Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Petertje

Petertje

25-11-2013 om 10:23

Enquête Speeltuinen

Beste ouders,

voor een project aan de technische universiteit Eindhoven zijn wij onderzoek aan het doen naar de behoefte van ouders en kinderen wat speeltuinen betreft. We zijn ingeschakeld om uit te zoeken wat mensen van het idee van energie opwekkende speeltoestellen vinden.

Als jullie deze enquête voor ons willen invullen zou dat heel behulpzaam zijn:
https://www.surveymonkey.com/s/NHN8PCY

Alvast bedankt

wizzer

wizzer

25-11-2013 om 16:00

goede enquete

Alleen een klein puntje: openbaar of overdekt zijn geen tegenstelling. Een speeltuin kan overdekt zijn en openbaar, of juist niet overdekt maar toch privé.

dc

dc

29-11-2013 om 21:55

nog een puntje

we gaan in het voorjaar/zomer heel vaak naar speeltuinen, maar nu het om 4 uur donker is niet zo vaak. Beetje moeilijk om "per maand" aan te geven. Het is ook heel moeilijk om te bepalen of het "leuk" is. Want hoe leerzaam ook, als de kinderen het niet leuk vinden, dan heb je er weinig aan.

Ingevuld, maar...

ik kan me eerlijk gezegd niet zoveel voorstellen bij 'speeltoestellen die kinderen bewust maken van energieverbruik door middel van directe feedback'. Als jullie nog meelezen, kunnen jullie eens een voorbeeld geven van wat jullie in gedachten hebben? Voor mijn (IADH-)kind zou dat competitieve element niets zijn, veel te weinig voorspelbaar. En directe feedback op energieverbruik? Dat is bij ons thuis 'deur dicht!' en 'licht uit als je weggaat!' (soms ook wat opvoedkundiger geformuleerd, heus...). Ik ben benieuwd wat het voor speeltoestellen zouden moeten worden.

Uit het oogpunt van gastouder

Ik ga niet graag naar de speeltuin, want ik kan nergens zitten.
Als oppas hang je er maar wat om, gras vaak wat nattig, wat hangen op het hek. Heb een kindvriendelijke tuin met te kust en te keur speelgoed voor buiten, en heel belangrijk een heel goede tuinstoel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.