Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Buitenland Buitenland

Buitenland

Kort berichtje engeland woners - paspoort wachttijd

Ik moet een nieuw paspoort regelen (gelukkig duurt het nog even voor het oude verlopen is) en zag dat de ambassade in Londen momenteel een wachttijd heeft voor paspoorten. Eerst afspraak is pas half juli mogelijk.

Morgen hoor ik of het bij het consulaat sneller kan.

Voor mij geen probleem maar allicht voor andere mensen die in Engeland wonen iets om even over na te denken?

Mariel - die woeste plannen heeft om de ambassadeur te schrijven!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mariel

Bedankt voor het advies, gelukkig heb ik nog tot volgend jaar. Ik ging voor mijn paspoort volgens mij altijd naar het consulaat en heb daar nooit een afspraak nodig gehad - je ging gewoon langs met je formulier tijdens het spreekuur en kon het dan of ophalen of aangetekend laten versturen (is wel duurder).

Rita Meyer

Rita Meyer

16-04-2009 om 06:55

Nieuw paspoort

Heeft dit niet toevallig te maken met het nieuwe paspoort met vingerafdruk dat uit gaat komen? Hier in de US is er ook een periode dat er geen nieuwe paspoorten aangevraagd kunnen worden om te voorkomen dat er aanvragen zonder vingerafdrukken onderweg zijn.
Ook kan er straks op minder plekken een paspoort aangevraagd worden ivm de aparatuur die nodig is voor de vingerafdrukken.

Groetjes,

Rita

Mariel81

Mariel81

16-04-2009 om 11:07 Topicstarter

Goh dat wist ik niet

Ik wist niets over een paspoort met vingerafdruk. Ik ga het vragen als ik vandaag het consulaat bel.

Mijn paspoort heeft gelukkig ook geen haast maar ik was verbaasd over de wachttijden. Je zou maar een paar weken van te voren bedenken dat dat ook even moest.

Mariel

Vingerafruk?

Daar wist ik niet van, ik heb daar toch echt bezwaar tegen. Doet me teveel aan een Ausweis denken. Wil ik deze tijd van het jaar al helemaal niet aan denken.

Ik dacht dat we allemaal aan de irisscan moesten???

Rita Meyer

Rita Meyer

20-04-2009 om 18:02

Jekkes

Ik heb he tgelezen. Ik vind het eenbijzonder onsmakelijke ontwikkeling. Blijkbaar niet meer terug te draaien. Bah.

Baalde meer van pasfoto fotograaf in kensington

ging altijd naar cnsulaat in harwich, moest je wel afspraak maken (voor dag en ongeveer tijd), nu naar ambassade, had afspraak, ging we veeeeel sneller dan anders. Volgens mij heeft het te maken met dat ze een nieuw 'kantoor' hebben geopend ervoor. Zoontje van 5 mocht zelf 'handtekening' zetten, dwz z'n naam opschrijven en die staat nu in het hadntekening vakje.
baalde enorm van de pasfoto fotograaf die in de buurt van de ambassade zit, moest 15 pond betalen, maar dan duurde het wel 40 minuten, kon ook fast track maar dan was het 20 pnd. Ik was op tijd, dus kon niet meer 40 minuten wachten. baalde dus wel van die extra 5 pond!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.