Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-04-2010 om 13:54
Pffff, krijg ik net een brief van de leerplichtambtenaar met de volgende tekts: "de school van *** heeft melding gedaan van ongeoorloofd schoolverzuim. *** is 17x te laat gekomen vanaf 5 januari 2010 tot 29 maart 2010. Zoals u weet,zijn scholen verplicht dit verzuim te melden bij de leerplichtambtenaar.
Als leerplichtambtenaar van de gemeente **** wil ik u en *** er op wijzen dat ongeoorloofd verzuim van school wettelijk verboden en dus strafbaar is."
Wat moet ik hier nu mee? (Buiten mijn zoon hier uiteraard streng op aanspreken...)
Vanmiddag heb ik sowieso een gesprek op school over de "gewone" dingen, maar uiteraard wil ik dit ook ter sprake brengen.
Ik vind het nl. raar dat te laat komen op één lijn wordt getrokken met daadwerkelijk afwezig zijn, dan heeft een kind nl. niet de intentie om nog naar school te komen, terwijl in dit geval hij wel kwam maar dan te laat.
Gr. Poezie.
16-04-2010 om 16:29
Zucht ruuby
Is het te warm onder je steen, is je dochter vandaag toevallig naar school zodat je hier weer eens lekker kunt gaan hakken op Nederland? Nederland fascistisch noemen, ga je lekker?
17-04-2010 om 09:39
Ruuby
Als dat heel normaal is daar,ben ik heel blij hier te wonen! Is het ook heel normaal daar om steeds een andere naam aan te nemen?