat hij zo vroeg opmoest ineens..)
Ik ben ochtendmens, dus ik merk niks van dat ene uur, alleen dat ik s'avonds later moe wordt. Dat vindt mijn man weer erg gezellig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.