Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

margje van dijk

margje van dijk

11-12-2017 om 10:23

Leeftijd 18-26 of 48-56: wil je deze survey invullen?

Gezocht: respondenten in de leeftijd 18-26 of 48-56 voor survey van een BSc-student. Duurt 10 minuten of zo.

Ze verontschuldigt zich voor de spelfouten die er hier en daar nog in zitten maar wil dit i.v.m. de vergelijkbaarheid niet meer aanpassen.

Hier is de link: https://wur.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_0x2pvzFfWTt7iaV

Met dank!

gedaan

check

Tihama

Tihama

11-12-2017 om 19:59

done

Een vriendin van me is al voorbereid: die doet al jaren weer zoveel mogelijk alles cash. Nu heeft ze ook geen linked-in of whatsapp (laat staan Facebook). Ik weet nog steeds niet zeker of ze nu vooral een voorzienende geest heeft of een achterhoedegevecht voert. Daar twijfelt ze zelf ook over, maar ze weigert het op te geven dat privacy weg is. Qua werk is ze overigens heel veel aan het werk in de EU-burelen in Brussel. Ze zit dus dicht op de bronnen en de manier van werken aldaar.

Mijn standpunt is inmiddels: privacy was een concept van de 20e eeuw. In de 19e eeuw was er zoveel sociale controle dat je geen privacy had. In de 21e eeuw is er zoveel ontsloten dat je ook geen privacy meer hebt.
Dus wij zijn een zeldzame generatie waarin we nog dachten dat we geheimen konden hebben.

Lente

Lente

11-12-2017 om 21:45

Jammer van de vraag of ik .... ken (ben de naam alweeer vergeten

Maar het ging over het systeem waarin je gegevens gedeeld worden.
Dat principe kende ik al wel maar ik herkende dat niet bij de vraag. Daarom heb ik ingevuld dat ik het niet kende.
Terwijl ik het achteraf wel kende en erg tegen het delen van informatie ben.

Lou

Lou

11-12-2017 om 22:16

Tihama

Zo iemand ken ik ook: juist iemand die veel weet over privacy en digitaal betalen, doet er zelf zo min mogelijk aan mee. Alles cash. Of het verminderen van privacy nog tegen te gaan is, weet ik ook niet maar er zijn er dus meer die zo denken.

margje van dijk

margje van dijk

12-12-2017 om 14:00

Dank jullie!

Grappig hoe goed het toch werkt, hier iets neer te zetten en dat mensen gewoon bereid zijn even wat tijd eraan te besteden.

Tihama, ik ben geneigd het met je eens te zijn. Ik heb ook van die collega's die tot het uiterste toe geweigerd hebben een pinpas te gebruiken (maar nu kan het echt niet meer zonder). Ik heb familie die weigert een mobiele telefoon te hebben omdat ze niet traceerbaar wil zijn. Maar zelf denk ik intussen ook: we zullen het ermee moeten doen dat er van alles van en aan ons gemeten wordt, en we kunnen er maar beter het beste van maken.

Groeten Margje

Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2017 om 16:34

Ook gedaan

Ik zeg eerlijk dat ik niet had opgemerkt dat hier een bericht over was gestuurd. Het is ook niet letterlijk als Attentie: PSD2 info. Ik zag bij mijn berichten informatie over nieuwe tarieven en het een en ander over Europese wetgeving wat 1 januari ingaat. Fijn dus dat ik door deze oproep erop geattendeerd ben.

Ik ben nogal laconiek wat betreft privacy, maar er zijn wel grenzen. Ik vind het niet de taak van banken om gegevens te delen. Verre van dat. Er is al genoeg bekend, via wat ik met mijn pin betaal en via internet e.d..

Gedaan

Interessant onderwerp

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.