liora
06-08-2009 om 19:25
Aftellen
Hoi,
Zijn jullie ook aan het aftellen? Nog anderhalve week en dan begint school weer. Ik ben er erg aan toe!
Wie nog meer?
Liora
amk
06-08-2009 om 20:06
Nog 6 weken
en dan gaan we voor het eerst!
En ze is er zo aan toe. Dus ja, ook wij zijn aan het aftellen.
Nasha 1st
06-08-2009 om 20:14
Ja...
nog 2 en halve week hier....1 gaat oudste zoon nog logeren, dus dat geeft nog wat lucht....
Asa Torell
06-08-2009 om 20:30
Eerder niet
het schema is nu wat makkelijker met beide kinderen naar dezelfde opvang, en omdat school hier s ochtends de tijd bepaalt kunnen we nu wat rustiger aan doen. Zoon lijkt er ook nog niet speciaal aan toe te zijn maar misschien komt dat nog.
Maar ja, we zijn net terug van vakantie en ik heb ze maar 1 dag allebei thuis dus dat is totaal geen vergelijk met in elk geval Liora's situatie!
Maylise
06-08-2009 om 21:13
Nee....
Ik baal juist enorm dat de vakantie al weer bijna is afgelopen. Volgende week komen we terug naar Nederland en dan begint inderdaad bijna de school van de jongste al weer. De rest heeft nog even respijt want de middelbare school begint later.
Vakantie is zo veel relaxter. Ik zou liever nog wat langer hier blijven of gewoon lekker in Nederland vakantie houden. Geen gedoe om de jongste 's ochtends naar school te krijgen. De BSO vind hij geweldig dus als hij daar heen mag is het nooit een probleem. Geen stress met mijn dochter die straks naar de brugklas gaat en er als een berg tegen opziet......
Maylise
gruffalo
06-08-2009 om 22:01
Ha ja
ik ben ook aan het aftellen, nog anderhalve week... dan gaan wij eindelijk op vakantie!
(we wonen in het zuiden en gaan de laatste drie weken).
wel vreemd zo.
Gruffalo
Tirza G.
06-08-2009 om 22:22
Ha ja
Hier ook
Deze week nog uit en dan pas begínnen we aan onze vakantie
Tirza
wil40
06-08-2009 om 23:25
Euh...nee
Ik ben in een vakantie nooit aan het aftellen. De vakantie kan ons niet lang genoeg duren. Maar goed, als school weer begint, accepteren we dit ook weer vrij makkelijk.
krasje
06-08-2009 om 23:25
Helemaal niet
Ik vind dit heerlijk.
Laat er uit
Laat eten
Laat er in
Kinderen vermaken zich prima
Nee, ik baal dat het over anderhalve week alweer voorbij is.
Kras
reina
07-08-2009 om 00:18
Nee!
Nog 2 weken en ik moet weer werken, hoeft van mij nog helemaal niet
! Maar ook toen de kinderen klein waren had ik dat aftelgevoel nooit, vond die relaxte vakanties, niks moet, alles mag, altijd veel te leuk!
Kaaskopje
07-08-2009 om 00:30
Herken het ook niet
Ik heb nooit afgeteld, ja in de zin van 'verdorie nog maar zo en zo lang en dan moeten we weer'. Mijn vakantie zit er bijna op, ik moet maandag weer aan het werk en mijn jongste moet over 2 weken weer naar school. De oudste gaat nog niet terug naar school na de vakantie, maar heeft een arbeidscontract tot in december wat hopelijk voortgezet kan worden met de afspraak dat ze invaller kan worden en gaat in februari weer naar school. Wel raar hoor, na 14 jaar een kind te hebben die niet op school zit maar werkt.
ayla
07-08-2009 om 08:01
Nog iets meer dan een week
en dan gaan we pas, ben dus ook aan het aftellen, nog (incl vandaag) 3 dagen werken, dan inpakken en dan richting zuiden, zucht, was het maar al zover. dan hebben de kinderen nog een weekje vrij en dan mogen ze weer
Yta Chalne
07-08-2009 om 08:22
Ik niet, maar
..jongste wel! Nog twee weken en dan wordt hij vier, en mag hij op de eerste schooldag voor het eerst naar de basisschool. Hij verheugt zich er heel erg op, maar ik vind het stiekem erg jammer...vakantie afgelopen én definitief geen peuter meer...
liora
07-08-2009 om 09:32
Pelle
Hoi Pelle,
Ik weet al dat het aftellen ooit stopt, maar als je drie weken fulltime alleen bent met een kind van zes en een pasgeboren baby (dag en nacht) dan tel je echt wel af hoor!
Liora
Sasvangent
07-08-2009 om 09:46
Nog 1 dag
en mijn eigen vakantie begint. De kinderen hebben er al straks al 5 weken op zitten.
Dochter die naar groep 3 mag zit al af te tellen voor school. Zij droomt luidop van huistaak en toetsen en moet nog 3 weken wachten.
liora
07-08-2009 om 10:30
Sorry
Ik had Pelle als onderwerp, maar reageerde alleen op jou in het begin en later meer in het algemeen.
Ik weet dat jij het begrijpt!
Lindis
07-08-2009 om 11:33
Nog 1 week
en dan heb ik vakantie! Jippie! Ik heb er echt zin in. De kinderen hebben nu 2 weken vakantie en daarom heb ik nu al een beetje het vakantie-gevoel. Op de dagen dat ik niet werk kunnen we leuke dingen doen. Dus naar het zwembad, naar het zwembad en naar het zwembad.
Over ruim een week gaan we lekker op vakantie. Ik hoop wel dat er dan nog een hoop kinderen zijn om mee te spelen.
Nely
07-08-2009 om 12:54
Hier nog 4 weken
schoolvakantie, ze zijn nog maar 2 weken bezig. En ikzelf heb nog 1 volle week vakantie voor de boeg dus aftellen is er hier zeker niet bij.
Nely
07-08-2009 om 12:56
Eind groep 8
begint de vakantie hier rond 9 juli, dus midden. Nu zijn we laat, volgend jaar weer laat en dan midden. Onze zoon gaat ook naar groep 7 na de vakantie.
Bastet
07-08-2009 om 15:26
Neeeeeeee
Wij hebben nog ruim twee weken voor de boeg,heerlijk,en we gaan ook nog een weekje weg.Ik vind het zo snel gaan dit jaar,bah!!
Bastet
Dendy Pearson
07-08-2009 om 21:02
Hier
vliegt de vakantie ook om. Dochter (bijna 7) heeft zich tot nu toe geweldig vermaakt met alle vriendjes op straat en in de zwembaden in de tuinen. Beetje logeren bij elkaar enzo. Het is hier echt een feestje. Het is ook wel heerlijk weer, deze vakantie.
Over ruim een week gaan we nog een weekje weg en dan moet dochter alweer naar school. Ben er nog helemaal niet aan toe.
Dendy
Petr@
07-08-2009 om 23:14
Ja!
Maar dan aftellen tot we op vakantie gaan
))
Ik ben er ook erg aan toe!
Nog drie nachtjes slapen...
Maar ik kan me voorstellen dat jij er aan toe bent, alleen met twee kleintjes! En dan is het ook nog zo warm.
gr.
Petr@
reina
08-08-2009 om 00:32
Ik tel af naar...
Ik tel stiekum alweer af naar de volgende (herfst)vakantie
, dan gaan we naar zoon toe, ik heb 'm nou 6 maanden niet gezien en vind dat eigenlijk wel genoeg ...
Ondertussen mag deze vakantie nog wel eventjes duren!
Tango
08-08-2009 om 22:31
Ja en nee
Zelf tel ik helemaal nog niet af. We hebben nog maar 2 weken te gaan, ik heb het idee dat de vakantie omvliegt. Komende week moet ik alweer aan het werk. Tangodochter heeft ook nog lang geen zin om naar school te gaan, maar Tangozoon dat is een ander verhaal. Vakantie vindt hij eigenlijk maar niets. Hij is helemaal uit zijn ritme zeker toen we ook nog weg waren: dwars, baby-achtig gedrag, totaal niet luisteren. Thuis gaat het wel weer wat beter nu zijn vriendjes uit de buurt geleidelijk ook weer thuiskomen. Maar toen ik hem dus van de week vroeg of hij weer naar school wilde zei hij dus echt volmondig JA.
Rafelkap
09-08-2009 om 12:55
Eh ja
Ik tel ook af. Nog twee weken en dan gaat oudste weer naar school (4) en jongste voor het eerst naar de psz, dus dan heb ik even meer tijd voor mezelf en ik wil zo graag weer aan het werk! Ik zie daar echt naar uit.
Gelukkig komen er volgende week weer wat vriendjes terug van vakantie en kan ik weer wat speelafspraakjes regelen. Want ik merk dat oudste dat wel een beetje mist.
Ik geniet er wel van nu hoor, maar ik vind het ritme van school (en straks meer tijd) wel prettig.
Claudia B
09-08-2009 om 14:58
Niet omdat ik wil dat de vakantie snel om is zodat de jongens weer naar school gaan. Maar puur om het feit dat oudste naar groep 8 gaat en ik dat een ontzettend leuk jaar vindt. Allerlei veranderingen en bezoeken van verschillende scholen. We zien er al naar uit om dat te gaan doen. Op naar groep 8!
Voor de andere 2 tel ik niet af, natuurlijk ook weer nieuwe groepen maar groep 8 heeft wel iets.
Groetjes, Claudia
Emel
09-08-2009 om 15:18
Niet omdat de vakantie dan voorbij is, maar simpelweg omdat mijn drietal dan eindelijk weer thuis is.
Ze zijn de laatste drie weken van de zomervakantie bij hun vader - het is voor het eerst sinds de scheiding dat ze zolang weg zijn. Nog 1 week te gaan, en het kan me niet snel genoeg gaan.
Emel
Nasha 1st
09-08-2009 om 21:18
En...
vandaag dochter helemaal ongeduldig: Waarom duuuuuuurt die vakantie zooooooo lang!!! Ik wil naar groep 3 ... dus niet alleen ik tel af ![]()
Lou
09-08-2009 om 22:04
Ik niet, dochter wel
Ik zou nog wel langer vakantie willen hebben. Ook al werk ik weer, de vrije dagen zijn toch vrijer, vooral omdat ik er dan niet uit hoef om mijn dochter naar school te brengen. Die lekkere aankeutelochtenden mis ik altijd nog het meest als alles weer begonnen is.
Dochter heeft hetzelfde. Maar zij vindt zes weken wel te lang. Ze is nu acht en ze zegt het al zeker drie jaar: hadden we maar drie weken zomervakantie en drie weken herfstvakantie, dat lijkt me veel fijner.
groet,
Lou
Sassie
12-08-2009 om 19:09
Hier ook liora
nog een kleine 2 weekjes en dan gaat onze oudste naar goep 1. Hij is er zo aan toe en ik ook
))! Hij zit hoog en laag en vraagt steeds wanneer hij naar de basisschool gaat. Valt ook niet mee voor hem die sinds 3 maanden er een zusje bijheeft en hij de aandacht moet delen. Hij is soms niet te harden gewoon.....Gelukkig is het maar tijdelijk.