Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoek naar de opvoedingsstijl 'Nieuwe Autoriteit'

Ik werk momenteel aan mijn masterproef binnen de master Orthopedagogiek aan de Universiteit van Gent.

Het doel van mijn onderzoek is een Nederlandstalig meetinstrument te ontwikkelen voor Nieuwe Autoriteit. Nieuwe Autoriteit is een opvoedingsstijl en -visie die een tiental jaar werd ontwikkeld en vandaag de dag o.a. in het onderwijs en in de hulpverlening wordt toegepast met positieve effecten ten aanzien van de ouder-kind relatie, de ontwikkeling van het kind en de wijze waarop ouders zichzelf en hun opvoeding ervaren.

Dit onderzoek richt zich naar ouders van kinderen van 6 t.e.m. 21 jaar. Het invullen van de vragenlijst duurt een half uurtje.
Je vindt de vragenlijst door deze link te kopiëren naar een nieuwe browser: https://www.vub.ac.be/surveys/index.php/615268/lang-nl

Alvast enorm bedankt voor jullie medewerking!
Met vriendelijke groeten,
Ella Engels

Caesar

Caesar

02-07-2016 om 11:18

153

Komt op me over als een heel aardig onderzoek, maar 153 vragen vind ik echt wat te veel, sorry.

2 beroepen

Ik heb 2 beroepen en dat is niet mogelijk.

Mams

Mams

04-07-2016 om 20:06

Korter....

Onderzoek net gedaan, was binnen 15 minuten klaar...

tante Sidonia

tante Sidonia

05-07-2016 om 12:09

gestopt

met invullen. Als sommige vragen zo ergerlijk met iets andere bewoording herhaald worden dan ben ik er echt klaar mee. Dan nog bepaalde vragen waarop bepaalde antwoorden helemaal niet mogelijk waren...
Ook wilde ik invullen met welke leeftijdscategorie ik werk en dat kan weer niet 2 categorien tegelijk zijn. Nee, slechte enquete.

mirreke

mirreke

05-07-2016 om 12:33

niet ergerlijk hoor, wel veel

Dit doet me enorm denken aan de vragenlijsten die je moet invullen voor de jeugdggz, bv. autisme ed...

mirreke

mirreke

07-07-2016 om 11:47

hmm, geen slecht enquete hoor

En er staat ook in dat je je antwoorden moet geven met het kind in gedachten dat jou voor de meeste uitdagingen stelt.

MAARRRR: ik wilde halverwege onderbreken, vanwege andere verplichtingen, en heb dus op halverwege onderbreken (oid) geklikt. Vandaag wilde ik weer verder gaan, link die ik via de mail ontving aangeklikt en moest ik TOCH helemaal opnieuw beginnen!!

Dat doe ik nu niet meer, dat is wel veel werk nu. Maar kijk hiernaar. Want dat is echt heel irritant.

Pimpelpaars

Pimpelpaars

07-07-2016 om 21:12

Flink

Ik heb hem ingevuld. Ik vond het best veel.

Ik vond de vraagstelling bij een bepaald gedeelte niet sterk. Dat stuk met die tegenstrijdige stellingen.
Ik doe A maar B
Daarbij krijg je onduidelijke antwoorden. Mensen die 'niet mee eens' invullen, kunnen twee dingen bedoelen. Dat ze A überhaupt niet doen, of dat ze A wel doen en B niet. Wat wil je nu eigenlijk weten?

Ik vond de vragenlijst ook nogal uitgaan van een strenge opvoeding, met veel regels en straffen. Dat zal die flinke nieuwe autoriteit wel zijn? Zo voeden wij niet op en dus kon ik bij bij veel stellingen mijn juiste antwoord niet vinden.

Ik vond ook opvallend dat jullie ervan uitgaan dat een ouder werkt en de ander thuisblijft. Lekker ouderwets.

Ik vond de reclame voor jullie nieuwe autoriteit op het einde trouwens ook niet erg objectief overkomen.

Tine Winkel

Tine Winkel

08-07-2016 om 11:02

eruit gegooid

jammer, word ik na ruim 100 vragen uit het systeem gegooid... Sorry, ik begin niet nog eens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.