Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Buitenland Buitenland

Buitenland

Vakantiegeld

N.a.v. het vakantiegeld draadje in Huis,Tuin en keuken.
Is dit iets typisch Nederlands of zijn er nog meer landen waar dit gebruikelijk is ? In Schotland in ieder geval niet ;o(

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

In engeland ook niet

Maar goed, het maakt toch van het totale salaris uit en wij krijgen dat gewoon netjes maandelijks betaald, dus we missen niet echt iets?

Shonagh

Shonagh

13-05-2010 om 10:39 Topicstarter

Ja...

Zo kun je het natuurlijk zien. Mijn man heeft het natuurlijk bij de salaris onderhandelingen meegenomen, maar mijn collega's op het callcenter zouden wel erg blij zijn met een extra salaris in mei.

Hmm

Ik moet er wel bij zeggen dat ik - op een bijbaan na - nooit in NL heb gewerkt en dus vakantiegeld/13e maand niet ken. Ik heb het geluk om bij een bedrijf te werken waar ik een flinke bonus kan krijgen. Die wordt in juni uitbetaald en zoiets zou ik een volgende keer wel missen.

Typisch nederlands

tenminste, man heeft ooit in frankrijk en duitsland gesolliciteerd en daar was dat ook niet aan de orde.

zou het wel lekker vinden horen, een extraatje!

neteret mut

neteret mut

13-05-2010 om 22:47

Wij wel

nu we in Belgie wonen, een eindejaarsuitkering kregen we in NL pas een jaar of 3 ( vakantiegeld altijd al) en daarvoor dus niet. Nu krijgen we zowel een 13-de maand als vakantiegeld.

Shonagh

Shonagh

14-05-2010 om 15:48 Topicstarter

Izar

Ik denk dat heel veel mensen ( in ieder geval in Schotland) banen hebben waar helemaal niet over het salaris onderhandeld kan worden. Ik heb ruim 40 jaar in NL gewoond en daar gingen ( gaan ?) veel meer mensen op vakantie dan hier, je moet dus hier echt sparen of lenen en die ruimte hebben veel mensen niet.

Shonagh

Shonagh

15-05-2010 om 00:05 Topicstarter

Bedankt

voor de geschiedenis van het "vakantiegeld", wat dus door 55 % van de ontvangers aan andere zaken dan de vakantie wordt besteedt en toch door velen als een erg welkom "extraatje" wordt gezien ( zie HTK draadje).

Shonagh

Shonagh

17-05-2010 om 00:37 Topicstarter

Beemer

Helaas houden de meeste Britten niet van sparen, ze gebruiken liever "plastic". Maar wij hebben, sinds we in Schotland wonen, wel een vakantie-spaarrekening.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.