Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Buitenland Buitenland

Buitenland

Marktplaats geblokkeerd?

Tot mijn grote verbazing is mijn Marktplaats account geblokkeerd vanuit de lokatie/het land waar we nu zitten.
Op een advertentie reageren kan alleen maar via email, en begeleid met een fikse waarschuwing van Marktplaats aan de adverteerder dat we vanuit het buitenland reageren, en dat extra waakzaamheid is geboden. Zelf een advertentie plaatsen kan nu niet meer. Nederlandse vrienden die hier wonen hadden hetzelfde probleem.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elx

Elx

26-12-2012 om 12:04

Ook zoiets

Ik heb hier (Australiƫ) t zelfde gehad tijdje geleden. Grote waarschuwing, maar even contact gemaakt net de verkoper en die vond t alleen maar erg leuk om haar NLse kinderspullen hierheen trekt sturen. Kreeg zelf nog een leuk briefje erbij.

In sommige landen is de post misschien niet zo betrouwbaar, vandaar die waarschuwing?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nicky Lohs

Nicky Lohs

28-12-2012 om 12:12

Oplichters

Ik denk dat het vooral te maken heeft met oplichters. Die werken veelal vanuit Nigeria, maar blijkbaar is ieder buitenland een waarschuwing waard? Lijkt me lastig om zo te onderhandelen!

Sukran

Sukran

28-12-2012 om 19:00

Ook

Ben trouwe klant van de Australische Gumtree (=Marktplaats) en wilde vanuit Maleisiƫ een advertentie plaatsen op Gumtree en liep tegen hetzelfde aan. Een mailtje naar de beheerders van Gumtree leerde me dat veiligheid/bescherming inderdaad de reden is. Blokkade is opgeheven en advertentie is wel geplaatst. Ik heb geen problemen gehad met reageren op advertenties op Nederlandse Marktplaats maar daar had ik m'n account niet voor nodig. Tja, helaas plukt de goede burger de wrange vrucht van het gedrag van de crimineel.

Ip in het buitenland

Ik ben op moment bij mijn moeder in Duitsland. Ik ben al een tijdje op zoek naar iets en probeerde het laatst weer eens. De advertentie was niet helemaal duidelijk dus ik stelde een vraag.
Degene die mijn mail ontving, ontving tegelijkertijd een opmerking van Marktplaats dat de mail vanuit 'het buitenland' was verstuurd, dus voorzichtigheid is geboden.
Het heeft dus idd vermoedelijk met oplichting te maken.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.