Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

LAW

LAW

31-03-2026 om 17:36

Hoe betrokken vaders en contractbehoud moeders samenhangt met traditionele gender rollen!

Hoi hoi!! Wij zijn studenten aan de Universiteit van Amsterdam en doen onderzoek naar genderongelijkheid op de arbeidsmarkt voor onze studie Interdisciplinaire sociale wetenschappen. Wij zijn opzoek naar een paar moeders die vijf minuutjes kunnen missen! 

Alvast heel erg bedankt namens Charlie, Ilse, Kas, Tessa en Livia!! 

Zie hieronder de link:

https://qualtricsxmbk3w7dz9y.qualtrics.com/jfe/form/SV_0MU3nAJFh7yGumq

Jullie kunnen misschien beter ook wat vragen stellen over leeftijd van de kinderen nu. Want ik heb de lijst nu ingevuld alsof ik nu nog zorg want daar gaan jullie vanuit. En dat gaat over ruim 25 jaar geleden. Jullie vragen staan in tegenwoordige tijd.

Pippeltje schreef op 31-03-2026 om 19:50:

Jullie kunnen misschien beter ook wat vragen stellen over leeftijd van de kinderen nu. Want ik heb de lijst nu ingevuld alsof ik nu nog zorg want daar gaan jullie vanuit. En dat gaat over ruim 25 jaar geleden. Jullie vragen staan in tegenwoordige tijd.

Er wordt gevraagd naar geboortejaar kind.

Verder; er wordt gevraagd naar hoeveel je als moeder werkt, maar niet naar hoeveel de partner voor en na de geboorte van het kind werkt(e). Veel mensen gaan minder werken als er kinderen komen. Dat is vaker de moeder, maar niet altijd (evenveel). Als je daar vergelijkend onderzoek naar wil doen, lijken mij deze gegevens van beide partners van belang. 

Extra verlof voor vaders bestaat pas een paar jaar.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.