Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

15min gevraagd van werkende ouders!

Hallo ouders,

Voor mijn opleiding sociale psychologie doe ik onderzoek naar rechtvaardigheid op de werkvloer. Omdat een groot aantal werkenden ook ouders zijn wil ik hier vragen of u 15 minuutjes tijd heeft mij te helpen met een vragenlijst.

De vragenlijst is te vinden in onderstaande link en uw deelname wordt ontzettend gewaardeerd!

http://www.thesistools.com/web/?id=459422

Met vriendelijke groet,
Maartje

Caesar

Caesar

16-04-2015 om 18:00

Tijd

Ik weet niet of er veel werkende ouders zijn die zomaar een kwartier tijd over hebben om jouw vragenlijst in te vullen. Mij schrikt dat gelijk al af.

Yeti

Yeti

16-04-2015 om 18:01

afgehaakt

Ik ben halverwege afgehaakt

Moni

Moni

16-04-2015 om 18:40

Afgehaakt na ca 20 vragen

Ik wordt geacht een voorval meegemaakt te hebben. Dat heb ik niet. Toch moet ik allerlei vragen beantwoorden over dat voorval. In eerste instantie vul ik de middelste bullet in maar daarna moet ik ook zeggen hoeveel maanden/jaren geleden.
Ik mis de keuze: ik heb geen voorval meegemaakt , zodat ik doorgeleid wordt naar het volgende deel van de vragenlijst (als die er is)

vlinder72

vlinder72

16-04-2015 om 19:33

idem

Ook afgehaakt na vraag 19. Ik werk al jaren en jaren en ik merkcdat ik mij juistcsteeds minder erger. Gekwetst word ik nooit. Het is maar werk. Maar daardoor kan je niet verder. Allee vragen gan over dat voorval waar je zo door gekwetst bent.

mrtj92

mrtj92

16-04-2015 om 21:01

Dank

Ik snap uw reactie zeker.
Helaas is mijn onderzoek alleen gericht op een voorval en dat is de reden dat die optie er niet is. Ik zal hierop een aanpassing maken.

Hartelijk dank voor de moeite en feedback!

Moni

Moni

16-04-2015 om 21:18

Ik vind het richten op een voorval erg negatief.

Mijn werk is helemaal niet zo negatief. Dit soort voorvallen komen niet voor omdat ze voordat ze een voorval worden al opgelost worden, besproken worden, etc. Zoals dat gaat met volwassen mensen.

mrtj92

mrtj92

16-04-2015 om 21:32

Achtergrond

@Moni, dat ze worden opgelost is juist heel goed, en dat wil ook niet zeggen dat ik deze voorvallen niet bedoel, juist wel. Alles wat wrijving op de werkvloer kan veroorzaken valt hieronder. Inderdaad is het de bedoeling dat men als volwassenen hiermee omgaat en verder gaat met de gang van zaken.

Het onderzoek is meer gericht op rechtvaardigheid voor, na of tijdens een voorval dat als negatief ervaren kan worden. Dit kan een opmerking zijn geweest, een promotie van een andere medewerker of een ongemakkelijk gesprek. Dit wil zeker niet zeggen dat het werk negatief is, het is een momentopname.

Als een persoon die zelf altijd erg kritisch is op wat anderen vragen is het prettig om eens aan de andere kant te zitten. Het is dan ook prettig dat dit op dit forum gewoon kan, en geeft mij de mogelijkheid zelf stil te staan voor onderdelen van mijn onderzoek die in eerste instantie wellicht heel vanzelfsprekend leken.

Katniss

Katniss

17-04-2015 om 14:16

Overal wel wat, toch?

Ik heb nooit hoogoplopende conflicten en als ze er al zijn ligt dat zeker niet aan mij Omdat ik al zolang bij hetzelfde bedrijf werk weet ik van de meeste collega's wel hoe ze in elkaar zitten, dus een verhitte discussie is dan toch vaak een beetje toneelspel. En de twee voorvallen die ik wist die me wel heel erg geraakt hebben was met een hogere/gelijke functionaris, dus die kon ik in het onderzoek niet gebruiken.

mrtj92

mrtj92

17-04-2015 om 14:53

Optie 2

Door een fout in het programma werd iedereen toegewezen aan de vragenlijst met een persoon lager.
De andere optie is natuurlijk met iemand in een hogere functie. Voor deze vragenlijst kunt u gebruik maken van onderstaande lijst.

Excuus voor het ongemak!

http://www.thesistools.com/web/?id=458800

Katniss

Katniss

17-04-2015 om 15:36

Vooraf testen

Ik ga hem niet opnieuw invullen. Ik vraag me wel af waarom mensen hun enquete niet testen voordat ze hem online zetten. Dit is toch irritant?!

mrtj92

mrtj92

17-04-2015 om 16:00

Dank

Ik snap dat dit vervelend is. Echter zijn de enquêtes getest en heeft de eerste week geen problemen opgeleverd.

Voor beide lijsten heb ik deelnemers nodig en iedere lijst die wordt ingevuld ben ik mee geholpen.

Lynna

Lynna

17-04-2015 om 17:05

Waarom vraag 15

Waarom moet ik bij vraag 15 optie 2 invullen???

Yeti

Yeti

17-04-2015 om 17:15

lynna

Daar is precies waarom ik afgehaakt was. Misschien testen ze hoe volgzaam je bent?

mrtj92

mrtj92

17-04-2015 om 17:27

controle

Jammer dat hierdoor personen gestopt zijn.
Die vragen zijn niet om te meten hoe volgbaar je bent maar om te voorkomen dat men overal de eerste optie oid invult. Zo wordt ervoor gecontroleerd dat het serieus wordt gedaan.

Deze manier van werken wordt aangeraden vanuit mijn opleiding en dat was voor mij de reden hiervoor te kiezen.

Moni

Moni

17-04-2015 om 18:27

Volwassenen houden niet van dit soort controles

Volwassenen krijgen niet betaald voor het invullen, vullen echt niet zomaar iets in, anders zouden ze de moeite niet doen. Met deze manier neem jij je doelgroep niet serieus in plaats van de doelgroep je vragenlijst niet serieus.
Deze manier past wel bij de onderzoeken onder studenten die daarvoor een vergoeding krijgen of tijdens een les verplicht worden om e.e.a. in te vullen.

mrtj92

mrtj92

22-04-2015 om 08:47

bedankt

Hallo iedereen,

Ik wil graag iedereen die heeft deelgenomen aan het onderzoek hartelijk bedanken. Ik heb voldoende data en ga naar de volgende fase van het onderzoek.

Al vind ik het heel vervelend dat de controlevragen zo negatief zijn ontvangen, had ik dit niet kunnen voorkomen. Ik neem het mee als feedback voor wanneer ik zelfstandig onderzoek zou gaan uitvoeren na mijn opleiding.

Ik wil voor de geïnteresseerden een samenvattingvan de resultaten hier posten. Zou hier interesse naar zijn dan laat maar weten!

Vriendelijke groet,
Maartje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.