Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Niny

Niny

30-05-2018 om 21:00

Enquête vrouwenquotum

Mijn zoon heeft voor levensbeschouwing een enquête gemaakt. Zouden jullie deze misschien in willen vullen? Het duurt nog geen 2 minuten en hij is blij met jullie antwoorden!
https://nl.surveymonkey.com/r/DYC2RYT
Delen wordt erg gewaardeerd

Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-05-2018 om 21:40

Lekker kort

Lekker korte enquete. Ik ben wel benieuwd naar de uitkomsten.

Niny

Niny

30-05-2018 om 21:49

Uitkomsten

Bedankt voor het invullen! Zoon zal t.z.t. melden wat de uitkomsten waren.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-05-2018 om 21:57

Nadenken

Ik heb er trouwens wel even over moeten nadenken. Ben ik voor of tegen? Het doel is natuurlijk goed, maar een verplichting lijkt me een te grote inbreuk op de vrijheid van ondernemers. Plus dat vrouwen natuurlijk ook zelf hun eigen emancipatie tegenhouden, dat heeft nog wel wat decennia nodig (als het al ooit gebeurt).

Niny

Niny

30-05-2018 om 22:13

Phryne

Het ging mij net zo. Ik vind niet dat je mag worden afgewezen omdat je een vrouw bent (of een man) maar het verplicht stellen lijkt me niet de juiste methode. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van de enquête!

Ik ben voor

Hoe meer diversiteit in besluitvormende organen hoe beter. Als iedereen zelfde invalshoek als jij zelf hebt, is dat niet goed voor kritische en/of innovatieve besluiten. Verder Hoe meer rolmodellen hoe beter. De emancipatie van vrouwen gaat traag. Dus wachten tot vanzelf goed komt duurt mij te lang.

Bovendien doorbreekt het het old boys network. Daarbij is kwaliteit regelmatig ondergeschikt aan kennen van de juiste personen. Een quotum levert voordelen op. Laten we beginnen bij (semi) overheidsorganen, ondernemingen zullen vanzelf

@Emma

@Emma

30-05-2018 om 23:44

quotum

Ik ben voor een vrouwenquotum. Je komt er dan niet onderuit om positief te discrimineren. Dat klinkt heel oneerlijk. Ik denk altijd maar: die mannen zitten ook niet op hun functie omdat ze zo goed zijn.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-05-2018 om 05:17

Emma

"Je komt er dan niet onderuit om positief te discrimineren. Dat klinkt heel oneerlijk."

En dat is het ook.

"Ik denk altijd maar: die mannen zitten ook niet op hun functie omdat ze zo goed zijn."

Er zijn natuurlijk meerdere redenen waarom mensen op een functie zitten, ze hebben zich ervoor aangemeld bijvoorbeeld. Ze zijn bereid er voldoende werk in te steken (veel functies zijn erg veeleisend). Vrouwen maken hun eigen keuzes. De verdeling in functies is tegenwoordig met name een gevolg van die keuzes. In mijn werk zie je zelden vrouwen, ze bieden zich gewoon niet aan. Toch kun je er goed geld in verdienen.

Ander groot probleem van het werken met quota is dat er meer numeriek achtergebleven groepen zijn. Noem maar wat: Marokkanen, Turken, Chinezen, homo's, lesbo's, transseksuelen. Allemaal groepen die niet netjes homogeen over de functies verdeeld zijn. Blanke mannelijke verplegers zie je ook vrij zelden, dus in feite kan iederee zich 'gediscrimineerd' voelen.

Als al die groepen quota voor zichzelf gaan opeisen (als de vrouwen het mogen, waarom zij dan niet?) welke krankzinnige wereld gaan we dan tegemoet?

Een wereld waarin vacatures verschijnen die een aantal categorieen aangeven waarin de kandidaat moet vallen zodat de organisatie aan zijn quota kan voldoen? Gezocht homoseksuele gahandicapte van Chinese afkomst.

Gebrek aan vaardigheden geen bezwaar als je etno-seksuele profiel maar voldoet.

Ben ik de enige die daarbij aan een geavanceerde vorm van apartheid moet denken?

Is dat de wereld waar we naartoe willen?

Mensen moeten worden aangenomen op hun vaardigheden en niet op hun kleur of geslacht. Het zou extreem slecht voor onze economie zijn als we dat anders gingen inrichten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.