Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

zwartrijder

zwartrijder

21-03-2011 om 13:50

Zonder rijbewijs

ik ben erachter gekomen dat een teamgenoot van mijn zoon nu net 18 vaak zonder rijbewijs in onze stad rondrijdt, ik heb de moeder erop aangesproken dat dit onverantwoord is en een ongeluk snel gebeurd is. (zelf 2jr geleden meegemaakt maar dan met rijbewijs).
Nu zag de moeder van een ander teamgenoot een paar weken geleden teamgenoten in zijn auto stappen (in een andere stad). Ik heb toen ook meteen die ouders gebeld... maar ze zegt ja straks is hij 18 (nu dus) en is het niet mijn probleem meer???
Ik heb mijn zoon (16) op het hart gedrukt nooit of te nimmer in zijn auto te stappen ook al heeft hij straks zijn rijbewijs, ik vind het zoo onverantwoord van die ouders.
Nu de vraag kan ik ook anoniem aangifte doen bij de politie ? ik heb de nummerplaat en type auto.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

21-03-2011 om 14:08

Gewoon melden

Geen idee of het anoniem kan, maar ik zou zoiets te belangrijk vinden om te laten als het niet anoniem zou kunnen. Stel dat hij iemand aanrijdt die er schade door heeft dan krijgt het slachtoffer dus volgens mij niets vergoed omdat dat jong niet verzekerd is. Ik zou gewoon de politie bellen en melding maken van het feit dat je weet dat Piet Puk in een auto van merk A met kenteken B rijdt, maar dat Pietje Puk geen rijbewijs heeft.
Maar dat je je zoon per definitie niet laat instappen als die teamgenoot straks een rijbewijs heeft omdat je de ouders onverantwoord vindt, daar snap ik de logica niet van. Als die jongen zijn rijbewijs heeft dan is hij net als ieder ander in staat om een auto zonder brokken door het verkeer te loodsen en is hij net zo vaardig als anderen met rijbewijs.

Zusenzo

Zusenzo

21-03-2011 om 14:19

Ik denk dat de ouders tot 21 financieel verantwoordelijk zijn, dus als zoon zonder rijbewijs een ongeluk krijgt draaien ouders op voor de kosten. Weet niet hoe dat werkt als 't om enorme bedragen gaat maar ik zou die moeder adviseren: pak zoons autosleutels af.

zwartrijder

zwartrijder

21-03-2011 om 14:36

Best complex

want zoon is pleegkind waar ze al 18 jr voor zorgt nu hij 18 wordt, is zij dan niet meer aansprakelijk denk ik, en daar is ze maar al te blij om want volgens mij kan ze die jongen helemaal niet aan (ook de vader niet).

Waarom mijn zoon niet in zijn auto mag stappen als hij weleen rijbewijs heeft? omdat die jongen onverantwoord wegscheurde met zijn 2 teamgenoten id auto ...

om maar een vb te geven over macht vd zoon, hij maakt makkelijk zijn moeder wakker om 4u id ochtend als hij uit is geweest om patat voor hem te bakken...

nou daar moet die van mij niet mee aankomen ...

Je geeft toch geen autosleutel af

aan iemand van wie je weet dat hij geen rijbewijs heeft? Al is-ie 35 of 60 of 21, dat dóe je gewoon niet!! Het kan om (veel) mensenlevens gaan!

Puck

Puck

21-03-2011 om 16:12

Bromvlieg, kennelijk wel

Als meneer zijn moeder om 4 uur patat laat bakken dan is het een koud kunstje om die autosleutels te krijgen lijkt me.
En als hij ook nog onverantwoord wegscheurt dan is het reden te meer om het gewoon bij de politie te melden, misschien zijn zijn pleegouders daar ook wel blij mee??

zwartrijder

zwartrijder

21-03-2011 om 16:29

Bromvlieg

net wat puck zegt ...
ik kan een boek schrijven over dat mens... (moeder en zoon) we moeten ivm trainingen vd jongens even met elkaar overweg... maar zelfs mijn zoon v 16jr zei laatst ..die jongens komt straks id problemen...
HIj heeft nog nooit een vakantiebaantje gehad, wilde hetzelfde vakantie baantje als mijn zoon id kerstvakantie na 1dag vond meneer het al te zwaar (inpakwerk) terwijl mijn puber van 16 het netjes volhield, oh zei moeders mijn zoon hoeft niet te werken, maar dan komt ze wel om geld vragen bij mij wat ik dan niet geef !
Ik bel wel even via het werk op een 'onbekend nr'naar de politie , ik heb er een raar gevoel bij... inderdaad het kan een paar mensenlevens schelen.

Polly Shearman

Polly Shearman

21-03-2011 om 17:43

Ik heb wel eens politie gebeld

Toen mijn buurman voor de zoveelste keer stomdronken in zijn auto stapte, ik wist ongeveer welke kant hij op ging en heb gewoon de politie gebeld.
Die zijn achter hem aangegaan en hebben hem van de weg gehaald.

groet, pol

jds

jds

26-03-2011 om 22:32

Gewoon melden

En dan hopen dat de politie er op controleert.
Behalve degene die rijdt zonder rijbewijs, is degene die een persoon zonder rijbewijs laat rijden ook strafbaar. Kijken of zijn moeder dan nog zo lakoniek is.... (en dan hopen dat de auto op haar naam staat??)

Zwartrijder

Zwartrijder

28-03-2011 om 13:52

Yep

auto staat op vaders of moeders naam..
ik denk er hoe langer hoe meer over na om hem toch anoniem door te geven.

Puck

Puck

28-03-2011 om 16:44

Zwartrijder

Ik snap werkelijk niet wat je nog tegenhoudt om bij de politie te melden dat dat jong onverantwoord EN zonder rijbewijs rijdt. Niet langer over nadenken, gewoon doen, in het belang van alle andere verkeersdeelnemers. Hoe zou jij het vinden als dat jong morgen iemand aanrijdt terwijl jij wist dat hij strafbaar was. Of wat zou jij ervan vinden als jouw kind aangereden wordt en dat er mensen waren die wisten dat de dader zonder rijbewijs reed en dat verzwegen hebben.

NaShA

NaShA

28-03-2011 om 20:38

Ruim een week verder

en je hebt het nog niet doorgegeven? Als er in die week iets gebeurd was, had je het jezelf kunnen vergeven?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.