Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-09-2011 om 17:30
Wie weet wat de tekening op de rol in 1 Kronieken 22:10 en 11 betekent?
En waaraan herken je de koning op een postzegel die is ontleend aan een schilderij van Marc Chagall?
21-09-2011 om 17:51
Ik snap het niet
Hoe nieuwsgierig ik ook word van je eerste vraag (de tweede begrijp ik niet), ik kan in 1 Kronieken 22 niets hierover vinden. Heb je de juiste tekstverwijzing, of kun je anders het stukje waar je vraag over gaat citeren?
Jorianne
21-09-2011 om 18:18
Toelichting
Wie weet wat de tekening op de rol in 1 Kronieken 22:10 en 11 betekent?
En waaraan herken je de koning op een postzegel die is ontleend aan een schilderij van Marc Chagall?
1) Op de postzegel zie je Salomo met een weegschaal in de ene hand; in de andere hand heeft hij een rol met daarop een tekening. (Het lijkt een huis of zo).
Over de rol met de tekening kun je lezen in 1 Kronieken 22:10 en 11. Wat betekent de tekening op de rol?
2) De afbeelding op de postzegel is ontleend aan een schilderij van Marc Chagall. Waaraan is te zien dat de afgebeelde figuur een koning is? (Ik denk aan zijn kroon).
22-09-2011 om 14:52
Yep
in kronieken staat dat hij het huis van de heer zal bouwen. Kan alleen maar de tempel zijn.
En Salomo was idd ook rechter (zie Salomo's oordeel)