Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Tine Winkel

Tine Winkel

03-11-2017 om 08:37

profielwerkstuk hoogbegaafdheid

Beste forummers,

Mijn dochter heeft voor het maken van haar profielwerkstuk, over hoogbegaafdheid en empathie, een enquete opgesteld en zoekt daarvoor respondenten. Het zou fijn zijn als dat via deze weg (ook) zou lukken.

Hierbij de link: https://www.survio.com/survey/d/F3J6C5K3A0M5M9R1P

Gedaan

Ik heb het ingevuld Tine

ik ook

....

Ik ook

.

ook

.

Lou

Lou

04-11-2017 om 10:01

ook

...

Amsterdamse

Amsterdamse

04-11-2017 om 11:57

Gedaan

Succes!

ook

gedaan

Vraagje

De laatste vraag van de enquête luidt: voor het onderzoek is het van belang om te weten of uw IQ hoger of lager is dan 130. Eén van de mogelijke antwoorden is dat het IQ nog nooit gemeten dus onbekend is. Omdat ik mijn IQ dan niet weet heb ik het gevoel de enquête voor de kat zijn viool ingevuld te hebben. Die laatste vraag was misschien handiger geweest als eerste vraag.

skik

Lara

Lara

04-11-2017 om 15:08

Laatste vraag

Ik heb hem ook ingevuld. Prima enquete, alleen ook ik had mijn twijfels bij de laatste vraag.

M.n. trouwens gezien de optie "ik weet mijn IQ niet, maar herken kenmerken van hoogbegaafdheid". Daardoor lijkt het vooral gericht op mensen die weten dat ze hoogbegaafd zijn of ermee te maken hebben (bijv. hoogbegaafde kinderen), waardoor ze de kenmerken van hoogbegaafdheid kennen.

Handiger zou zijn als bij die vraag eerst een aantal kenmerken van hoogbegaafdheid opgesomd worden, zodat mensen vervolgens evt. aan kunnen klikken dat ze kenmerken van hoogbegaafdheid bij zichzelf herkennen (als ze hun IQ niet weten).

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-11-2017 om 16:55

Skik

Niet voor niets lijkt me. Wij horen gewoon bij de 98% die het niet is. Ik gok dat de empathie daar 50/50 verdeeld is, net als bij die andere 2%.

Tine Winkel

Tine Winkel

04-11-2017 om 17:09

@Lara

ja, dat was evt ook een optie geweest (tsja, profielwerkstuk, het is ook het oefenen van het doen van onderzoek..., dit levert dan stof voor een alinea in het hoofdstuk 'discussie', denk ik dan maar).
In eerste instantie waren de antwoordcategorieën anders, de nu gekozen optie is beter. Maar wat jij noemt was misschien (nog) beter geweest. Hoewel ik denk dat veel mensen wel enig idee hebben welke aspecten bij HB horen.

Phryne Fisher

"Wij horen gewoon bij de 98% die het niet is"
Ik denk wel eens dat die volledige 2% hier op OO zit. Dus wat dat betreft een goede zet van dochter van TS om de enquete hier uit te zetten.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-11-2017 om 18:45

Alkes

Ja, dat ook

Amsterdamse

Amsterdamse

04-11-2017 om 19:29

Alkes en Phryne

Precies, dat denk ik ook. Daarom kom ik hier zo graag

Tine Winkel

Tine Winkel

08-11-2017 om 16:47

dank jullie wel allemaal en

toch ook nog een aanvullende vraag. Heeft er iemand nog suggesties om de respons te verhogen? Zijn er platforms waar je dit soort enquêtes 'kwijt kunt'?

Tine Winkel

Tine Winkel

08-11-2017 om 17:15

ach, laat ook maar

laatste berichtje had ik niet hoeven schrijven. Op haar niveau vind ik dat ze zelf verder oplossingen mag bedenken

Hb-kindforum.nl

Daar plaatsen

Tine Winkel

Tine Winkel

08-11-2017 om 18:35

@Drietje

respons onder HB is al erg groot, door connecties met die doelgroep. Ze zijn juist op zoek naar 'gewone' mensen ... whatever that may be, maar dat terzijde

Maar dank voor je tip

Maar ik denk dat veel mensen die hem hier hebben ingevuld ook hb zijn, door de topictitel.

Amsterdamse

Amsterdamse

08-11-2017 om 20:02

Viva forum?

Zie titel.

Lente

Lente

08-11-2017 om 20:18

Ik zou dan niet hoogbegaafdheid als onderwerp noemen

Dat schrikt toch mensen af (en trekt mensen aan, maar die wil je juist niet)

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-11-2017 om 20:48

Nee

Als je het op het Viva forum zegt gaan er allemaal idiote antwoorden komen, dat is daar het lolletje. Bovendien is het daar tegen de voorwaarden en zegt daar ook iedereen hb te zijn.

Amsterdamse

Amsterdamse

08-11-2017 om 21:50

Aha

Viva forum slecht idee dus.

Even verder denken: op haar oude basisschool oproep zetten in de nieuwsbrief, poster in de gang hangen. Kaartjes maken met de oproep en uitdelen op andere basisscholen aan de ouders. Op haar eigen school de oproep doen tijdens de ouderavond, van bv de eersteklassers. Als die allemaal op dezelfde dag zijn, kan ze meteen alle nieuwe eersteklassen langs.

Ik begrijp alleen je laatste opmerking niet? Niet iedereen hier zegt toch hb te zijn?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.