Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Ervaring ouders met Triple P methode

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of er hier ouders zijn die ervaring hebben met de Triple P opvoedmethodiek, oftewel positief pedagogisch programma. Ik ben zelf een hbo-v student en voor mijn schoolopdracht moet ik schrijven over deze methodiek en de ervaring vragen aan ouders die deze methodiek hebben gebruikt. Graag zou ik antwoord willen op de volgende vragen:

  1. Wat was uw ervaring met de Triple P methodiek? Hoe heeft het u geholpen? Heeft het u geholpen met de problemen die u tegenkwam tijdens het opvoeden van uw kind?
  2. Welke verandering zag u in het gedrag van uw kind? Merkt u verschil? Werd probleemgedrag verminderd?
  3. Wat heeft u bij uzelf gemerkt bij het gebruik van deze methodiek (bijv. meer zelfvertrouwen, competent)?
  4. Was de methodiek makkelijk te gebruiken? Was het snel voor u beschikbaar? Wordt u goed begeleidt bij deze methodiek?
  5. Wat is uw mening over de Triple P methodiek? Vind u het een handige en duidelijke methodiek?

Het gaat vooral dus om uw ervaring met het gebruik van de Triple P methodiek als opvoedondersteuning bij het opvoeden van uw kind.

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Ik wil je in elk geval dit al wat oudere stukje van Asha ten Broeke niet onthouden: 

https://www.ouders.nl/opinie/triple-p-is-triple-k-met-peren   

Zelf geen ervaring verder

Temet 🙈 😂, Diss20, het arme kind, probeert een serieus onderwerp aan te snijden. 
Had ook stiekem willen reageren met 'wij wisselen het steeds vaker af met D.O.C.: dreigen, omkopen en chanteren' maar kon mij, tot jouw schrijfsel, nog nèt inhouden.

Ja, ervaring met triple P. Slechts 1 cursus (maar wel afgemaakt). Het helpt om de sfeer er in te houden in de dreumestijd en ik denk zeker dat het een handige tool is *maar* met alleen triple P red je het -mi- niet. Ongewenst of ronduit vervelend gedrag buig je er niet mee om maar -zoals gezegd- de sfeer blijft goed (en dat is al heel wat met kleine kinderen). De methode was goed te volgen.. de begeleiding, tja.. ik had er verder niet veel behoefte aan. Ik zag triple P vooral als een aanvulling en niet als een vervanging van opvoedmanieren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.