Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Afscheid groep 8

Ben benieuwd welke alternatieven er op scholen al bedacht zijn voor het afscheid van groep 8. En dan doel ik op alle feestelijkheden zo aan het einde van groep 8.

Wat doen scholen met de musical en de laatste schooldag? En zijn er ook alternatieven voor het schoolkamp?

Hebben jullie daar al iets over gehoord? Wij weten eigenlijk nog weinig maar ik merk wel dat er in de klas van mijn dochter allerlei verhalen over gaan. De kinderen worden een beetje zenuwachtig, nog een week of 7 en dan start de zomervakantie.

Jacobien

Jacobien

27-04-2020 om 11:37 Topicstarter

Niemand?

Nog geen alternatieve draaiboeken voor het afscheid van groep 8?

Of gaat dat pas na de meivakantie spelen?

Dees

Dees

27-04-2020 om 11:52

Hier

Hier gaan ze een nachtje op school slapen, krijgen daar een BBQ en gaan er een feestje bouwen, verder worden er diverse activiteiten gedaan die vallen onser buiten sporten. Allemaal zonder ouders enzo. De musical wordt gefilmd en opgenomen en ieder kind krijgt er een opname van mee naar huis.

HIer

gaan ze een musical instuderen. Of en hoe die wordt opgevoerd is nog niet bekend. Dat wat Dees beschrijft vind ik een goeie.
Verder nog geen idee hoe ze het afscheid in een vaatje gaan gieten. Misschien dat er meer duidelijkheid komt na de meivakantie en na de volgende persconferentie?
Kamp hebben ze hier aan het begin van groep 8 gehad.

Dees

Dees

27-04-2020 om 13:07

Afsluiting

Ik snap dat nooit dat ze kamp en schoolreis annher begin van het schooljaar doen, op de middelbare begrijpt ik het qua groepsvorming maar bij de basisschool zijn die groepen al gevormd en is het een mooie afsluiting van het schooljaar, en bij kamp een afsluiting van de basisschool.

Mams

Mams

27-04-2020 om 16:50

Hier nog niets bekebd

Sinds een week of twee wordt er hier druk geoefend voor de musical. Of die doorgaat is nog onbekend, maar blijkbaar steekt men er wel op in...
Verder nog helemaal geen communicatie over kamp en afscheidsfeest. Is nog te vroeg denk ik, zal na de meivakantie wel op gang gaan komen...

Kamp (Dees)

Ik begrijp het ook niet, haha. Tot een aantal jaar geleden was het wel als afsluiten van groep 8. Veel leuker vond ik. Tot er een paar jaar geleden een groep 8 was en een combi 7/8. Daardoor was er geen groepsgevoel ofzo tussen de kinderen uit de combi en de hele groep 8 en bedacht school het plan om kamp aan het begin te doen "voor het groepsgevoel".
Sindsdien is het aan het begin. Ik vind het jammer, maar ja, heb er niets over te zeggen

Bregje

Bregje

28-04-2020 om 07:32

musical

Hier gaat deze niet door, ook omdat groep 7/8 dit samen doen en niet alle kindjes tegelijkertijd op school zitten, decor bouwen kan niet op 1.5 met afstand en een vader doet altijd de regie en ouders mogen dadelijk niet op school komen. En hoe zit het met het publiek? Ik denk niet dat er dadelijk volle zalen mogen zijn en ook de horeca waar het wordt uitgevoerd is nog gesloten.

Dees

Dees

28-04-2020 om 07:40

Bregje

Maar school heeft toch wel voor een alternatief gezocht?

Nog niks

Wij hebben nog niks gehoord. Kamp is aan het begin van het jaar al geweest gelukkig. Ben wel heel benieuwd hoe ze het afscheid gaan doen. Dochter kijkt al jaren uit naar de musical...

Jacobien

Jacobien

28-04-2020 om 09:19 Topicstarter

Musical

Hier oefenen de kinderen nog wel voor de musical. Er wordt gesproken over het doorgaan van de musical en deze op film op te nemen. Maar officieel weten we dat nog niet.

De ideeën van Dees zijn leuk. Die neem ik mee. Maar verder blijkbaar bij veel groepen 8 nog onduidelijk wat te doen.

mijk

mijk

28-04-2020 om 09:47

mijn dochters toneelvereniging

op de middelbare school is hunjaarlijkse uitvoering als podcast aan het opnemen. Iedereen vanuit huis.

Mijk

mijk

mijk

28-04-2020 om 09:48

kan nog een soort van alternatief zijn

of de musical als film. dat ouders thuis kunnen kijken?

Jacobien

Jacobien

19-05-2020 om 21:51 Topicstarter

Inmiddels al meer ideeen?

En .... zijn er inmiddels al meer ideeen om te delen. Hoe wordt het afscheid van groep 8 vorm gegeven?

Bij ons op school mag niets. Dus zijn wij als ouders aan zet en op zoek naar leuke ideeen.

Buiten

Heb zelf geen kind in groep acht maar ik weet dat ze op de basisschool hier ter plaatse de uitvoering in een buitentheater willen doen. Kinderen zijn thuis aan het oefenen. Niet iedereen heeft er lol in om thuis zelfstandig de teksten te leren, weet ik. Ik heb laatst met een meisje geoefend en die begreep niet eens wat ze moest zeggen. Allemaal grappig bedoelde opmerkingen maar zij miste de clou volledig. En kon het ook totaal niet onthouden. Ze had er veel stress van. Was het op school geoefend dan was het voor haar een stuk beter te doen geweest. Best sneu dus.

hier

De kinderen gaan hier filmpjes maken, en dat in groepjes geloof ik, en als ik het goed begrijp wordt e.e.a. dan aan de ouders verstrekt. Er wordt dus in elk geval wel iets gedaan.

Groeten,

Temet

Tijdschrift

Zelf heb ik vroeger (2011) met mijn vrij grote vriendengroep (10 a 12 kinderen) een tijdschrift gemaakt als afscheid van de basisschool.

Film

Bij mijn dochter gaan ze een film maken, en dan een afscheid avond zonder ouders. Samen film kijken en popcorn eten ed....

Tabitha

Tabitha

20-05-2020 om 21:15

Nog geen idee

Hier nog niets gehoord, maar school kennende horen we drie dagen van te voren vast iets. Ze zijn nu wel bezig met het instuderen van de musical. En zoon had het erover dat ze misschien toch op kamp gaan, als de eigenaar van de accommodatie dat goed vond. Maar goed, hij begrijpt dingen wel vaker verkeerd, dus we wachten nog maar even af.

Mams

Mams

20-05-2020 om 22:28

Hier vandaag bericht

Vandaag gehoord (of nou ja, gelezen eigenlijk) dat het kamp definitief niet zal doorgaan en alle andere eind-groep-8-activiteiten ook niet. Musical iig niet met publiek, mogelijk nog wel zonder publiek...

Zoon kwam erg sip uit school, had er al wel min of meer op gerekend maar hoopte zò dat het kamp toch zou doorgaan... Volgens hem heeft de juf beloofd dat er andere plannen gemaakt gaan worden om op een goede manier afscheid te nemen van de basisschool. En dat dat ook leuk gaat worden... Hij moet dat eerst nog even zien, nu overheerst de teleurstelling nog.

Eva

Eva

20-05-2020 om 22:49

Hier

Zijn ze de musical wel aan het oefenen. Of en hoe ze deze zullen uitvoeren is onbekend. Ik begreep van zoon dat zijn meester een grote circustent wilde huren waar iedereen in past op 1,5 meter afstand.
Kamp gaat niet door. Ze denken over een alternatief. Ik hoorde iets voorbijkomen over BBQ-en en slapen op school.
Nog niks definitiefs dus.

Bregje

Bregje

23-05-2020 om 08:50

hier

Hier gaan ze de musical filmen zonder publiek! En wordt het op de regionale zender uitgezonden.

Schoolreis is niet doorgegaan.

Kamp gaat ook niet door maar 1 ouder heeft voorgesteld dat ze met zijn allen daar in de tent kunnen logeren, zijn er maar 6 en dan maken ze er een eigen feestje van.

Bij de bouwweek gaat het ook niet door maar die mogen volgend jaar nog meedoen.

Dees

Dees

23-05-2020 om 08:54

Mams

Wat ik dan niet snap is waarom.nu wordt verteld dat het allemaal niet doorgaat. Die kids hebben al genoeg ellende over zich heen gekregen de laatste periode. Zorg dat je eerst een goed alternatief programma hebt en communiceer dat gelijk met de mededeling van annuleren kamp. Zo hebben ze het bij ons gedaan en dat maakte de teleurstelling minder. Ik geloof dat de het alternatieve programma zelfs leuker vinden.

Bij ons zijn de schoolreisjes ook geannuleerd maar is er wel een alternatief wat nog geheim gehouden wordt

Triva

Triva

23-05-2020 om 09:55

Dees

Soms komt iets zo snel dat je nu moet zeggen dat het niet doorgaat maar dat je nog niet voldoende tijd had om uit te zoeken wat wel kan en mag én dat al helemaal uit te werken. Bij jouw school noemen ze het dan een 'verrassing' op een andere 'moeten we nog bedenken'.

Mandy

Mandy

21-06-2020 om 19:43

Hier

We zijn gelukkig al in september op kamp geweest. Al jaren aan het begin van het jaar. Behalve dat het water dan warmen is, we zitten vaak op een Waddeneiland, is het ook ontzettend leuk om als leerkracht dan de leerlingen te leren kennen. Er is voldoende rust in tegenstelling tot aan het eind van het jaar, waar alle het andere ook moet. Eindtoets, musical, verwijzingen, ....
De musical dit jaar is een film geworden. We hebben de kinderen er zo veel mogelijk in meegenomen, maar voor ons was het ook iedere keer de vraag, wat mag?
Planning lag op eind juni, maar op 1 juli mogen er meer mensen komen, dus verzet naar 1 juli.
Op school slapen mag sowieso niet.
Nu is de film opgenomen en bereid groep 8 een spel dag voor voor alle andere kinderen, die hebben geen schoolreis of sportdag gehad

Buiten

Hier wordt de afscheidsmusical buiten gehouden. Alle omwonenden hebben een briefje in de bus gehad.

Een deel van ons kan nu de musical vanaf het balkon zien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.