Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Kinderen (en ouders) met suikerziekte gezocht!

Hallo allemaal!

Mijn naam is Joosje en ik studeer industrieel product ontwerpen aan de Hanzehogeschool in Groningen.
Voor mijn stage opdracht mag ik mij bezig houden met het ontwerpen van een nieuw gekoeld tasje voor insuline. Ik ben vooral benieuwd wat kinderen hiervan vinden. Het zou mooi zijn als eventuele schaamte hiermee namelijk weg genomen kan worden. De meeste kinderen willen namelijk niet anders zijn.
Ik zou het waarderen als jullie dit met jullie kinderen zouden kunnen invullen, het duurt niet lang!

https://forms.gle/fCSh5KCLYqLxgeaU6

Heel erg bedankt,

Joosje

Als ik de vragen in je enquête lees, gaat het niet alleen om een koeltasje voor de insuline, maar ook de andere diabetes gerelateerde spullen. Mijn dochter is nu 18, maar gebruikte altijd een rugzakje met al haar spullen er in. De insuline heeft ze nooit gekoeld meegenomen. Maar ze heeft maar een half jaar met de pen gespoten en is daarna overgegaan op de pomp. Voor ideeën hoe je de insuline koel kunt houden kun je kijken bij Frio koeltasjes. Die hebben wij aangeschaft toen dochter deze vakantie ging vliegen. Voor onze eigen vakanties gebruikten we een koelbox voor onderweg.
Wel heel leuk dat je je hiermee bezig houdt. Het is al rot genoeg als je diabetes hebt, het is wel fijn als je dan coole tasjes, pompbanden etc. hebt.

Oog

Oog

23-11-2022 om 16:39

Hoi Joosje, wat leuk dat je hiermee aan de slag gaat. Zelf heb ik al als kleuter diabetes gekregen en was ik maar wat blij geweest met hippe spullen! Ik heb je vragen bekeken en vind dat je goede vragen stelt, maar… in de praktijk neem je je insuline niet gekoeld mee naar school etc. Het zit in de pomp aan je lijf of in een pen die gewoon in de schooltas gaat. Insuline wordt eigenlijk alleen gekoeld bewaard totdat je het betreffende patroon aanbreekt. Misschien dat je je opdracht mag aanpassen naar een leuk tasje waar je je naalden/ katheters/ hypospullen in kan bewaren? Daar is denk ik een veel grotere markt voor. Succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.