Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

margje van dijk

margje van dijk

04-01-2010 om 00:14

Zo'n dag dat alles mis gaat

Vandaag had ik nou echt zo'n dag dat er niets uit mijn handen kwam, zo erg dat je bijna vermoedt dat er 'iets' achter zit. Waarom ik? Waarom nu?

Eerst vanmiddag al, toen ik lekker ging koken, in het oventje boven onze houtkachel. Stoofpeertjes, heerlijk. Ik was wat aan het experimenteren met pannetjes en schaaltjes (het oventje is passen en meten). Uiteindelijk de stoofpeertjes in een pannetje gedaan wat nét ging, het sap stond tot vlak onder de rand. Dus terwijl ik lekker achter m'n laptop zit denk ik bij mezelf: o, wat ruikt het hier toch lekker, wat een vloeibaar geluk is dit toch. Want ik ruik een zoete geur van wijn en kaneel en peertjes die zich vermengt met de houtgeur en het vuur uit de kachel. Dan kijk ik om. En wat zie ik: de peertjes zijn gaan overkoken. Het kostelijke rode sap heeft zich langs het ovendeurtje een weg naar beneden gewerkt, langs het kacheldeurtje, recht in de grintvloer (nee, vanwege die vloer hebben we geen beschermende plaat onder de kachel liggen). Het heeft al even lekker staan inbranden, dus het sap caramelliseert op het glas. Ik probeer er van alles aan te doen maar het is loeiheet, ik kan niks beginnen. Pas nu net, toen alles afgekoeld was, kon ik vaststellen dat het inderdaad een soort glasschildering was geworden, die vieze bruinrode centimeters brede straal over het raam. Gelukkig: echtgenoot is met een keramiekkrabbertje aan de slag gegaan en heeft het er schilfertje voor schilfertje weer af weten te peuren. Maar alleen van het glaasje. Natuurlijk niet van de kachel zelf (daar ga je niet met een mes op los). En ook niet uit de vloer. Maar die past er qua kleur gelukkig wel aardig bij dus dat valt niet zo op.

Zoomen we even terug naar het moment van tafelen. Ik ben de tafel feestelijk aan het dekken, in afwachting van het kostelijke diner. De kaarsen had ik 's middags al aangestoken. Net als ik de glazen neerzet krijg ik de schrik van mijn leven: één van de glazen bollen (= onze lamp boven de tafel) knalt zomaar in tweeën. Echt waar! Ineens ligt de helft op tafel en de andere helft hangt nog. Blijkbaar kunnen die bollen er toch niet tegen dat er kaarsen branden, niet eens er pal onder. Want in de andere bol ontwaar ik ook al een barst. Maar stel je toch voor dat je argeloos de tafel staat te dekken en ineens knalt je lamp uit elkaar. Ik kreeg echt een hartverzakking.

Gelukkig ben ik ondernemend van aard, dus ik pak na de eerste schrik zo'n tubetje 'secondenlijm' waar ik tegenwoordig in grossier nadat ik ontdekt heb dat je daar alles mee kunt plakken. Ik lijm de helften gewoon weer aan elkaar, geen centje pijn. Nog voor het eten hangt de lamp al weer aan één stuk. En nu ik toch dat tubetje open heb (want bewaren kan niet, dat is mij althans nooit gelukt, even later is het altijd keihard, wat ik ook doe) bedenk ik wat er nog meer stuk is en gelijmd kan worden. Een vrieslade uit de koelkast. Een bakje op mijn bureau. O, wat ben ik goed bezig.

Totdat ik ruimschoots na het eten eens in de keuken kom. Want wat heb ik gedaan? Ik heb het tubetje weliswaar op mijn manier gesloten, maar daarbij blijkbaar iets stukgedraaid, en het daarna op ons nephouten aanrechtblad gelegd.

Voel je hem al? Deze superlijm hecht heel goed op nephout.

Ik denk dat we een nieuwe keuken moeten.

Margje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ooooh margje

*Sniklach* hahahaha, sorry sorry sorry maar ik lig weer naast de bank van het lachen, jij moet echt een column gaan schrijven. Ik heb vreselijk met je te doen maar wat schrijf je het weer geweldig op!
Je MOET echt komen hoor, de 30e!! Ik wil al die verhalen nu wel eens live horen

Sterkte en hopelijk wordt morgen een betere dag!
Liefs, Mick

Oeioei, die peertjes

Weet je, ik vermoed dat wat een ander als aangerichte schade zou betitelen, in jouw huis vooral sfeerverhogend werkt

Zus

Zus

04-01-2010 om 09:01

Tip!

Helaas geen tip om je aangedane keuken op te kalefateren, maar om je lijm te kunnen bewaren zonder dat het hard wordt: in de koelkast bewaren.

Tips

ach, ach margje toch......en om je een nieuwe keuken te besparen heb ik maar even gegoogeld voor je.
Dus hier wat tips:http://www.goeievraag.nl/vraag/secondelijm-verwijderen-bureau-persplaat-laag.35842
Succes!
groeten albana

Puck2

Puck2

04-01-2010 om 09:37

O margje

Tja, het zat er al aan te komen. Ik had al een tijdje geen Margje-belevenissen meer hier gelezen. En sorry, soms is er geen mooier vermaak dan leedvermaak dus ook ik heb een mooie film in mijn hoofd hoe het gisteren in huize Margje was.

Margje

is het geen handig idee om camera,s in je huis te hangen? dan kunnen we al die bijzonder belevenissen van jou ook zien( al heb ik door jouw beschrijving al een complete film in mijn hoofd.)

margje van dijk

margje van dijk

04-01-2010 om 11:18

Dank voor de tips

Maar man heeft de secondenlijm wederom met een krabbertje ook van het aanrecht weten te verwijderen. Je ziet wel een beetje beschadiging. Maar of mijn hoopvolle verzuchting het gaat halen, betwijfel ik.

Camera's in mijn huis, dat moest er nog bijkomen!

Overigens deed ik vannacht de lichten uit en dergelijke om naar bed te gaan en toen herinnerde ik mij ineens dat de stoofpeertjes niet eens goed gaar waren geweest door alle consternatie. We hadden de helft opgegeten, en de ander helft had mijn man met pannetje en al terug in de kachel gezet. Gelukkig herinnerde ik mij dat nog net in die laatste wakkere minuut. Ik haalde het pannetje eruit, tilde het deksel op en wat ik toen zag: bruine caramelliserende drab met wat gekrompen peertjes ertussen. Het was goddank nog niet helemaal zwart. Het had er ook nog wel bij gekund

Overigens gingen we slapen, ik kroop tegen m'n man aan, en hij sprak: "Ik denk dat we na deze dag maar niet moeten gaan vrijen. Want ondanks je Mirena wil ik wedden dat je dan meteen zwanger bent".

Dus dat hebben we toen maar niet gedaan.

Margje

Hahah

vooral die laatste toevoeging was erg grappig!

Ik heb ook van die dagen en ach later moet ik ook wel om lachen

tonny

tonny

04-01-2010 om 13:20

Hahaha!

En nu je verhaal opsturen naar een blad wat mensen lezen die hier niet komen.

Fantastisch!

Mayte*

Mayte*

04-01-2010 om 21:36

Lol

Mens, wat een schrijftalent. Ondanks de misere die het ongetwijfeld was voor jou vandaag, heb je er bij mij een dikke schaterlach mee geoogst!

Nasha 1st

Nasha 1st

04-01-2010 om 21:55

Oh margje

dat kan ook echt alleen jou overkomen he? hahahahahaha

You're not alone

Margje, de dingen die je beschrijft heb ik natuurlijk niet zelf meegemaakt, we hebben bijvoorbeeld al geen houtkachel. Maar als ik een houtkachel in huis zou hebben staan dan was er geheid al zoiets als met die stoofpeertjes mee gebeurd. Morsen, en dan proberen de schade te verhelpen, levert hier ook regelmatig nog grotere problemen op, vlek op vlek zeg maar.

En ja, de manier waarop je het opschrijft is hilarisch. Ik herinner me ook nog jouw beschrijving van een ziekenhuisopname naar aanleiding van een schoon-ondergoed-voor-het-geval-dat-draadje waar ik vreselijk om heb gelachen. Heb toen niet gereageerd, maar doe het nu alsnog.

En je moet maar denken, je hebt je quotum aan ongelukjes al aardig vroeg in het nieuwe jaar opgebruikt, dus statistisch zit je voor de rest van het jaar goed.

Chris

Nasha 1st

Nasha 1st

05-01-2010 om 13:00

ja, Nashaman was er al heel stellig in, dat wordt spoelen....dat was ook een reden om hem apart te houden, dat spoelt makkelijk en hoeven we niet eerst met het netje weer te gaan zitten vissen (hihi). Maar goed, zoon keek toch wat sip en voelde zich misschien wel schuldig ook vanwege dat sponsje, dat ik toch google maar raadpleegde (inderdaad Trix, superhandig dat internet!)....En ach, niet geschoten is altijd mis dacht ik, en dit was een makkelijke en snelle oplossing....En dat het ook nog werkte is natuurlijk helemaal super.

En nu maar hopen dat hij niet over een paar dagen alsnog.....sluierstaarten zijn niet zo heel sterk hoor.....

Nasha 1st

Nasha 1st

05-01-2010 om 13:01

Sjips...

verkeerde draad...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.