Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Cas

Cas

18-05-2018 om 11:56

Waar let jij op bij een uitje?

Hallo,

Voor mijn schoolopdracht zou ik graag willen weten van ouders, waar letten jullie op als jullie een uitje plannen met het gezin.
Zijn het vaak de kinderen die ergens mee komen? Vinden jullie het dan belangrijk dat zij hun zin krijgen, of zoek je als ouder liever zelf iets uit voor je kinderen?

Voorbeeldje:
Je kinderen zeggen graag naar Slagharen te gaan, maar daar hebben jullie als ouders totaal geen zin in. Doe je het dan wel, of zou je eerder een alternatief zoeken wat jullie leuk lijkt voor de kinderen en ook voor jezelf? ( Laten we prijzen buitenwegen laten ).

Ik hoor graag over hoe jullie zoiets plannen!

Bedankt!

Mams

Mams

18-05-2018 om 13:47

Uitjes

Onze kinderen komen eigenlijk nooit ergens mee. Vinden het wel leuk als we een uitje plannen. Wij bedenken wat onze kids leuk vinden en kijken vervolgens naar reistijd en ook wel naar de prijs.

Floria

Floria

18-05-2018 om 14:05

prijs

Dat is nou juist het belangrijkste!

We sparen bij de supermarkt en kijken dan pas welke uitjes er mee doen.

Hier dragen de kinderen ook niets aan qua grote uitjes, alleen dingen als naar het strandje.

Pirata

Pirata

18-05-2018 om 14:31

hier

Die van mij willen naar de kartbaan en snowboardles.
In elk geval, dat vind ik vrij prijzig, dus als we met het gezin iets gaan doen dan probeer ik iets te kiezen dat leuk is voor beide leeftijden. Helaas heeft mijn 15-jarige vaak geen zin meer om mee te gaan.
Mijn criteria: niet te duur, er moet iets te bewegen zijn en iets te zien en te beleven.

Overigens heeft mijn 11-jarige voorgesteld naar The Lion King te gaan en dat lijkt me eigenlijk wel een goed idee, voor een keertje.

Ik dacht echt...,

Dat dit over uien ging i.p.v. over uitjes. Rode uien,p, sjalotjes, zilveruitjes om mijn part......vroeg me al af wat daar aan op te letten viel......

Ingrid

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-05-2018 om 20:23

Hangt er vanaf

Een of twee keer per jaar wil ik best een duur uitje zoals de Efteling doen, dus dan stel ik het zelf voor of een van de kinderen. (Bijna) gratis uitjes deden we meerdere malen per maand toen ze nog jonger waren. Inmiddels puber en jongvolwassene dus het moet wel heel leuk zijn wil ik ze nog meekrijgen.
Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat ik dus tegenwoordig ook nooit meer op een kinderboerderij kom of kastanjes zoek in het bos. Daar krijg ik ook mijn man niet mee naar toe, en in je eentje gaan is ook wat suf.

40er

40er

18-05-2018 om 23:02

Hier

Pretpark doe ik niet. Man en kind wel eens. Verder gaan ze elk jaar naar een dierentuin, steeds een andere.
Ik ga met kind graag naar een museum of winkelen (al vind kind dat meer een straf dan een uitje)
Maar het liefst gaan we uit eten met z'n allen.

Van alles

Als mijn kinderen een leuk idee hebben waar ze heen willen dan maken we dat mogelijk als het kan. Als het heel duur is dan gaan we er voor sparen. Ze komen inderdaad wel eens met iets aan waar ze heen zouden willen zoals een bepaald pretpark. Als ze met iets komen wat ik niet echt leuk vind dan wil ik best een keer met ze meegaan. Behalve als het iets is waar ik bang voor ben. Ik zou niet gaan parachute springen of zo. Maar als zij dat graag willen doen dan kunnen we wel kijken of we het kunnen organiseren (= maar een voorbeeld. Dit hebben ze nog nooit voorgesteld).
En zelf verzin ik ook regelmatig iets of ik kom iets tegen in een tijdschrift/krant en bewaar het dan. Zo heb ik altijd wel inspiratie. Zowel dingen die ik zelf wil doen als dingen die me leuk lijken voor de kinderen.

Kleine uitjes zoals wandelen, naar het strand, bioscoop, bowlen , ergens wat eten doen we vaak tussendoor en plan ik niet echt.

Van alles, nu zijn ze ouder en gaan ze zelf

We zijn naar veel verschillende pretparken geweest,met een dochter die dol is op achtbanen etc was dat voor ons prima om daar een dag rond te hobbelen, gemiddeld 2 x per jaar. Zoon vond t ook altijd leuk al hoefde hij niet zo nodig echt overal in.
We gingen ook vaak naar het theater dat was dan mijn voorstel. Ze vonden t erg leuk maar zouden er zelf niet opgekomen zijn. Wel keken we samen aan het begin van het seizoen de gids door welke voorstelling zij leuk leken en daar gingen we dan naar toe. Zoon wilde altijd graag elk jaar naar een dierentuin,die ging dan met zijn vader die dat ook erg leuk vindt.
We gingen heel vaak naar een grote gratis waterspeeltuin in de buurt, dat was vaak hun voorstel. Prima voor mij om daar dan te zitten met een boek of een vriendin.
Iets echt duurs zoals skydiven, karten wat zoon heel graag wilde doen,deden we met een flinke korting.
De prijs speelt dan toch mee,al wil je die niet mee laten tellen. Als die niet mee zou tellen zou zoon dat elke maand wel willen doen. Dat doe ik niet snel omdat ik het erg duur vind voor de tijd die je krijgt.

juf Ank

juf Ank

19-05-2018 om 12:00

hoi cas

Ik heb een prikkelgevoelig kind die zelf aangaf zijn verjaardagspartijtje veel te druk te vinden en niet te willen vieren daarom. Toen heb ik gevraagd wie zijn allerliefste vriendje was. Aangezien mijn zoon toentertijd gek was op treinen e.d. ben ik toen met zijn vriendje en hem naar het spoorwegmuseum geweest.
Daarnaast moet ik zeggen dat we heel weinig in pretparken zijn geweest. met name omdat mijn zoon er zo overprikkeld van werd. Wat we wel deden was naar dierentuinen gaan en naar een wat uitgebreidere speeltuin.

Tine Winkel

Tine Winkel

19-05-2018 om 19:52

hangt van de omstandigheden af

maar als ik ergens echt geen zin in heb (bv. pretpark o..d.), dan ga ik daar niet naar toe. Vooral als het me ook nog eens veel geld gaat kosten (reizen, entree, parkeren, duur vies eten). Maar een van mijn dochters vindt pretparken geweldig, dus als zich dan een andere begeleider opwerpt, ben ik best bereid om voor hen beiden de entree te betalen.

Verder probeer ik uitjes die ik zelf leuk vind, te promoten, en de kinderen willen dat dan vaak best proberen. Ondertussen weet ik natuurlijk ook best waar ik een ieder blij mee maak (stadten met de een, natuur met de ander, terrasje voor beiden etc.).
Op vakantie doen we het vaak zo dat we afwisselend een dag mogen 'vullen', waarbij we slechts weinig beperkingen proberen te geven. Over het algemeen gaat dat prima.

Cas

Cas

22-05-2018 om 12:35

Bedankt!

Heel erg bedankt voor de vele reacties! Hier helpen jullie mij enorm mee
Nog meer reacties zijn natuurlijk van harte welkom!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.