Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Mediawijsheid LVB'ers

Hoi allemaal!

Media spelen tegenwoordig op bijna alle vlakken van de samenleving een rol en daarom is het belangrijk dat kwetsbare groepen zoals mensen met een licht verstandelijke beperking (LV leren er goed en veilig mee om te gaan. Op deze manier kunnen risico's voorkomen worden, maar ook vooral kansen die media bieden benut worden.

Mijn broer is zelf ook een LVB'er en daarom vind ik dit onderwerp extra belangrijk.

Momenteel schrijf ik ter afsluiting van de master Media, Culture & Society aan de Erasmus Universiteit ik momenteel in samenwerking met Netwerk Mediawijsheid mijn scriptie over hoe het verhogen van mediawijsheid (de vaardigheden die nodig zijn om media te kunnen gebruiken) LVB'ers beter kan laten meedraaien in de maatschappij. Voor mijn onderzoek heb ik mensen nodig met een LVB'er in hun sociale omgeving (dus ouders, broers, zussen, begeleiders, etc.) die een korte vragenlijst in willen vullen. Het kost je maar 10 minuutjes, maar je draagt enorm bij aan het verbeteren van de positie van LVB'ers in de maatschappij. Dit is de link naar de vragenlijst: 

https://erasmusuniversity.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXxpLx6DzlvBEB8

Alvast heel erg bedankt!

Leuk onderwerp, helaas al afgesloten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.