Onderzoeks-oproepen en enquêtes

D.G.
15-05-2014 om 09:50
Jeugdboeken
Beste ouders,
Mijn naam is Dorinthe en ik ben vierdejaars student Media en Entertainment Management. Voor mijn afstuderen doe ik een onderzoek naar historische jeugdboeken.
Een onderdeel van mijn onderzoek is wat de ouders belangrijk vinden wanneer zij een boek uitkiezen voor hun kinderen.
Jullie zouden me heel erg helpen als jullie mijn enquête willen invullen.
http://www.thesistools.com/web/?id=413426
Alvast heel erg bedankt!
Groeten Dorinthe

Anneque
15-05-2014 om 10:53
vraag
Hoi Dorinthe,
Het onderwerp spreekt me aan en ik wil de enquête graag invullen. Nou ben ik wel wat gewend qua onderzoek, maar ik weet serieus niet hoe je wil dat ik dit invul.
Voorbeeld vraag 2: In een jeugdboek spelen jongeren de hoofdrol
Dat is voor mij geen noodzakelijke voorwaarde voor een goed jeugdboek, mág wel, maar hoeft zeker niet. Wat wil je nu dat ik antwoord: ver beneden mijn verwachting, of ver boven mijn verwachting?
Waarom heb je niet gekozen voor een eenvoudige zeer eens - zeer oneens-schaal?

Hadewich
15-05-2014 om 11:45
Inderdaad...
Ik ben ook snel afgehaakt door die 'boven verwachting-onder verwachting'-schaal. Ik weet werkelijk niet hoe ik dat in moet vullen, ik vind het heel onduidelijk.

mijk
15-05-2014 om 15:21
Ben nog een tijdje verder gegaan
Maar ik vond ook de andere vragen heel raar en lastig en toen er van onze 12 provincies er 4 genoemd werden en de rest viel onder overig ben ik afgehaakt i

D.G.
15-05-2014 om 15:22
antwoord
Beste Anneque en Hadewich,
Bedankt voor jullie reacties op mijn enquête.
Jammer dat jullie de vraagstelling niet duidelijk vonden.
De schaal die ik heb gebruikt is om een analyse van de antwoorden te kunnen doen. Vandaar dat ik niet heb gekozen voor een-oneens.
In het voorbeeld dat je geeft zijn er vier mogelijke antwoorden. Als het naar jouw idee niet per se hoeft maar wel kan, kun je misschien als antwoord naar verwachting ingeven.
Is het zo iets duidelijker?
Groeten Dorinthe

D.G.
15-05-2014 om 15:28
provincies
Beste Mijk,
Er worden inderdaad maar 4 provincies genoemd.
Dat komt omdat ik in het eindrapport uitspraken ga doen over die 4 provincies. De andere Nederlandse provincies ga ik niet specificeren. Dit komt omdat ik maar een beperkt aantal weken heb voor het onderzoek en niet heel Nederland kan bevragen.
Waren er verder nog dingen onduidelijk in de vragenlijst?
Groeten Dorinthe

Hanne.
15-05-2014 om 15:39
toch nog een keer uitleggen
Bedankt voor de uitleg, maar ik blijf het moeilijk vinden. (en ik heb toch veel ervaring met het maken van vragenlijsten)
"Als het naar jouw idee niet per se hoeft maar wel kan, kun je misschien als antwoord naar verwachting ingeven"
Maw als ik het helemaal met de stelling eens ben dan vink ik aan 'naar verwachting' als ik het er helemaal niet mee eens ben vul ik aan 'niet naar verwachting'.
Suggestie voor volgende keer:
() Helemaal mee eens
() mee eens
() niet mee eens
() helemaal niet mee eens.
Ook 4 antwoordcategorieen, maar iets eenvoudiger te begrijpen.

mijk
15-05-2014 om 15:52
Ja maar dan
hoef je mijn antwoorden toch ook niet te hebben als ik in"overig" woon? Dus dan heb ik me voorniets door al die verwachtingen heen geworsteld. Ik heb helemaal niet zo veel verwachtingen over boeken. Overigens kon ik ook nergens kwijt wat mijn kinderen zoeken in boeken en die maken de keuzes vooral....
MIjk
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.