Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Deelnemers gezocht!

Beste forumleden,

Wij zijn twee studenten diergeneeskunde die bezig zijn met een onderzoek naar de mogelijke effecten van huisdierbezit op de (mentale/fysieke) gezondheid van de eigenaren.
Hiervoor zijn we op zoek naar mensen met een hond en/of kat en mensen zonder huisdieren. Via dit bericht willen we u dan ook vragen of u ons hierbij zouden willen helpen door onze korte enquête in te vullen.

De enquête is te vinden op onderstaan adres:

https://www.surveymonkey.com/s/P5WKWWR

Voor vragen of opmerkingen kunt u mailen naar:
[email protected]

Bij voorbaat dank,
Charissa en Ruben

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sorry

Wilde graag helpen, maar toen ik de enquete opende en mijn lengte en gewicht verplicht moest invullen ben ik afgehaakt.
Pham

charissah

charissah

01-08-2012 om 11:59 Topicstarter

Re:

Beste Pham,

De enquete is volledig anoniem en we snappen dat ondanks de anonimiteit, lengte en gewicht vaak een gevoelig onderwerp zijn. We hebben deze gegevens alleen nodig om een ruwe schatting te maken van de BMI per groep. Aangezien het anoniem is kan uw privacy niet worden geschonden. Ik wil u wel heel erg bedanken voor het initiatief nemen voor het invullen van de enquete!

Met vriendelijke groet,

Charissa

Ingevuld

Leuke enquete, zat goed in elkaar. Sommige vragen waren wel lastig ("hoe vaak had u het gevoel dat u de maatschappij begrijpt..."), maar daar zal wel over nagedacht zijn.
n@nny

Eens met pham

Toch nog even opnemen voor Pham: ik vond de vraag over gewicht ook tamelijk overbodig. De vragen over gezondheid vind ik vrij logisch, maar waar jullie naartoe willen met de resultaten van het gewicht van niet-huisdierenbezitters en wel-huisdierbezitters?
n@nny

N@nny

Lijkt mij dat dat is om te onderzoeken of mensen met huisdieren (hond) gemiddeld een lagere BMI hebben.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

03-08-2012 om 09:48

Grappig

Ik vind het een logische vraag, het BMI van huisdierbezitters kan dan worden vergeleken met niethuisdierbezitters (drie keer woordwaarde). Wel grappig, ik heb ooit de resultaten van een enquete gezien over PVV-stemmers en daarin kwam naar voren dat de gemiddelde PVV'er vaker een hond heeft en die hond ook vaker als hobby/vrijetijdsbesteding opgeeft dan niet-PVV'ers. Zou dat dan mutatis mutandis ook betekenen dat de gemiddelde PVV'er gezonder is dan de niet-PVV'er? Dat staat haaks op mijn beeld van PVV'ers, namelijk, maar hoeft daarom nog niet onwaar te zijn .

charissah

charissah

03-08-2012 om 16:32 Topicstarter

Grappig

Haha, dat is inderdaad wel grappig!
Helaas staat politieke voorkeur niet in onze enquete, anders hadden we dat nu uit kunnen zoeken!
Groetjes Charissa en Ruben

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.