Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Carla

Carla

06-08-2020 om 12:50

stille ondervoeding

Wij, Nathalie, Fenne, Nausikaa en Carla, zijn 4 studenten aan het Zadkine College in Spijkenisse en volgen de opleiding tot kraamverzorgende.

Voor onze diplomering zijn wij bezig met een onderzoek over baby's met 'stille' ondervoeding.

Graag zouden wij ervaringen van ouders in ons onderzoek willen meenemen, zodat ook de kant van de ouders belicht wordt.

Uw informatie wordt uiteraard geheel anoniem in ons onderzoek verwerkt.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Ooit diëtiste geweest.

Ooit diëtiste geweest.

06-08-2020 om 13:23

Waar is de link naar de enquête?

Ten eerste is het handig om uit te leggen wat stille ondervoeding is. Er zijn denk ik veel ouders die dat niet weten en daar dus ook weinig over kunnen vertellen.
Ten tweede zijn er allerlei sites waar je een enquête kunt maken en daarvan en link hier kunt plaatsen waardoor je veel meer respons krijgt. Het publiek op Ouders online is best meewerkend als er een enquête in te vullen is, hier vrije tekst typen voelt toch wat minder anoniem. Dan zijn jullie niet de enigen die het kunnen lezen maar ook de dokter (Waar ik zeer ontevreden over was) zou dan mee kunnen lezen.
Inmiddels maakt dat niet meer uit, mijn te magere zuigeling is inmiddels een jonge vrouw van 18 jaar met een prima gewicht.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-08-2020 om 13:39

Deze is al eens geweest

Deze enquête is al eens geweest. Toen had ik hem ingevuld, maar bleek later dat het alleen was voor ouders met ervaring.

Carl

Carl

06-08-2020 om 14:16

Stille ondervoeding

Ik snap uw reactie. We hebben een aantal weken geleden een enquete geplaatst. Hier eigenlijk geen reacties.

Dat is de reden dat ik het op deze manier probeer, zodat we ook de kant van de ouders kunnen meenemen in ons onderzoek.

Ik wacht af of er ouders zijn die wel de behoefte hebben hun ervaringen met mij te delen. Zijn die er niet, dan is het jammer.

In ieder geval bedankt voor uw reactie.

Carla

Yfke

Yfke

07-08-2020 om 09:42

Carl

En wat is stille ondervoeding nou?

Mijntje

Mijntje

07-08-2020 om 11:09

ongemerkt?

Ik denk kindjes die ongemerkt te weinig voeding binnen krijgen.
Maar hoe kan dit ongemerkt? De kraamverzorgster weegt elke dag en ook daarna bij het consultatiebureau worden de kinderen elke bezoek gewogen.
Zonder uitleg denk ik niet dat lezers snappen wat voor zin dit onderzoek heeft.

Marie

Marie

07-08-2020 om 12:42

Weegschaal

Ooit (22-24 jaar geleden) , toen onze kinderen baby waren, werd een weegschaal afgeraden in de kraamtijd, omdat moeders dan alleen maar zenuwachtig zouden worden of de baby wel genoeg borstvoeding zou krijgen.
Resultaat was inderdaad dat onze oudste echt honger heeft gehad (bij jongste dus wel weegschaal gehuurd).

Verder had kennisje geen kraamzorg in die tijd, omdat ze dat niet konden betalen (kleine zelfstandige en dus geen verzekering).
Ze had wat hulp van moeder en schoonmoeder, zonder borstvoedingervaring.
Gelukkig kwam verloskunde een keer extra en die herkende de stille ondervoeding wel (ook geen weegschaal trouwens).
Verloskundige had ervaring opgedaan in Afrika en heeft goed kunnen helpen, anders had de baby opgenomen moeten worden in ziekenhuis.
Niemand had het dus opgemerkt, omdat de baby steeds zo lief lag te slapen...
Dat is dus stille ondervoeding.

Dit is dus al wat jaren geleden, maar het komt blijkbaar nog steeds voor?

Carl

Carl

07-08-2020 om 22:37

Stille ondervoeding

Inderdaad Marie. Dat is stille ondervoeding. Ik ging er van uit dat de ouders van een kindje met stille ondervoeding weten waar ik het over had.

Het komt inderdaad nog steeds voor.

Wij willen graag weten of wij als kraamverzorgenden hierin iets kunnen betekenen.

Wij willen graag weten wat de ouders gemist hebben in de tijd na de kraamweek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.