Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
juf

juf

22-03-2011 om 12:32

1 april grap voor op school


vlinder72

vlinder72

01-04-2014 om 13:34

Kiki

Die is echt heel grappig.

Ise

Ise

02-04-2014 om 08:20

dictee

Zoonlief (groep 8) had gisteren dictee. Hij had alle woorden vertaald en geleerd in het frans en dus ook zo opgeschreven. Twee vriendjes hadden hetzelfde gedaan maar dan in het spaans en italiaans. Juf kon het wel waarderen (wel extra werk voor haar bij het nakijken ) en zou ze vandaag nog even in het zonnetje zetten.

Evanlyn

Evanlyn

03-04-2014 om 10:49

hier

werd het verkeersexamen in groep 8 vervroegd naar 1 april. De eerste vragen waren normaal, maar ze werden steeds raarder! De meeste kinderen trapten er in.

Ilva

Ilva

03-04-2014 om 16:17

In de krant

Ik las net in de krant dat er een school was die had gezegd dat ouders een parkeervergunning moesten kopen en dat ze anders niet meer bij school mochten parkeren. Dit vanwege de vele problemen die er zijn met auto's rond de school. Ze hebben heel veel boze mails gehad en er zijn daadwerkelijk ouders die zo'n vergunning hadden gekocht (bij twee mannen met geel hesje op school). Er stonden dinsdag volgens het stuk geen auto meer voor de school (het kan dus wel, aldus de directeur). Iedereen is vertelt dat het een grap was en het geld (€ 200 per vergunning) is teruggegeven. Ik moet zeggen, een geweldige grap.

Ilva

Dat vind ik nou echt een hele goeie grap! Ik ga 'm onthouden voor volgend jaar.

Marjoleine64

Marjoleine64

03-04-2014 om 20:53

In 3 VWO

Bij onze jongste (3 VWO) vroeg de gymleraar aan een leerling of die even een linkshandige hockeystick uit het materialenhok wilde halen. Toen zij weg was werd een andere leerling op pad gestuurd om bij de concierge het aardappeltrapje te halen. De rest van de klas lag helemaal krom van het lachen.

krin

krin

03-04-2014 om 21:00

en soms

loopt het helemaal mis.
Wat vinden jullie van dit verhaal?
Ik weet niet wat ik stommer vind - de grap, de verontwaardigde reacties of het bedrijf dat de promotiekans ruikt en die kinderen (maar vooral de ouders) bewijst dat de hardst brullende hebberds hun zin kunnen krijgen.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/alkmaar/article27033535.ece/Na-de-Aai-Pet-toch-echte-iPad-voor-kleuters

Dalarna

Dalarna

03-04-2014 om 21:11

Krin

Ik vind het vooral erg grappig dat zo'n bedrijf er in stapt, reclame of niet, in mijn ogen vind ik deze vorm van reclame maken gewoon supergoed.

Ik vond het vooral jammer dat kleuters zo erg hier mee bezig zijn en eigenlijk had de juf dat moeten inschatten. Aan de andere kant: tranen? Hoe erg zal het echt zijn geweest vraag ik me wel af?

Tango

Tango

03-04-2014 om 21:13

Ik ben wel benieuwd

Naar wat zo'n Aai-pet eigenlijk was. Klinkt als een lief aaibaar diertje. Dat zouden kleuters toch eigenlijk veel leuker moeten vinden dan zo'n tablet.

krin

krin

03-04-2014 om 21:21

De Aai-pet

Was een pet, met haartjes eraan geloof ik, en het woord Aai-pet erop. Daarmee zijn ze in een stoet door de school getrokken

krin

krin

03-04-2014 om 21:22

en dat bedrijf

is marketingtechnisch heel goed bezig, ja. Maar als ouder vind ik het smakeloos.

Dalarna

Dalarna

03-04-2014 om 21:37

krin

smakeloos.... ach ik kan me er niet zo druk om maken en ik vind het gewoon een goeie grap. Ik denk dat dat ding schoolbreed ingezet gaat worden en aangezien onze school ook al breed voorzien is van het één en ander aan apparatuur op het bureau denk ik alleen maar: leuk voordeeltje voor de school en lach er eens om.

Egel

Egel

04-04-2014 om 13:14

Ik hou er helemáál niet van

Ik hou niet van grappen waarbij anderen voor de gek worden gehouden. Het is totaal mijn type humor niet. Je ziet het al: tientallen boze ouders, huilende kleuters. Is dat grappig? Of is dat desnoods grappig achteraf?
Naar mijn idee zijn die grappen alleen leuk voor degene die ze maakt. Brrr.

Molleke

Molleke

04-04-2014 om 13:25

Ik vind

de grap wel leuk maar had deze grap met kinderen uit groep 7 of 8 gedaan en miet met kleuters. Die vind ik daar persoonlijk te klein voor en kunnen dat moeilijker relativeren.

Jesse_1

Jesse_1

04-04-2014 om 13:38

Kleuters

Kleuters kennen (algemeen genomen) nog geen dagen van de week/data, ik vermoed dat het fenomeen "1 april = grappendag" ook nog niet erg bekend is.
Als je dan op maandag zegt, morgen krijgen jullie een aai-pet/iPad, kunnen ze natuurlijk niet bedenken dat het dan 1 april is en dus een grap zou kúnnen zijn. (Niet helemaal duidelijk wanneer de juf het gezegd heeft.) Nog los van dat kleuters hier helemaal de grap niet van inzien (en ik ook niet moet ik zeggen). Om hier nou als ouder echt boos van te worden, dat nou ook weer niet. Hoogstens zou ik rondvertellen wat voor kleuter-ongepaste-"1-april-grap" er bij onze school uitgehaald was.

Dalarna

Dalarna

04-04-2014 om 19:31

Voor de duidelijkheid

Ik vind de grap absoluut niet goed en zeker niet geschikt voor kleuters maar ik heb dus geen probleem met de actie van de winkel. Het is natuurlijk ook geen leuke reclame geweest voor ipad zelf dus op deze manier buigen ze het om.

Prikje

Dochter kwam op 1 april thuis met pleister op de arm.
'We hebben een prikje gehad'.

Waaaaaaat?

'Mam, het jeukt, kun je de pleister er af halen?'

En onder de pleister stond...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.