Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Frustratie aan bestek

Voor mijn Bachelor proef doe ik onderzoek naar ergernissen bij bestek, om zo een nieuw bestek te ontwerpen dat inspeelt op die ergernissen. Ik vraag me dus af welke ergernissen jullie thuis, op je werk of op restaurant ondervinden aan het bestek. Je mag gerust heel uitgebreid vertellen, alle beetjes helpen .

Bv. Mijn oma heeft nogal last van haar handen en fijn bestek is als een moord voor haar want dat kan ze niet meer vast nemen. Of van die veel te grote lepels die met moeite in je mond passen.

Bestek is al zo oud dus ik vraag mij af of er nog ergernissen zijn. Je oma kan ergonomisch bestek nemen. 

Mes en vork moeten wel ongeveer hetzelfde gewicht hebben. Een lichte vork en zwaar mes, daar heb ik een hekel aan.

Bestek dat enorm groot is. Of veel te klein. Verder zou ik niet weten wat er irritant zou kunnen zijn aan bestek.

‘frustratie aan’ is volgens mij geen kloppend Nederlands. Je kan je ergens aan ergeren of iets kan je frustreren, maar je ergens aan frustreren? Wat anders formuleren in je onderzoek misschien?


En ja ik erger me ook aan te zwaar of te licht bestek, zeker in combinatie met elkaar. Een te grote eetlepel of een mes wat niet snijdt.  

Van die messen die zo totaal niet snijden dat je ze platte lepels kan noemen. Ik snap wel dat dat smeermessen zijn, maar je kunt ook heus messen maken/kopen die én snijden én smeren. 
Verder heb ik persoonlijk een hekel aan vorken met korte tanden, maar ik kan niet uitleggen waarom. Ziet er gewoon fijner uit of zo. 

Messen die niet goed snijden, platte handvatten waardoor het niet lekker in de hand ligt en te diepe lepels

Oh ja, van die botte messen, daar kan ik ook niks mee. In restaurants hebben ze dat vaak. Kan ook liggen aan dat ik een vrij aparte snijtechniek heb. Maar heb wel eens een smeermes gekregen om een biefstuk te snijden, heel irritant.

Messen die uit balans zijn, met een te zwaar heft waardoor ze uit je hand en van je bord vallen.

Doe je trouwens twee bachelors tegelijk?

RoosV

RoosV

05-01-2022 om 12:20 Topicstarter

WendelmoedM schreef op 02-01-2022 om 19:13:

Doe je trouwens twee bachelors tegelijk?

Nee, ik doe er maar 1,maar bestek niet vaak wort meegeteld als servies. Daarom dat ik de vraag over bestek apart wou stellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.