Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Buitenland Buitenland

Buitenland

School trips

Hoe gaan jullie om met school trips met scholen in het buitenland.

'Kamp' is hier niet 2 nachten in een tent, zoals in Nederland, maar dit jaar een hele week de jungle in op een eiland in een buurland. Vind ik al beter dan vorig jaar, toen het 10 dagen op een ander continent was (toen hoefde hij niet mee van ons).
Nu is het wat mij betreft aantrekkelijker (maar nog steeds wel HEEL duur). Maar het is wel een ander land en dan net 12-jarige zoon hikt er toch wel wat tegenaan. Hij zou wel de enige zijn die niet zou meegaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Anders

Basisschool: 1 jaar nadat wij emigreerden ging oudste op kamp. 5 dagen met de bus naar een outdoor center, boordevool heel leuke activiteiten en all inclusive.
Wel wat anders dan op de fiets naar een kamperboerderij waarbij ouders kwamen koken en ongeveer 4 x zo duur als het kamp wat hij op zijn oude school zou hebben gehad.

Middelbare school: Er worden wel tripjes georganisserd, maar er gaan maar weinig kinderen mee, gewoon te duur.
Iedere 2 jaar gaat een groep 5de en 6de jaars op World Challenge toer, Mongolie, Equador en dat soort verre oorden. Het kost £4000, dat was tot voor kort €6000 !!!
Onze oudste was hier erg duidelijk over:"Ik zal zeker £4000 bij elkaar werken en dan moet ik in een gat in de grond p**pen". haha.

Maylise

Maylise

04-03-2011 om 22:50

Prive school

Mijn dochter zit op een privé school en hoewel dat verder een goede keuze is worden er elke jaar ook meerdere dure tripjes georganiseerd. Wel allemaal facultatief dus je hoeft niet mee. Dit jaar kon mijn dochter mee op wintersport en van het voorjaar is er een trip naar Marrakesh. Wintersport hoefde van haar niet zo maar ze wil wel graag mee naar Marokko. Wij hebben zelf voor deze school gekozen dus we laten haar gewoon mee gaan. Aan het eind van het schooljaar kunnen ze ook nog mee naar Lourdes als helpers maar dat is niet zo duur verder dus daar heb ik weinig problemen mee.
Volgend jaar is er een trip naar New York. Ik heb nog geen bedragen gezien maar ik vrees dat we nu al moeten gaan sparen. Ze slapen ook niet in een jeugd hostel of zo maar echte hotels dus goedkoop is het niet.
In dit geval vind ik echter wel dat we als het enigszins kan haar gewoon mee moeten laten gaan. Wij kiezen tenslotte voor deze school.

Mijn jongste zoon zit op een openbare school en daar zijn de uitstapjes goedkoper. Niettemin gingen ze dit jaar wel 5 dagen naar de wintersport. Alleen ze zijn een stuk goedkoper dan de school van mijn dochter. Dit wintersport tripje koste 200 euro terwijl de wintersport trip op mijn dochters school 550 euro kostte. Wel 2 dagen langer maar een enorm verschil. Mijn dochter wilde zelf dus niet mee. Mijn zoon is wel meegegaan skiën. Hij heeft het heel leuk gehad dus dat is op zich wel prima. Ze hebben nu alleen aan het eind van het jaar nog een uitstapje van één dag (weet nog niet waar heen) en een sportdag (ze gaan klimmen op zo'n klimwand en zeilen) en beide zijn gratis en aangezien het maar één dag is zal het ook niet ver weg zijn.

Juul M

Juul M

05-03-2011 om 13:55

Hoe oud?

Hoe oud zijn die kinderen die op die schooltrips gaan? Hier gaan ze een week op kamp als ze in het laatste jaar zitten van de basis school (dan zijn ze 12-13 jaar). Maar dat is het wel. Weet nog niet hoe het zit als ze naar de highschool gaan, maar ik hoor van andere ouders weinig over zulke trips. Zeker niet naar het buitenland.
Juul

+ Brunette +

+ Brunette +

05-03-2011 om 18:43

Spanje

Als de school, met al z'n gekwalificeerde leerkrachten, vindt dat het kan, wie ben ik dan om mijn Hollandse normen op te leggen en iets te lang of te gevaarlijk te vinden? Hier komt het regelmatig voor dat kinderen niet met een excursie meegaan omdat de ouders het niet kunnen betalen. Dus als ik iets te duur vind dan gaat mijn dochter niet, jammer maar helaas, het is een troost dat ze de enige niet is.

dirksmama

dirksmama

07-03-2011 om 09:47 Topicstarter

11, ze hebben de leeftijd omhoog gedaan, vorig jaar moesten ze al met 10, maar dat gaf met de nieuwe lichting ouders te veel klachten.

mirreke

mirreke

08-03-2011 om 14:14

Lijkt me simpel

Allereerst kijk ik naar mijn portemonnee. Ten tweede: wil je zoon mee of niet. Als hij niet wil, dan zou ik hem zeker niet laten gaan.
Zelf lijkt het me wel gaaf, zo'n trip in de jungle.

dirksmama

dirksmama

09-03-2011 om 01:13 Topicstarter

Ja mij ook

Maar ik mag niet gaan. Dus ik probeer huiverige zoonlief er maar warm voor te krijgen.

Pfff

het is me wel wat hoor, in een jungle kamperen?!
maar als je het gevoel hebt dat het safe is, dan vooral wel laten gaan! kampen zijn hier ook anders dan op de fiets 20 km verderop voor een nachtje...
er wordt gehiked, gesnowboard, geskied, ge raft, ge surfd en zo wat. een steeds uitbreidend programma dat loopt van year 3/4 (een nachtje in het locale outdoorcentre) tot year 11 (in yr 12 moeten ze gewoon eindexamen doen), waar ze een week weg zijn met canyoning, hiking en charity work voor 2 dagen in sydney plus een leadership camp van 3 dagen, waar de nieuwe schoolleiders worden gekozen.
verder diverse excursies naar sydney, canberra; sport trips naar Victoria en eens per schoolleven naar Kakadu national parc/Arnhem land.
Ja, het kost allemaal, maar goed, dat komt omdat ze op die private school zitten en dan komt dit er allemaal bij
en ze leren er zo verschrikkelijk veel van!
bij al die outdoor camps worden ze zo verschrikkelijk naar en over hun persoonlijke grenzen ge pusht... wel goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.