Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

cobi

cobi

15-09-2011 om 11:43

Zucht .....die britt

die gisteren een en al onnozelheid zat uit te stralen terwijl van MvN en GB al kwijlend en geilend aan haar voeten lagen...die is toch niet echt he? Dat is toch weer een typetje van die Wendy van Dijk. Gewoon een kwestie dat DWDD voortijdig afgelopen was vanwege voetbal (what else) voordat ze tadaaaaa het rubber masker van haar hoofd kon trekken? Of is Britt een briljant comedienne die al jaren haar sporen heeft verdiend in anarchistisch vprocabaret. Dat kan toch niet dat je met zo weinig hersens een havodiploma zou kunnen bemachtigen? Dochter is net over het zich zelf aangeprate (en door ons steeds heftig bestreden) trauma dat ze als enige van de familie havo deed heen nu ze lekker boert op uni.

Wat is het toch dat je als tvkijker steeds maar weer ongezocht die stuitende platvloersigheid van Britten en Barbies voorgeschoteld krijgt op plekken waar je het niet verwacht.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

15-09-2011 om 12:01

Nou

Niet alleen de stuitende domheid en dat afschuwelijke stemmetje, maar dan ook nog dat gedrag van die twee heren, brrrrrrrr.
Die heeft de havo niet gehaald. Dat dénkt ze - ze snapt denk ik niet helemaal hoe dat zit met scholen enzo.

Tirza

Jolanda123

Jolanda123

15-09-2011 om 12:31

Link naar het fragment

http://omroep.vara.nl/media/71558

en echt.... Ik snap het ook niet, of ze is zo dom, of ze speelt zo dom, en als het laatste het geval is, dan doet ze het heeeeeeel goed.

Rieke

Rieke

15-09-2011 om 12:40

Ga maar eens kijken

want ik heb geen flauw idee waar het over gaat...

krin

krin

15-09-2011 om 12:44

Vrij dom

vind ik ook die twee heren die naar haar zitten te kijken alsof ze een pratende opblaaspop is. Lang blond haar, pijpmondje, te horen krijgen dat je 32 lijkt en klaar komt Matthijs.
Ik vind haar vooral naïef overkomen.
Overigens noemde een ex-Amsterdamse vriendin van mij vroeger elke zwarte een Surinamer (al voegde ze er wel vaak aan toe dat ze ook wel wist dat niet elke neger een Surinamer was, maar die noemde ze nou eenmaal zo).

Flop

Flop

15-09-2011 om 14:19

Knap

Als zij een rol speelt, dan doet ze dat wel heel erg consequent! Dat vind ik erg knap. Ik denk dat zij aan de ene kant heel slim is (ze weet iedereen te bespelen op een erg simpele manier) maar ja of zij aan de andere kant erg dom is, daar ben ik nog niet over uit. Het lijkt mij stug dat je een havo diploma hebt en geen Engels kunt en niet weet wie Nelson Mandela is.
De mannen zaten er inderdaad behoorlijk bij te kwijlen. En MvN 32 schatten is natuurlijk ook een gouden zet. Hij blij.

poster

poster

15-09-2011 om 14:36

Echt waar

ik ken britt toevallig in het echt,van de manege waar haar paard staat en echt waar,ze komt aardig maar dom over en zit/zat echt op de havo.
hoe dat kan is mij ook een raadsel,ik kan het haar wel eens voorzichtig vragen...
poster.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-09-2011 om 15:25

Na mijn eerste verbazing

ben ik inmiddels gewend aan Britt en ik geloof wel dat ze aardig is. Ik vind het dan ook helemaal niet vervelend als ze op tv is, ik vermaak me wel. Hoe ze zo verschrikkelijk dom kan zijn gebleven ondanks de HAVO is voor ons ook een enorm raadsel. Zelfs als je op de HAVO geen boek openslaat heb je meer kennis dan zij.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Mijn dochter heeft een vriendinnetje, da's eigenlijk een Rotterdamse Britt van 12 jaar. Lief kind hoor, maar zó oerstom. Roept ook maar van alles, niet gehinderd door enige kennis van zaken. Heeft een heel beperkte woordenschat, begrijpt geen enkel spreekwoord, is makkelijk in het ootje te nemen want ze trapt overal in. En een lekkere flapuit. Als ze hier iets te lang is kan ik dat verschrikkelijk zware Rotterdamse gewauwel echt niet meer aanhoren (hij hep voor ze eige een ijssie gekoch). Cito-uitslag van 'onze' Britt: 548. Ik zei nog tegen mijn dochter: zelfs dat heeft ze vast verkeerd begrepen, 't zal wel 528 zijn. Maar 't klopte toch echt. Ze wilde ook wel naar het gymnasium, leek d'r wel handig om Grieks te kunnen, voor 't geval ze eens naar Griekenland op vakantie zou gaan....

Maar kan me ook niet voorstellen dat, als je "you did it" niet begrijps, je havo-examen haalt. Ik twijfel net zo erg aan haar havodiploma als Donald Trump aan het geboortecertificaat van Obama.

skik

Niet gespeeld

Nee, ik kan me niet voorstellen dat het gespeeld is. Ik denk dat het een kwestie is van 'eerst zeggen, dan denken'. Gewoon echt een flapuit. En, triest maar waar, ik vrees dat in mijn havo5-klas er misschien een enkeling is die écht uit kan leggen wie Nelson Mandela is.

Bekend verschijnsel

Jamaar dames! Jullie kunnen toch niet menen dat jullie dit verschijnsel niet kennen? Ik ken het uit mijn eigen tijd en ik ken het van de klasgenoten van mijn kinderen. In alle variaties: van plat tot deftig maar toch telkens weer de gewiekstheid van het achter end van een varken.
De theorie lukt wel (mooie schoolscores) maar in de praktijk zie je er niks van. Ik stel me zo voor dat dit nu het type leerling is waarvan leerkrachten beweren dat ze 'jong' zijn. Meisjes van tien met tieten en de theoretische vaardigheid van een normale havo of vwo examenleerling.
Het botst wat, zo op het eerste gezicht. Maar het trekt uiteindelijk wel bij hoor.
Ik hoop voor haar dat ze niet al te zeer in shock raakt als ze over tien jaar zelf de beelden terug ziet.
Groet,
Miriam Lavell

Inderdaad miriam

Zoals ik tegen mijn leerlingen weleens zeg dat ze hun 'schoolhoofd' aan moeten zetten. Ze zijn soms zo onnozel in hun eerste reacties, denken ze dan even na, dan komt er best iets zinnigs uit. Dat zie ik bij Britt ook. Ik kan er wel om lachen.

Paar jaar geleden hadden we Gooische meisjes, dat was toch hetzelfde? En die deden allemaal enorm indrukwekkende studies

Fiorucci

Fiorucci

16-09-2011 om 06:58

En ach

Daarbij, zijn die studies zo indrukwekkend? Mijn zoon doet nu HBO biologie, het niveau is ongeveer havo 3, hooguit, met wat plaatjes van wikipedia. Tijdens de colleges zit hij op zijn laptop vooruit te werken van verveling..

Foo

Foo

16-09-2011 om 09:03

Maar ...

"De vraag was niet: Wie is Nelson Mandela? maar: Noem een bekende Surinamer."
Maar dan weet je toch nog steeds niet wie Nelson Mandela is? Dat hele Zuid-Afrika/apartheid-gedoe wat helemaal niets met Suriname te maken heeft en wat onlosmakelijk verbonden is met NM, is je dan toch helemaal ontgaan? Mandela en Zuid-Afrika zijn bijna synoniem, als het ware.

Vic

Vic

16-09-2011 om 09:20

Hoe oud is britt?

Ik ken dit soort meisjes wel van vroeger. Ik heb een voormalig schoonzusje (pff hoop niet dat ze hier leest) dat geen groot licht was. Ze heeft de havo in 7 jaar gedaan, en heeft daarvoor flink moeten blokken. Ze wist bijv. niet hoe lang WO II had geduurd (nog niet bij benadering), of hoe de toenmalige minister-president heette, dat soort dingen. Mijn schoonzusje had vriendinnen die exact hetzelfde waren. Dat was soms enorm grappig want ze konden letterlijk 3 uur discussiëren of ze nou de ene of de andere tas moesten kopen voor bij hun nieuwe jas. Ze waren ook enorm naïef, wat gelukkig meestal goed afliep (ze verweet mij altijd dat ik overal over na moest denken, en dat ik me gedroeg als een oud w**f van 30 hahaha). Zo was ze eens op vakantie in zo'n feestoord, werden zij en haar vriendin uitgenodigd om mee te gaan naar een feest in het huis van jongens die ze in een disco ontmoet hadden. Bij mij zouden dan alarmbellen afgaan, maar zij dachten 'gezellig!'. Het is ook allemaal goed afgelopen, ze hebben op dat feestje heel leuke mensen ontmoet en een van hen heeft haar zelfs nog aan een baan geholpen
Inmiddels is het schoonzusje ook voorbij halverwege de 30 en is het heel aardig bijgetrokken. Ik ken sowieso geen volwassenen die zo naïef en flapuiterig zijn.

Niet slim maar lief

P:"Ik weet best dat er flapuits bestaan maar niet weten wat "Yes you did it" betekent omdat je \'geen engels kan\' kan er bij mij niet in als je je Havodiploma naast je veterdiploma aan de muur hebt hangen "
En dat is ook zo. Natuurlijk weet ze dat wel. Ze geeft hier een sociaal antwoord van het soort waarmee ze in haar peer group succes heeft: niet slim maar lief.
Het is een vriendelijk vorm van de verwensing 'praat je moers taal'.
En met de inschatting van de leeftijd van Matthijs verdient ze een kusje. Je kunt je werkelijk afvragen wat hier zich in haar hoofd zich met elkaar verdrongen heeft: haar ambitie om lief gevonden te worden, of haar vaardigheid om na te denken.
Het lijkt me evident dat ze vooralsnog vooral waardering voor 'lief' krijgt, ook van slimme mensen.
Het is het soort van lief/dom waar romans als Pride and Prejudice op drijft. Wenselijk gedrag en 'breek daar je mooie hoofdje maar niet over'.
Van dat soort ken ik ook volwassen vrouwen met een WO opleiding die geen genegenheid onbenut laten om hun onwetendheid te ventileren. Alsof ze er trots op zijn. Ik ben niet slim, maar lief. Ik heb een mooi hoofdje dat niet gebroken mag worden. De mannen om mij heen zijn de helden.
Het zijn meisjes/vrouwen die een traditionele rol aannemen. En dat is een toneelstukje inderdaad, maar wel zo ingesleten dat het als eerste boven drijft. Een geconditioneerde rol.
Groet,
Miriam Lavell

Lizelotje

Lizelotje

16-09-2011 om 11:45

Is geen act

Ik herken enorm mezelf en mijn kinderen in Britt.
Lief,spontaan,naïf,miischien dyslexie???Daardoor woordvindingsproblemen en blokkeren.Maar slim genoeg om dit te verbergen.Je merkt dit aan Britt,ze wil iets zeggen,weet wel wat,maar ze gaat twijfelen woorden zoeken,druk praten om het blokkeren te stoppen en roept gewoon iets.Kijk naar het fragment dat Britt'Yes you did it"niet verstaat,ze is blij,opgewonden,dan blokkeert ze en roept zomaar wat.Mijn kinderen hebben dit ook,zeggen op dat soort momenten de meest domme dingen.Meisje kan best HAVO hebben,ze is taalkundig niet sterk,moet daardoor wat een ander in 1 zin kan zeggen met een heel verhaal doen.Komt daardoor jong over,Ze komt ook door haar goedheid,openheid jong open.Ik vind het een frisse lieve meid.Puur,eerlijk.Ik merk ook wel dat de zaal om alles lacht,terwijl ze ook dingen zegt dat als een ander het zou zeggen er niet om gelachen zou wordt.Ze zegt zelf dat ze een flapuit is.
Dit zijn meisjes die voor iedereen aardig willen zijn,geen gevaar zien ,iedereen vertrouwen.Natuurlijk vallen mannen hierop,mijn dochter hoeft soms niet eens iets te zeggen,volwassen mannen kijken haar op straat al na,waarschijnlijk haar open uitstraling,geen idee.Wel kinderen die je niet zomaar loslaat.Toen ik het fragment bekeek ging ik me meer ergeren aan de mensen die bleven lachen dan aan Britt,Britt vind ik een schat.

Lizelotje

Lizelotje

16-09-2011 om 12:12

Aanvulling...

Zo een kind kan dus een heel fout dom antwoord geven,op dat moment flappen ze er maar uit wat in hun op komt.Wil niet zeggen dat ze het echt niet weten.Mijn dochter heeft ondertussen al wel geleerd om niets meer uit te leggen,weinig mensen hebben hier begrip voor.Blijven volhouden dat ze het echt niet wist en zichzelf eruit wil praten.Dan is de rol van dom blondje makkelijker. De uitleg,ik wist het antwoord wel,maar ik was zenuwachtig en dan roep ik maffe dingen,komt niet binnen en wordt weg gelachen.Mijn dochter komt bijna iedere dag thuis met de mededeling dat ze weer een megablunder gemaakt heeft.Ondertussen is ze de lieveling van alle docenten,let altijd op,is altijd vriendelijk,heeft een brede interesse.Maar soms geeft ze antwoord,liggen haar klasgenoten al plat van het lachen en is men verbaasd dat de leraar trots opmerkt dat zij de enige is die het juist heeft.Geschiedenis,aardrijkskinde,maatschappijleer,allesheeft haar interresse,maar zorg dat veel mensen haar aankijken,dat een camera op haar gericht is,dat een volle klas naar haar luistert en ze durft op de vraag:Van wel land is Friesland een provincie en ze durft er zo IJsland uit te flappen.Ze blokkeert door de zenuwen,Fries klinkt als vries,heeft weer met ijs te maken en het rolt eruit voor ze er erg in heeft.

Ja maar p

Het is volgens mij precies wat Lizelotje zegt. Ze weet best wat You did it betekent, maar op dat moment even niet. Dan denkt ze huh? Wat zei hij nou? Oh wacht, het was Engels! He maar daar ben ik helemaal niet goed in. En flap, zonder daadwerkelihk na te denken over wat er gezegd werd, is er iets uitgeflapt.

Tirza G.

Tirza G.

16-09-2011 om 16:02

Jane elliott

(Kennen jullie haar? Google de mevrouw, als je je leven wilt veranderen) zou zeggen: stop being cute, start being competent.
Het is wat Miriam zegt, sommige vrouwen zijn op hun 35e nog steeds schattig.

Tirza

Vic

Vic

16-09-2011 om 16:17

Schattig

"sommige vrouwen zijn op hun 35e nog steeds schattig."
Is dat als met de (mijn act als op mijn werk het kopieerapparaat stuk gaat? Dan 'doe' ik ook het hulpeloze vrouwtje zodat een van de mannen zijn handen vuil maakt om de papierstoring op te lossen.

Lizelotje

Lizelotje

16-09-2011 om 16:38

Google eens op woordvindingsproblemen.Tijdens een toets ,is taal,zijn woorden gewoon aanwezig,dat geeft geen probleem.Alleen als er emoties zijn,iemand zenuwachtig is enz wordt praten moeilijk.Dus het is andersom,dan is het knopje even een momentje stuk.

Knop om

Ik kan natuurlijk niet in haar hoofd kijken, maar mijn ervaring is dat er inderdaad een knop om kan, wat ik eerder al hun 'schoolhoofd' aanzetten noemde. Dat betekent vooral eerst nadenken en dan pas doen in plaats van andersom.

Lizelotje

Lizelotje

16-09-2011 om 23:00

Dochter

Vanavond intervieuw samen met dochter gekeken en gevraagd wat ze ervan vond.Het antwoord Nelson Mandela,zou dochter ook gegeven kunne hebben,ze zegt:ik ken ook geen bekende Surinaamse mensen,dus je ziet donkere menesne voor je en Nelson Mandela is beroemd,dus .....dan de opmerking van Britt over een podium en veel mensen,tja zegt dochter,dat komt door het snelle praten,zelf had ze als voorbeeld dat ze vandaag in een gesprek zei dat ze fieste op haar fiets.Toen werd er weer gelachen om iets wat Britt zei en vroeg me dochter zich af wat er grappig was,was volgens haar een normaal antwoord.Ze vond het vreemd dat mensen dachten dat Britt geen havo zou kunnen halen en ze zei ook:Van wat voor niveau ben jezelf als je mensen uitlacht??????

Tirza G.

Tirza G.

16-09-2011 om 23:11

Nou

Van een heel hoog niveau. Ik vind namelijk dat iedereen het recht heeft om uitgelachen te worden. Ook als je dik bent. Of zwart. Of dom.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

17-09-2011 om 07:01

Lizelot

Ha, da's een goeie, mee eens..

mirreke

mirreke

17-09-2011 om 14:02

Lizelot

Ik vind dat je hier een paar zinnige bijdragen doet, en je dochter ook!

Tink

Tink

17-09-2011 om 19:08

Ik vond

... die Imke die ik een paar keer samen met Britt heb gezien, een stuk irritanter eerlijk gezegd. Ik weet niet precies waarom maar die bezorgde me echt jeuk.

Tja Britt heeft het zwarte garen niet uitgevonden maar vrolijk is ze in elk geval wel en ze doet het blijkbaar leuk op camera

Tirza G.

Tirza G.

17-09-2011 om 22:22

Nou kijk

Mensen niet uitlachen omdat ze sneu of zielig zijn: dát vind ik pas arrogant. Ssssssst, dat mag niet, het is al erg genoeg om zwart-dik-dom te zijn. Een overduidelijker bewijs van blanke superioriteit is er niet.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

18-09-2011 om 07:48

Tirza

Ik snap zowiezo niet wat er leuk is aan uitlachen.

Marjolein

Marjolein

19-09-2011 om 13:00

Sorry hoor, you did it?

En ik kan geen Engels????
Mijn super zwaar dyslectische taalongevoelige zojuist gestart met 2 Havo zoon weet dat al zeker 4 jaar. Al is het maar vanwege het super intelligente Dora programma voor kleuters....
Kom op zeg, wie gelooft dit....?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.