Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Lonneke

Lonneke

22-12-2017 om 19:12

Het combineren van werk & gezin

Beste moeder,

Namens de Universiteit Utrecht voer ik een onderzoek uit naar vrouwen die werk en gezin combineren. Hopelijk kan dit onderzoek uiteindelijk helpen om het makkelijker te maken voor vrouwen om beiden te combineren. Bent u een werkende moeder? Dan kunt u bijdragen aan dit onderzoek door een online vragenlijst van 10 minuutjes in te vullen. Onder iedere 100 deelnemers wordt een bol.com bon van 25 euro verloot!

De link naar de vragenlijst: https://uusocsci.au1.qualtrics.com/jfe/form/SV_6Vb48CsxMEscnXv

Als u nog vragen heeft, kunt u mailen naar [email protected]

Alvast hartelijk bedankt!

Vriendelijke groet,

Lonneke Jansen

Nou ja zeg.

Vul ik braaf de eerste tig vragen in, word ik er zonder pardon halverwege uitgeknikkerd omdat mijn jongste kind ouder dan 13 is. Had je dat niet even vooraf kunnen zeggen???

Ingrid

Phryne Fisher

Phryne Fisher

22-12-2017 om 20:35

Ingevuld

Ik mag nog net een maandje meedoen Heb wel het idee dat ik een bijna identieke test al eens heb ingevuld. Kennelijk is het geen heel uniek onderwerp.

Kaori

Kaori

22-12-2017 om 21:08

IngridT

dat stond in de 2e regel van de introductie of zo, misschien in regel 3.

@Emma

@Emma

22-12-2017 om 21:38

Grappig toch

Dat dit soort vragen altijd aan vrouwen worden gesteld, nooit aan een man.

Kaori...

Haha. Overheen gelezen. Dom. Ik heb niks gezegd....

Ingrid

Ely

Ely

22-12-2017 om 23:54

Emma

Ik zat precies hetzelfde te denken. Zelfde als dat een vader die 32 uur werkt lief is omdat hij tijd maakt voor zijn gezin en een vrouw die 32 uur werkt bezorgde vragen krijgt of het niet teveel is.
Beste Lonneke; waarom is dit niet voor vaders?

bieb63

bieb63

23-12-2017 om 16:20

begrijp ik ook niet helemaal

Waarom aan moeder gericht? Het lijkt mij logisch dat degene die het minst werkt de meeste gezinstaken heeft. Of dat nu vader of moeder is. En als beiden evenveel werken (wat tegenwoordig niet heel ongewoon is), dan neem ik aan dat het gewoon verdeeld wordt, dus beiden daar tegenaan lopen. Toch...?

Lente

Lente

23-12-2017 om 18:34

Wat een afgezaagd onderwerp. Over dit onderwerp heb ik

al heel wat vragenlijsten ingevuld. Ik ben er klaar mee.
Met iets nieuws doe ik graag mee!

Lonneke

Lonneke

27-12-2017 om 17:33

Bedankt

Beste moeders,

In ieder geval ontzettend bedankt voor het nemen van de tijd en moeite om de vragenlijst in te vullen!

Ik begrijp dat het misschien raar lijkt om alleen vrouwen in dit onderzoek mee te nemen, daar zijn echter wel redenen voor. De belangrijkste is dat het voor vrouwen waarschijnlijk anders voelt of een andere betekenis heeft om te werken aangezien zij van vroeger uit meer verwacht worden/werden om thuis te blijven. Dit is ook een belangrijke component van dit onderzoek. Dat neemt niet weg dat het natuurlijk ook erg interessant is om onderzoek uit te voeren naar mannen die werk en gezin combineren.

Hopelijk is dit zo iets duidelijker.

Als u nog meer vragen heeft, hoor ik het graag.

Vriendelijke groet,

Lonneke Jansen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.